Studentoverall - Detta satans påhitt!!

Agent Apelsin skrev:
Men tänk OM det hände vad glad du skulle vara om du hade på dig en overall istället för finkostymen. :)

Det är ju lite olika traditon på olika ställen det här med overall, här i linköping är det overall när det börjar nytt folk och vid vissa fester. Alltså inte så jätteofta, en del mindre ställen ska ha overall jämnt och stockholm lund är det sällan nån som har overall.

Skinnställ är ju skyddskläder och overall är ju skyddskläder oavsett om det är fest eller vid grovarbete.
Vad är problemet?

Största problemet är att det är det överlägset fulaste klädesplagg jag vet. Sen verkar overallen sanktionera ett svinbeteende hos många av ägarna. Ett beteende som man sällan ser annars.

:hihi Jag tittar fortfarande på min "vackra" gul-röda overall (som hänger i garderoben) och ler stort när jag tänker på allt tok som man hittat på i den. :fyllisar

Det är lite knäppt, det kan jag hålla med om :) , men när man är inne i cirkusen så fyller overallen helt klart en funktion genom att visa grupptillhörighet (alla på samma program har ju likadana och man är ju stolt över sitt val) och himla praktisk är den faktiskt. :tummenupp

Länge leve overallen, vi brukar inte bry oss så mycket om att andra tycker vi är fula/knäppa/korkade. :tungan (Vilket inte för den skull ska betyda att det är legitimt att bära sig åt som en idiot bara för att man är iklädd overall á la teknolog eller liknande.)

Kevorkian skrev:
Största problemet är att det är det överlägset fulaste klädesplagg jag vet. Sen verkar overallen sanktionera ett svinbeteende hos många av ägarna. Ett beteende som man sällan ser annars.

Jag kan hålla med om att den inte är vacker och att det finns dom som inte kan bete sig som folk när dom dricker lite för mycket och det händer oftare i overall än annars. Klart att det inte är okej men jag undiviker helst idioter och svin oavsett om dom har overaller eller inte.
Annars brukar studenter vara jävligt snälla när dom är fulla, på 4 år har jag sett 1 gruff på studentpuben i linköping jämför man det med hur mycket det är på stan..

Långa farbron skrev:
Studetlivet är ju en annan form av liv.

Man lever på ett annat sätt än när man jobbar,mindre bkymmer och mindre pengar.

Det är ett bekvämt liv på många sätt,snudd på skyddat vilket jag ofta har disskuterat med Chrilla som snart är färdig efter en massa år på Chalmers.

Han hävdar att det inte är så,jag säger att det är det.

Va? :va

Det håller jag nog inte med om att jag inte håller med om...

Skulle för övrigt aldrig ta på mig overall som ett festplagg, skulle känna mig löjlig.

Om man däremot är sex personer som har i uppdrag att anordna en gasque på Chalmers så krävs dels oömma kläder, dels är det viktigt att besökarna kan identifiera de som jobbar och därmed är nyktra och kan bistå med hjälp.

Sen om just overall är rätt plagg kan man ju ifrågasätta, om man vill...:tomten

När jag pluggade vägrade jag köpa en overall, de är så satans fula, man kan väl festa i ett par kassa jeans och en kass tröja? Jag fattar inte varför man ska ha dem mer än för att ha någon gemensam uniform. Festa-argumentet går ju bort för man kan som sagt ha andra kassa kläder...Nej, ingen overall, förbjud dem!

Amen herreGUUUUUD azzzå!1111
Lixom hur akn man ba klääääääää sej sådär azzååå!!11!!
Typ azzå man måste ju bry sej om zitt utzeende lixom!11! Allri att ja går ut utan zenazzte mä'rkeskläderna lixom!!1!

För att vara lite seriös: Det är ni overallshatare som är de verkliga töntarna.

Ledsen men jag bara måste!!!! speciell eftersom jag har 2... Älskar min ovve...:yoparty

Bifogat

• hbuyg.JPG
    hbuyg.JPG
    90.4 KB · Visningar: 938
  • DSC000132.JPG
    DSC000132.JPG
    109.5 KB · Visningar: 708
Töntar är vad det är! Dessa overall-människor alltså... Skulle jag plugga högskola så skulle jag göra det för att plugga, inte för att tönta omkring i en ful overall och leka onykter på gator och torg.

Töntar är vad det är! Dessa overall-människor alltså... Skulle jag plugga högskola så skulle jag göra det för att plugga, inte för att tönta omkring i en ful overall och leka onykter på gator och torg.

Tro mig, dom leker inte, visst finns det en hel del slackers inom studentkårerna, men är det något dom går in 100% för så är det att vara så fulla som möjligt så ofta som möjligt! :tummenupp

Tro mig, dom leker inte, visst finns det en hel del slackers inom studentkårerna, men är det något dom går in 100% för så är det att vara så fulla som möjligt så ofta som möjligt! :tummenupp
Umeå är nog den av de studentstäder som jag har besökt som har det största fylleslaget. Brännbollsyran :näsblod

Även i övrigt verkar det vara en stad med många fina fylletraditioner för studenterna.

Hmmm jag förstår inte va de e för fel attbära overall saken är som den att man hamnar i en gemenskap får en massa kontakter på andra skolor och inte bara sin egen eftersom man har mer gemensamt, man behöver aldrig bry sig om man så skall rulla i lera. Och alla av oss har inte målet att bli så fulla som möjligt vi har tex flerasom e nykterister. Men overallen är då vi slappnar av, har kul, umgås med massa folk från olika platser mm. Och kan dessutom tillägga att om man jämför kårlivet mot utelivet så är vi mycket bättre på att även som fulla komma överänns med varandra. Har inte varit med om ett enda slagsmål på fester sen jag börja högskolan. Vi dömmer inte heller varandra för utseende eller läggning (iaf dom jag träffat) vi accepterar varandra som vi e alla har ju lika "fula" kläder så där e de ju iaf ingen skillnad medans på krogen kan du bli lite smått uttittad om du har fel kläder mm så man kan undra vilket e bäst?? Sen kan jag ju erkänna att overallslivet passar inte alla.:rolleyes:

Hmmm jag förstår inte va de e för fel attbära overall saken är som den att man hamnar i en gemenskap får en massa kontakter på andra skolor och inte bara sin egen eftersom man har mer gemensamt, man behöver aldrig bry sig om man så skall rulla i lera. Och alla av oss har inte målet att bli så fulla som möjligt vi har tex flerasom e nykterister. Men overallen är då vi slappnar av, har kul, umgås med massa folk från olika platser mm. Och kan dessutom tillägga att om man jämför kårlivet mot utelivet så är vi mycket bättre på att även som fulla komma överänns med varandra. Har inte varit med om ett enda slagsmål på fester sen jag börja högskolan. Vi dömmer inte heller varandra för utseende eller läggning (iaf dom jag träffat) vi accepterar varandra som vi e alla har ju lika "fula" kläder så där e de ju iaf ingen skillnad medans på krogen kan du bli lite smått uttittad om du har fel kläder mm så man kan undra vilket e bäst?? Sen kan jag ju erkänna att overallslivet passar inte alla.:rolleyes:

Ska du ha overallen på senare när du är ute på krogen med?
Ser ju ut som en luffare. Man kan plugga OCH behålla sin värdighet.

Men jag pluggar inte så jag fattar säkert inte heller.

Ska du ha overallen på senare när du är ute på krogen med?
Ser ju ut som en luffare. Man kan plugga OCH behålla sin värdighet.

Men jag pluggar inte så jag fattar säkert inte heller.

De e ju inte så att vi har overallen jämt, vi äger andra kläder med. Och värdighet?? Kan meddela dig att jag behåller min värdighet mer i overall än vad många gör på krogen. Verkar som om många tror att vi som ha overall enbart super som svin, detta kan jag säga inte stämmer. Visst vissa gör de men hur många gör inte samma sak på krogen. Overalls livet är en möjlighet att knyta kontakter som kan vara bra att ha även i framtiden och för mig är det ett sätt att koppla av ett ställe där jag helt får vara mig själv.
Och för att tillägga så hatar jag krog livet!!

Jag har läst maskin men fattade aldrig den där overallgrejen. Jag läste i Luleå och tyckte att det var de yngre osäkra som tyckte det var världens grej med overall. Jag festade men med vanliga kläder och det gick ju bra det också. Tycker dock att "vill man så får man".

Hmmm jag förstår inte va de e för fel attbära overall saken är som den att man hamnar i en gemenskap får en massa kontakter på andra skolor och inte bara sin egen eftersom man har mer gemensamt...

Precis!

Enhetlig klädsel är viktig för att man ska kunna känna samhörighet och kamratskap.

n.jpgj.jpg

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick