Strypt...lr inte?

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
hur lätt är det för snuten o få reda på om min nsr -94 är strypt lr inte??

de sitter ett jollymoto effektsystem på...men, jag tror att den är strypt i insuget. frågade gamla ägaren och han viste inte att de sitter strypningar i insuget, så förmodar att den e ½ strypt.

vad tycker ni, ska jag dra väck strypningen lr lämna den, vet inte hur mycket den toppar, ja e bara lite missnöjd med varv-talen när man kör på motorväg (Ca.7500 / 90km/h)

gör insugs-strypningen mycket??

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Finns väl ingen anledning till att ha kvar strypningen :hihi
Halvstrypt och ostrypt, samma straff, lika lätt att "åka dit" på det.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vanish skrev:
varför ha jolly moto och strypning? för mig obegripligt..

För att förra ägaren kanske körde ostrypt men när han köpte den av honom kanske han ville ha den strypt :) .

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Personligen skulle jag ta ur strypningen och behålla jolly moto på.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
weeeiii skrev:

de sitter ett jollymoto effektsystem på...men, jag tror att den är strypt i insuget. frågade gamla ägaren och han viste inte att de sitter strypningar i insuget, så förmodar att den e ½ strypt.

vad tycker ni, ska jag dra väck strypningen lr lämna den, vet inte hur mycket den toppar, ja e bara lite missnöjd med varv-talen när man kör på motorväg (Ca.7500 / 90km/h)

Hur mycket den varvar vid en viss hastighet har ju inget med om den är strypt/ej att göra. Men det fattar du nog.. Min varvar 8200rpm vid 120Km/h

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
när jag köpte hojen så satt effektrör på OCH (förmodligen stryp insug, vet inte för att jag inte kollat). jag har inte gjort nåt med hojen, men ville bara veta vad ni tycker?? är era hojar strypta lr inte??

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
snuten kan inte komma på det! dom har ingen bromsbänk med sig precis.. men dom kan nog ta in den på snutstationen och kolla det.. men det gör dom ju aldrig vad jag vet... min varava 9000rpm/ 130Km/h... ostrypt vad jag vet fannst dålig kolv och kolvringar..

Speeder

Burn rubber. Not your soul.
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Rs 125
weeeiii skrev:
när jag köpte hojen så satt effektrör på OCH (förmodligen stryp insug, vet inte för att jag inte kollat). jag har inte gjort nåt med hojen, men ville bara veta vad ni tycker?? är era hojar strypta lr inte??

Jag kör ostrypt och jag misstänker att majoriteten här på 125-forumet också gör det. :)

/Speeder

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Polisen behöver ingen bromsbänk. Det står i reg. beviset vart strypningarna ska sitta och sitter dom inte där så är det olovlig körning.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Jag kör ostrypt originalrör... låter inte mera än strypt och går fint... ingen snut kan ana vilken ulv med fårljud det är :tungan

Dock tycker jag att det är lite taskigt ljud i den låter nog som den ska men det är som inget tryck i ljudet... Men men... Man får ju inte hörselskador av den iallafall (vilket jag har dragit på mig med moppe)

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
EBS skrev:
Polisen behöver ingen bromsbänk. Det står i reg. beviset vart strypningarna ska sitta och sitter dom inte där så är det olovlig körning.

Exakt, men det är ju inget dom kollar när man blir stoppad. Man ska nog ha ställt till med en hel del innan dom plockar in den på polisstationen..

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
strypning

weeeiii skrev:

Det är lika br att ta bort strypningen.. jag hade en på min nsr.. det blir mycket bättre ska du se. :yoparty :yoparty :yoparty

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ta bort strypningarna!
Ska jag göra, ska snacka med en mc-firma här i stan om dom kan fixa en CDI-box till mig till att börja med :gnissla

BTW, varför är ni med NSR nyare än 94 aldrig online på msn? :va

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
själv kör jag med effektsystem och koniskt filter. låter gansak så rejält :D
hade neonrören igång och låg o maxade till en grannby, när ja svänger in ser ja snuten bakom mig o när dom smäller på blåljuset kör jag in till sidan och det enda som dom påpekade var neonen och hastigheten, inget om att den va trimmad... som tur var så fick jag inga böter eller anmärkning .
stod o tog emot utskällningen dock... :3freak

hehe... så om du bor utanför hbg eller i trakterna här så tror ja itne du behöver oroa dig det minsta om att bli tgane :tuttar

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha