Studentoverall - Detta satans påhitt!!

Lite läskigt faktiskt. Ägnade min semester åt att resa runt i europa för att besöka slagfällt i europa.:va sjukt ja vet. På vägen hem på ett pansarmuseum i Munster Tyskland så rasade det in en busslass svenskar med sånna overaller:fyllisar. Vad hadde dom där att göra:va :va Iofs väldigt trevliga töser, men det var väldigt surealistiskt:tungan

Folk med studentoveraller är alltid missanpassade idioter som pluggat hela livet och aldrig fått några kompisar så de tror att om man ser ut som en idiot och dricker öl så måste det betyda att man har roligt.

Last edited:
Folk med studentoveraller är alltid missanpassade idioter som pluggat hela livet och aldrig fått några kompisar så de tror att om man ser ut som en idiot och dricker öl så måste det betyda att man har roligt.

ok hmmm jag är inte missanpassad, är ingen idiot, har inte pluggat hela mitt liv, har massa vänner både cfrån studietiden och innan och jag tycker inte speciellt mycket om öl. :tungan

Overall är ett utmärkt skyddsplagg - även för festliga tillställningar. Praktiskt med många stora fickor att gömma ölflaskor, räkmackor och annat gott i. Det finns tillfällen när man använder frack eller kostym och andra när en overall eller liknande, passar bättre - så mycket roligare än vanliga byxor och skjorta...

ok hmmm jag är inte missanpassad, är ingen idiot, har inte pluggat hela mitt liv, har massa vänner både cfrån studietiden och innan och jag tycker inte speciellt mycket om öl. :tungan

Med overallen på är man missanpassad - slutdiskuterat! :mattias

har inte pluggat hela mitt liv

ehm vänta nu, det står i din profil att du studerar och att hoj blir efter studierna, antar att du började förskolan som sig bör vid 7 års ålder och du pluggar fortfarande, kanske tagit en paus efter gymnasiet? men du har ju spenderat merparten av ditt liv i skolbänken eller?

:rofl
De har i princip alltid en touch av retard-look också, kan vara briller, finnar, fett eller annat loser-relaterat.

Man kan ju fråga sig vem som är mest osäker på sig själv, den som ständigt måste hålla uppe sin ytliga uppbyggda skyltfönsterfasad och i skitnödiga herrepåtäppan manér måste påpeka om dom andra, för att i jämförelsens namn hålla sig flytande i sina precis lika homogena klädkoder, eller de som släpper på krackelibrankelfnattjeansen och med övertygande självdistans kan ge sig hän åt färgglad lek.

Fast för fan, måste ni se ut som överpyntade julgranar i dessa potatissäckar.
Kan ni inte, exempelvis, ha skinnställ istället?

/perris

Fy fan vad ful den var! Vilka är det som använder dessa? Om jag gå KTH, kommer det springa runt massa folk i sådana där då?:confused:

Med overallen på är man missanpassad - slutdiskuterat! :mattias

Det är din personliga åsikt.

ehm vänta nu, det står i din profil att du studerar och att hoj blir efter studierna, antar att du började förskolan som sig bör vid 7 års ålder och du pluggar fortfarande, kanske tagit en paus efter gymnasiet? men du har ju spenderat merparten av ditt liv i skolbänken eller?

Jo ja började förskolan som 4 åring till skillnad från er andra slutade gymnasiet strax innan jag fyllde 19 sen så jobbade jag i några år sen börja ja plugga igen. Jo mer parten av ens liv har vart i skolbänken men så e de väll för alla i min ålder??

Last edited:
Fy fan vad ful den var! Vilka är det som använder dessa? Om jag gå KTH, kommer det springa runt massa folk i sådana där då?:confused:

Det är helt valfritt, jag är snart klar med min utbildning och har aldrig ens haft tanken på att köpa en overall. Vill man gå på nån kravall (fest) så är det bara att ta på sig sina vanliga kläder och gå dit..

Man kan ju fråga sig vem som är mest osäker på sig själv, den som ständigt måste hålla uppe sin ytliga uppbyggda skyltfönsterfasad och i skitnödiga herrepåtäppan manér måste påpeka om dom andra, för att i jämförelsens namn hålla sig flytande i sina precis lika homogena klädkoder, eller de som släpper på krackelibrankelfnattjeansen och med övertygande självdistans kan ge sig hän åt färgglad lek.

Fast för fan, måste ni se ut som överpyntade julgranar i dessa potatissäckar.
Kan ni inte, exempelvis, ha skinnställ istället?

/perris

Osäker är ja absolut inte, och visst hade de vart skinnställ som vart våra overaller så hade ja haft dom men känns som om skinnställ är nått mane lite mer försiktig med overallen bryr man sig inte så mycket.. De e bara att laga :D

Hmmm jag förstår inte va de e för fel attbära overall saken är som den att man hamnar i en gemenskap får en massa kontakter på andra skolor och inte bara sin egen eftersom man har mer gemensamt, man behöver aldrig bry sig om man så skall rulla i lera. Och alla av oss har inte målet att bli så fulla som möjligt vi har tex flerasom e nykterister. Men overallen är då vi slappnar av, har kul, umgås med massa folk från olika platser mm. Och kan dessutom tillägga att om man jämför kårlivet mot utelivet så är vi mycket bättre på att även som fulla komma överänns med varandra. Har inte varit med om ett enda slagsmål på fester sen jag börja högskolan. Vi dömmer inte heller varandra för utseende eller läggning (iaf dom jag träffat) vi accepterar varandra som vi e alla har ju lika "fula" kläder så där e de ju iaf ingen skillnad medans på krogen kan du bli lite smått uttittad om du har fel kläder mm så man kan undra vilket e bäst?? Sen kan jag ju erkänna att overallslivet passar inte alla.:rolleyes:

Verkar gå bra med dina studier i svenska språket också. :rolleyes:

Och ja, overaller är skitfula.

:rofl
De har i princip alltid en touch av retard-look också, kan vara briller, finnar, fett eller annat loser-relaterat.

Ok de här inlägget är igentligen inte ens värt att svara på, vill bara påpeka att det var ett oerhört barnsligt inlägg och kan dessutom meddela att de inte stämmer för fem öre.

Verkar gå bra med dina studier i svenska språket också. :rolleyes:

Och ja, overaller är skitfula.

Jag kan skriva perfekt svenska om jag vill men detta är ett forum så jag bryr mig inte och sen så studerar jag inte svenska så de så.

Last edited:
Osäker är ja absolut inte, och visst hade de vart skinnställ som vart våra overaller så hade ja haft dom men känns som om skinnställ är nått mane lite mer försiktig med overallen bryr man sig inte så mycket.. De e bara att laga :D
Du halvmissar nog min poäng, jag är dock medveten om att den är jävligt fint gömd så det gör inte så mycket.

Hur som haver så blir jag lite beklämd över att människor blir provocerade av overallkulturen. Dock inte förvånad.

Fast å andra sidan så har det skapat en ganska skön söndagsläsningstråd. Hade det bara varit lite mer april så hade vi kunnat korva asfalt istället.

/perris

Det kan du fethaja, hela sveriges datanördar och marinbiologer och andra mobbade samlas på KTH och går runt och ser fula ut. En gång om året anordnar de någon festival, karneval eller vad de nu kallar det och stör omgivningarna och skräpar ner också. Varje år lämnar de efter sig skräp och skrot.

En del tvärmobbade hade ju sådan där redan i gymnasiet förresten, de måste varit särdeles ensamma. :(

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back