Studera på LTH, nation?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det finns 13 nationer i Lund, man kan även kalla det för 13 små horhus. Om jag minns rätt var det Västgöta Nation som var mysigast de såg ut som ett gamlallt bibliotek och har ett biljardbord där boll #9 saknas.

I övrigt är nationerna ganska vidriga, killar brukar uppskatta dem för att det är lättraggat. Mitt första besök på en nation var chockerande, jag gav dem 2 chanser till sedan gav jag upp och flyttade till Helsingborg där folk betedde sig lite mer normalt :)

Det är Hallands nation du tänker på. Ofta väldigt trevligt där, bra dansgolv, tre barer.

Råkade det vara så att du var på Västgöta-nation (ligger vid hallands, men med entre mot tornavägen)? Rätt mycket utbytesstudenter där, blir rätt ofta ganska rätt "på" stämning där iaf... Vet att tjejen inte riktigt uppskattar det.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Ok, gott:) Hehe, sant:D
Taskigt...:(
Men jaja, det blir säkert trevligt ändå!:)
Liten fråga bara. Du får säkert inte avslöja vad det handlar om i detalj och sådär, men jag har hört oroväckande rykten om att en del nollning på LTH närmast kan liknas vid mobbning... Ett sätt att sätta nykomlingarna på plats liksom... Så frågan är, bör jag oroa mig?:va Eller blir det mest skoj och lek?:)

Kan bara hålla med abborren, du kan va helt lugn. Nollningen är till för nollorna, att de/ni ska ha kul och lära känna varandra och oss. Inte som det kanske har varit; till för de som nollar.
Visst förekommer en del alkohol men alla brukar vara väldigt noga med att allt är frivilligt. I år tror jag dessutom en dag skulle vara helt alko-fri.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Det är Hallands nation du tänker på. Ofta väldigt trevligt där, bra dansgolv, tre barer.

Råkade det vara så att du var på Västgöta-nation (ligger vid hallands, men med entre mot tornavägen)? Rätt mycket utbytesstudenter där, blir rätt ofta ganska rätt "på" stämning där iaf... Vet att tjejen inte riktigt uppskattar det.

Jag tyckte det var så överallt, även på den där nationen som låg i ett Penthouse,minns dock inte vad den hette.

Då var det Hallands Nation jag tillhörde, fast det var hyffsat dräggigt där också om man inte hade sällskap av ett gäng killar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan bara hålla med abborren, du kan va helt lugn. Nollningen är till för nollorna, att de/ni ska ha kul och lära känna varandra och oss. Inte som det kanske har varit; till för de som nollar.
Visst förekommer en del alkohol men alla brukar vara väldigt noga med att allt är frivilligt. I år tror jag dessutom en dag skulle vara helt alko-fri.

Låter kanon, jag är lugn:)
Är inte rädd för sprit, men man vill ju inte direkt få en tratt stucken i truten och en helpanna renat nerkörd utan möjlighet att välja...:D

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Låter kanon, jag är lugn:)
Är inte rädd för sprit, men man vill ju inte direkt få en tratt stucken i truten och en helpanna renat nerkörd utan möjlighet att välja...:D
haha! Renat behöver du inte vara orolig för, det är JD som gäller på F iår..

:rolleyes:
Nej men som sagt, allting är helt och hållet frivilligt och det mesta är fruktansvärt roligt. Missuppfattningarna och "ryktena" kommer ofta från personer som själva inte deltagit.
Jag hade några av mina roligaste veckor under min egen! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
haha! Renat behöver du inte vara orolig för, det är JD som gäller på F iår..

:rolleyes:
Nej men som sagt, allting är helt och hållet frivilligt och det mesta är fruktansvärt roligt. Missuppfattningarna och "ryktena" kommer ofta från personer som själva inte deltagit.
Jag hade några av mina roligaste veckor under min egen! :)

Vetefan om det vore så mycket bättre:D

Ok, låter bra det!:) Ser fram emot det!:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Någon som vet om det finns någon lista över antagna på de olika linjerna? Vore kul att se om det är någon man känner:)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Någon som vet om det finns någon lista över antagna på de olika linjerna? Vore kul att se om det är någon man känner:)
Hur känns det nu efter 2 dagar? Hörde att det blev seeeeent inatt!

Ang. senaste posten så ja det finns, men det är med personnummer och hela de kittet så det får inte lämnas ut. Så de smidigaste och mest OK är att vara med ikväll eftersom det är för alla sektioner :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hur känns det nu efter 2 dagar? Hörde att det blev seeeeent inatt!

Ang. senaste posten så ja det finns, men det är med personnummer och hela de kittet så det får inte lämnas ut. Så de smidigaste och mest OK är att vara med ikväll eftersom det är för alla sektioner :)

Det känns bra, folk är sjysta och det är massor av kul!:tummenupp
Seeent blev det ja...:näsblod Själv kom jag hem vid halv sex imorse:D

Ok, förstår. Jag ska garanterat vara med ikväll, så det löser sig väl ändå:)

Nyheter
Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...