Vilken årsmodell? på min 92a ska det sitta en kabel mellan cdi-boxen o jord(kommer inte ihåg på vilken anslutning), Originaldämparen är strypt, byt till en slipon så blir det skillnad. Sen sitter det brickor i insugsgummina mellan förgasare o topp(vet inte exakt hur de ser ut)skjut trottlarna åt sidan så kan du kika ner i förgasarhalsen. Tänk på att du kanske måste bestycka om förgasarna om man tar bort alla strypningar, samt kanske behöva göra en förgasarsync.gurka skrev:Någon som vet hur den är strypt och hur man monterar bort den,vill ha lite mer fart i den.
När den är ostrypt alltsåmattiazze skrev:på min 92a ska det sitta en kabel mellan cdi-boxen o jord.
Har du bara en tråd direkt från cdi:n till minus på batteriet?mattiazze skrev:När den är ostrypt alltså
Det är en -89.Det var en som sa till mej att det skulle sitta 2 jordkablar från boxen,vet ej om det är rätt.mattiazze skrev:Vilken årsmodell? på min 92a ska det sitta en kabel mellan cdi-boxen o jord(kommer inte ihåg på vilken anslutning), Originaldämparen är strypt, byt till en slipon så blir det skillnad. Sen sitter det brickor i insugsgummina mellan förgasare o topp(vet inte exakt hur de ser ut)skjut trottlarna åt sidan så kan du kika ner i förgasarhalsen. Tänk på att du kanske måste bestycka om förgasarna om man tar bort alla strypningar, samt kanske behöva göra en förgasarsync.
Ja det sitter bara en kabel på min till batteriet.Ägaren som hade min hoj innan hade bänkat den till 150 häst, men det kan ju vara att det skiljer mellan årsmodellerna. Ska ta en titt på vilken kontakt kabeln ska sitta på imorrn.gurka skrev:Det är en -89.Det var en som sa till mej att det skulle sitta 2 jordkablar från boxen,vet ej om det är rätt.
Det gjorde jag, men dom visste inte exakt hur det var.Brutus skrev:Har svårt att tänka mig att den hojen fortfarande skulle vara strypt efter så lång tid. Men slå en signal till Mascot Motor (0380-14463) så kan de bergis berätta för dig vart strypningarna isf skulle sitta.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|