Då är vi iaf två som tror det
O här sitter jag o jämför den slöaste 2t 125an som jag vet tillverkats detta millenium (DT) med den vassaste 4t 125an (MZ) som en idiot
Jag har nu försökt jämföra två bänkpapper (DT vs XT, båda "slöa" för det de är), dock har lite blivit gissat på tillverkarsiffror (men samma tillverkare)
Då såg de ut som att DTn var ungefär lika stark på botten som XTn med att XTn började dala vid 6k rpm medans DTn fortsatte upp till en bit efter 7k
Dock var det effektkurvor inte vrid.
Du kan inte ge dig va?
Vi jämför så kallade lätt MC och då är det ju inte så konstigt att man jämför två stycken med lika mycket (125) kubik?
Sen vet jag inte hur RS är men som vanligt tappar man botten när man jagar toppeffekt så RSen kan mycket väl vara svagare på botten än t.ex. en DT
Men samma sak verkar gälla 4t då YZF-R125ans maxvrid ligger så pass mycket senare än XTns, dock plockar den ut ca 5hk mer i topp påstås det.
Även om RSen har KASS botten som du får det att låta så är väl vem som helst smart nog att slira lite på kopplingen som man ligger på vettigt varv tills man plockat upp farten