Studera på LTH, nation?

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Jo, kinescustomen känner man igen. Har en Shadow ute på annons, och Lars var lite intresserad att byta upp sig.

Mest parkerat på baksidan, en Adventure. Och ett projekt i källaren:p (som visserligen blir lite lagd på is under nollningen...).

Har aldrig fattat hur Lars står ut med att pendla motorväg med den, så jag förstår att han vill byta upp sig.

Ditt projekt, är det Z1:an? Annars har jag sett en rätt rå bobber med engelsk(?) motor samt gammal GSX periodvis stående i lokalerna som LuRacing använder (S om apparathallen).

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tack för bra info!:tummenupp

Drygt, hur menar du då?:va
Jaja, kör nog på Lunds då och sen får man väl testa ställena och hänga mest där man anser det vara bäst:)
Då återstår bara att bli medlem. Är det bara att knata förbi i nästa vecka och skriva upp sig eller?

Jo, jag är som sagt inte särskilt mycket för att festa. Men någon gång får man ju testa i alla fall, så medlemskap känns ju vettigt ändå.
Hehe, förstår...:D Får väl se hur länge man står ut då:D

Du måste ha med antagningsbeskedet. De är nåt nytt för i år också, man måste skriva ut nåt på studera tror jag :va Det var tydligen folk som photoshoppade antagningsbesked förra året hörde jag :rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ballt! Börjar själv tvåan på F nästa vecka, vilken faddergrupp ska du vara med i?

Gällande nationer så har du fått vettiga svar. Det är dock inte bara för röjandet det kan vara värt att vara med; flera nationer har kvällar med billigt och gott käk där det krävs medlemskap.

Nice!:tummenupp Det vet jag faktiskt inte... Borde jag ha fått reda på det kanske?:va

Jo, det var lite så jag tänkte också (har ju hört att de ordnar andra aktiviteter också). Och sånt vill man ju kanske inte missa:)

Du måste ha med antagningsbeskedet. De är nåt nytt för i år också, man måste skriva ut nåt på studera tror jag :va Det var tydligen folk som photoshoppade antagningsbesked förra året hörde jag :rolleyes:

Aha, ok. Tack för tipset! Men det måste man ju ha med till uppropet också så det är ju lugnt:)

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har aldrig fattat hur Lars står ut med att pendla motorväg med den, så jag förstår att han vill byta upp sig.

Ditt projekt, är det Z1:an? Annars har jag sett en rätt rå bobber med engelsk(?) motor samt gammal GSX periodvis stående i lokalerna som LuRacing använder (S om apparathallen).

Nej, förstår inte det heller. Men han mumla något om att ha koll på vindriktningen...

Jepp, moto-martinen med Z1-motor som ska fixas. Men det går väl inte nå monstersnabbt direkt.

Bobbern är en klasskompis som har tror jag. Inte någon vidare koll, men engelsk stämmer nog rätt bra.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har inte råkoll på alla nationerna men han menar att många av dom på Lunds har näsan i vädret och jag tror inte det är din stil.

Ah, förstår. Nej, det kan du nog ha rätt i... Tror dock inte att många av nationsgängen har "min stil", så man får väl ta vad man kan:D

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nja, det stämmer inte helt.

Det brukar vara rätt bra drag på många ställen, med klubbliv eller vad man ska säga. Är väl bara Kalmar och Värmlands vad jag vet som inte har någon klubbverksamhet som är något att ha.

Skriv en nation som har samma folkmängd som ÖGs & Lunds varje helg.

Övriga nationer (utom smålands) brukar besökas av de som kommer till ÖGs och Lunds för sent och inte blir insläppta.

"Var är ni?" -"Vi är på hallands, lunds var fullt sa vakterna" :D *klassiker*

Min erfarenhet är att man hur som tröttnar på nationslivet ganska fort...

True story.

Nationerna har billig sprit fast det är knappast något som är roligt helg efter helg.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Skriv en nation som har samma folkmängd som ÖGs & Lunds varje helg.

Övriga nationer (utom smålands) brukar besökas av de som kommer till ÖGs och Lunds för sent och inte blir insläppta.

"Var är ni?" -"Vi är på hallands, lunds var fullt sa vakterna" :D *klassiker*

Nej, det stämmer i stora drag (tornanationerna och deras temaklubbar kan dra rätt mycket folk). Fick känslan av ditt tidigare inlägg kunde tolkas så att de andra nationerna inte hade något att komma med, men det stämmer som du säger att Lund och ÖG är de stora när det gäller mainstream.

Krischan kan vara bra iom att du ska plugga på LTH, tydligen inte så många LTH:are. Och det finns något stipendium man lätt kan få (tjejen har fått det några gånger).

Fast om han gör dreads av det där borde han passa in i Småland. Sen kan han blanda arsenik i bålen när de har nationsfest. YES!

Ett vinnande koncept håller på att destilleras ut! +1

Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Nice!:tummenupp Det vet jag faktiskt inte... Borde jag ha fått reda på det kanske?:va

Nej det är lugnt, tänkte bara om faddern som du pratade med nämnde nåt om det. Då skulle jag kanske tipsat dem i förväg om att vara extra snälla mot han med solbrillorna i nacken.
Du får en jäkla massa info på måndag, ingen brådska. Faddrarna brukar ha en liten rundvandring till några olika nationer under första veckan så man kan bilda sig en uppfattning, men som sagt; vilken man är med i spelar mindre roll man kommer in bara man är med i någon.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nej det är lugnt, tänkte bara om faddern som du pratade med nämnde nåt om det. Då skulle jag kanske tipsat dem i förväg om att vara extra snälla mot han med solbrillorna i nacken.
Du får en jäkla massa info på måndag, ingen brådska. Faddrarna brukar ha en liten rundvandring till några olika nationer under första veckan så man kan bilda sig en uppfattning, men som sagt; vilken man är med i spelar mindre roll man kommer in bara man är med i någon.

Nix, vet bara att han som ringde mig hette Fredrik Fryklund. Han sa inget om grupper eller så. Men tack ändå, det var snällt tänkt:tummenupp
Ok, det låter fint det! Då ska nog det mesta lösa sig:)
Du då, ska du vara fadder möjligen?

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Nix, vet bara att han som ringde mig hette Fredrik Fryklund. Han sa inget om grupper eller så. Men tack ändå, det var snällt tänkt:tummenupp
Ok, det låter fint det! Då ska nog det mesta lösa sig:)
Du då, ska du vara fadder möjligen?

Gött, Fredrik känner jag mycket väl, går teknisk matte dock, inte lika bra som oss.
Nä det var så många som ville bli faddrar så våran grupp fick inte plats :mad:.
Ska vara med på en del smågrejer dock så vi ses helt säkert.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Fick känslan av ditt tidigare inlägg kunde tolkas så att de andra nationerna inte hade något att komma med, men det stämmer som du säger att Lund och ÖG är de stora när det gäller mainstream.

Aha ja nu när jag läser det kunde det nog uppfattas så, jag menade folkmängd.

Det går väl runt helt enkelt om några år är lunds och ÖGs antagligen inte lika kända som nu sen om 10 år är de väl populära igen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gött, Fredrik känner jag mycket väl, går teknisk matte dock, inte lika bra som oss.
Nä det var så många som ville bli faddrar så våran grupp fick inte plats :mad:.
Ska vara med på en del smågrejer dock så vi ses helt säkert.

Ok, gott:) Hehe, sant:D
Taskigt...:(
Men jaja, det blir säkert trevligt ändå!:)
Liten fråga bara. Du får säkert inte avslöja vad det handlar om i detalj och sådär, men jag har hört oroväckande rykten om att en del nollning på LTH närmast kan liknas vid mobbning... Ett sätt att sätta nykomlingarna på plats liksom... Så frågan är, bör jag oroa mig?:va Eller blir det mest skoj och lek?:)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ok, gott:) Hehe, sant:D
Taskigt...:(
Men jaja, det blir säkert trevligt ändå!:)
Liten fråga bara. Du får säkert inte avslöja vad det handlar om i detalj och sådär, men jag har hört oroväckande rykten om att en del nollning på LTH närmast kan liknas vid mobbning... Ett sätt att sätta nykomlingarna på plats liksom... Så frågan är, bör jag oroa mig?:va Eller blir det mest skoj och lek?:)

Har inte jättebra koll på hur det ser ut på teknisk fysik, men på maskin (som verkar ha rykte att ha en ganska vild nollning) så är det absolut inget att oroa sig för. Skoj och lek som du säger. Ingen tvingas vara med på allt. De flesta är så pass vuxna att inte pusha någon att göra något den inte vill. Är du främmande för elementet alkohol kan nollningen verka lite skrämmande, men annars så har du inget att oroa dig för. (sen ska man ju inte försäkra sig blind, det finns ju trots allt idioter som inte har samma uppfattning om vad en trevlig nollning innebär).
Känner du något problem/obehag så kontakta phöset, de hjälper dig garanterat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har inte jättebra koll på hur det ser ut på teknisk fysik, men på maskin (som verkar ha rykte att ha en ganska vild nollning) så är det absolut inget att oroa sig för. Skoj och lek som du säger. Ingen tvingas vara med på allt. De flesta är så pass vuxna att inte pusha någon att göra något den inte vill. Är du främmande för elementet alkohol kan nollningen verka lite skrämmande, men annars så har du inget att oroa dig för. (sen ska man ju inte försäkra sig blind, det finns ju trots allt idioter som inte har samma uppfattning om vad en trevlig nollning innebär).
Känner du något problem/obehag så kontakta phöset, de hjälper dig garanterat.

Låter bra, tack så mycket!:)

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Det finns 13 nationer i Lund, man kan även kalla det för 13 små horhus. Om jag minns rätt var det Västgöta Nation som var mysigast de såg ut som ett gamlallt bibliotek och har ett biljardbord där boll #9 saknas.

I övrigt är nationerna ganska vidriga, killar brukar uppskatta dem för att det är lättraggat. Mitt första besök på en nation var chockerande, jag gav dem 2 chanser till sedan gav jag upp och flyttade till Helsingborg där folk betedde sig lite mer normalt :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det finns 13 nationer i Lund, man kan även kalla det för 13 små horhus. Om jag minns rätt var det Västgöta Nation som var mysigast de såg ut som ett gamlallt bibliotek och har ett biljardbord där boll #9 saknas.

I övrigt är nationerna ganska vidriga, killar brukar uppskatta dem för att det är lättraggat. Mitt första besök på en nation var chockerande, jag gav dem 2 chanser till sedan gav jag upp och flyttade till Helsingborg där folk betedde sig lite mer normalt :)

Heh, det där låter ju typ friskt...:näsblod :D

Men som sagt, jag är inte så mycket ute efter festande och kroghäng utan vill mest inte missa chansen om det skulle anordnas någon lite vettigare aktivitet. Men tack för varningen, uppskattas!:tummenupp

Nyheter
Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...