Strypningen På GasGas sm ?

Turbo_kim

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Älvsjö
Hoj
Fiddy
Hej jag har en gasgas 125 sm å jag undrar vart strypningen sitter nån som vet ?
nån som vet hur snabbt den accar strypt och ostrypt ?
///Turbo Kim
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Trodde inte dom var strypta :D
Ne men kolla på dom vanliga ställena.. utblåset, trottlen, packningar och insuget såklart.. :tummenupp
Kan ju vara CDIn eller en bricka längre in i kröken.. men du kan ju kolla lite för egen hand först.. inte så många Gas Gas ägare här..
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
philsson skrev:
Trodde inte dom var strypta :D
Ne men kolla på dom vanliga ställena.. utblåset, trottlen, packningar och insuget såklart.. :tummenupp
Kan ju vara CDIn eller en bricka längre in i kröken.. men du kan ju kolla lite för egen hand först.. inte så många Gas Gas ägare här..
Nemen finns ju några som kör den mastodont hojen och de lär väll kunna svara på frågan...
 

TSR_Osten

student
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Falun
Hoj
en suzukiii
har egentligen inte en aning om hur den e strypt men det mest logiska för en sådan effektstark hoj borde vara en rejäl bricka i utblåset + justerad förgasare. Strypning via cdi:n måste man ju kunna känna av va? :va, då den borde tappa sitt "cross-temperament" med den skyhöga effekten på slutet och inte varva fullt ut? aja skitsamma, var bara en teori :gnissla
btw det finns iaf 2 till gasgas ägare här på 125-forumet, hör med dem och kolla vad de säger...
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
du lär hitta strypningar i insug och utblås. den kan inte vara svårt. någe mer lär du inte hitta för att hojen är ju byggd av alla "värsting" komponenter så varför göra mer ansträngningar för att få ner den till 11kw?? du kanske får bestycka om den. fråga en gasgas återförsäljare så får du nog veta vad det ska vara för bestyckning på den!
 

Solid snake

Guest
philsson skrev:
det MÅSTE stå nåt där om den är strypt.. :näsblod


Det måste det inte alls det, det stod inget om strypningar på min förra tzr, bara 11kw i regbeviset(fast den var ju på mer än 11.) :näsblod
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Turbo_kim skrev:
Hej jag har en gasgas 125 sm å jag undrar vart strypningen sitter nån som vet ?
nån som vet hur snabbt den accar strypt och ostrypt ?
///Turbo Kim

Men va fean bara kolla insug/avgasrör tar ju inte lång tid.

:rolleyes:
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Hallå där. Strypningen satt som en skruv precis mitt på plattan ovanför avgasrör´t., Pröva att skruva ur den skruven och sätt i en kort skruv istället för den.. sen ska du pröva :) Skruven som sitter där spärrar avgasventilen på nått vänster så att den är i stängt läge hela tiden.. kolla även munstycket i förgasaren innan så att det är lämplig storlek.. sen kan du ju även ta bort luftfiltret o kolla så att de inte har satt en tratt där.. lycka till
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Sen ska du även byta ljuddämparen till nått värre.. orginalet är inte bra, är gjort för att få ner ljudnivån så den stryper lite :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
V.Andersson skrev:
Sen ska du även byta ljuddämparen till nått värre.. orginalet är inte bra, är gjort för att få ner ljudnivån så den stryper lite :)
värst vad komplicerat det ska vara.. :gnissla kunde det inte bara varit en vanlig bricka. :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top