Stulen Hoj Igen!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Hejehej igen. Såg en 100% likadan cykel för 5 minuter sedan i Länsmansgården utmed Rimfrostgatan. Kunde ej se reg nummret men exakt samma bakhjul och samma färg på hojen. Föraren körde med en mörk hjälm och en vit-beige tröja. Inga skydd alls, utom just hjälm. Han körde om en bil i hastig fart och genade över gångbanan. Vet ej om det är samma, men den är 100% lik den på bilderna du postat.

**edit: Hoppas ni får tag på kräket. Ska höra av mig igen om jag ser den, ska ut med min hoj nu.
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Var nära att ta jäveln idag. Jag och en kompis åkte runt för att leta i biskopsgården. Dröjer inte länge förrän han kör om oss med min hoj. Ringer då snuten och han säger att jag ska försöka skrämma bort dom och ta tillbaka hojen.
Ser att han stannar och snackar med några killar nästan vid vårväderstorget. Min hoj och en förare plus en yamaha cross med en kille på och en-två personer som dom pratar med. Funderar om vi ska springa ner och försöka med nåt medans hojarna är avstängda men vi vågar fan inte. Ser inte hur många dom är, bara att de är minst tre.
Ringer polisen igen och då ska de skicka en bil, har sambandcentralen i luren och försöker dirigera dom bäst jag kan. Minuterna är låånga. Hör att hojarna startas och de flyttar sig ner mot torget. Sekunden efter kommer killen med min hoj mot mig och jag tänker att om snuten är här vilken sekund som helst så tacklar jag omkull honom eller slänger mig runt halsen eller nåt (han försöker med patetiska wheelie-försök i språngfart) men jag fegar ur. SKulle jag inte gjort för polisen kommer precis fram. HELVETE

Vi hör min hoj eka mellan husen så man vet inte vilket håll dom åkte mot. Efter en lite stund får jag sms från JAJ som sett hojen åka bort från området i hög hastighet.

Vad gör man nu? Blev dom skrämda? Såg dom poliserna? Kommer dom visa sig igen?

Någon som vill låna ut sin hoj till mig så kan vi åka ett gäng och leta?

Edit: Nu sitter det ingen regskylt på, inte baklyse heller om jag såg rätt. Även handtagskydden var borta tror jag.

Ser ni den stå parkerad någonstans, stick hål i däcken och ring mig eller polisen så han inte kan fly så hög hastighet.
 
Last edited:

MonsterMatte

916 till salu!!!!!
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Gbg
Hoj
916 -98(till salu), TTR600 (stulen)
De va det jefligaste, fick du lite adrenalin-pump när du såg dem eller?

Hoppas du hittar den/dem igen...
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ja något, hade inte kompisen hejdat mig genom att säga: "vi ringer polisen först" Hade jag hoppat ut och vevat med pumpstången till domkraften av ren adrenalinkick. Blev så förbannad. Nån jävla tönt med keps bakochfram sitter som en säck potatis på hojen och försöker åka på bakhjulet. Kanske hade lyckats om jag gjorde det? Kanske hade jag legat på sahlgrenska? Vem vet? MEn var är min hoj nu?? :huvet
 

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Tråkigt att du fick din hoj stulen. Ser jag och polarna snubben på din hoj så kommer vi att följa efter, och bonka ner honom från hojen när rätt tillfälle ges:mad:
Jävla tjuvar asså:4skrika :machinegu
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag vill passa på att tacka alla som hjälper till! Har varit guld värt! Civil courage eller hur det stavas, det kommer man långt med!

Hoppas bara att de inte blev skrämda och slaktar hojen nu bara, eller att de läser här på sporthoj... :gnissla
Jävla tur att jag har den bakfälgen på, mycket bra kännetecken, man kan bara inte missa den.
 

JAJ

Carpathian Forest!!!
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag vill passa på att tacka alla som hjälper till! Har varit guld värt! Civil courage eller hur det stavas, det kommer man långt med!

Hoppas bara att de inte blev skrämda och slaktar hojen nu bara, eller att de läser här på sporthoj... :gnissla
Jävla tur att jag har den bakfälgen på, mycket bra kännetecken, man kan bara inte missa den.

Precis, tror jag ska skaffa en bakfälg i klar rosa. :D

Sedan är det även lätt att vara eftersmart, men det hade varit bra om dem nu lämnade hojen lite så kunde du komma dit och sätta på en kätting på bakhjulet.

Du såg inte hur någon person såg ut? Nått signalemente i ansiktet, hår? Någon speciell kädsel som stack ut?
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Hoppas att personen får sitt straff... Och att du får tillbaka motarden samt ersättning i form av värdeminskning från försäkringsbolaget...

Min föredetta flourecerande fälgbana har gjort mycket i sökandet :tummenupp
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ser jag hojen kör jag ner personen i fråga i diket och säger ett o annat, sen åker jag därifrån! - Önsketänkande!
Men ser man den o följer den, o stannar någonstans, guldläge!! :D

Varför blir jag inte förvånad över vart den cirkulerar någonstans..
edit, åker runt med två skivlås.. kan säkert komma till nytta :tummenupp
 

WerPa

Cool?
Gick med
17 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
Gas Gas
Men akta er för dom killarn du/ni såg på hojarna,
specielt han på den blå yamahan är inte å leka med.

Visst man kan säker fixa tebax hojarna men han känner en massa folk å så.
Känner några killar som råkat ut för honom, å det var inte kul.

Har man otur så åker man på en massa skitt.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Men akta er för dom killarn du/ni såg på hojarna,
specielt han på den blå yamahan är inte å leka med.

Visst man kan säker fixa tebax hojarna men han känner en massa folk å så.
Känner några killar som råkat ut för honom, å det var inte kul.

Har man otur så åker man på en massa skitt.

Du tycks ju känna till dom så det är ju bara att berätta vilka dom är så får polisen lösa det.
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Men akta er för dom killarn du/ni såg på hojarna,
specielt han på den blå yamahan är inte å leka med.

Visst man kan säker fixa tebax hojarna men han känner en massa folk å så.
Känner några killar som råkat ut för honom, å det var inte kul.

Har man otur så åker man på en massa skitt.



Om du nu har en massa information så hoppas jag att du ger den till Wheelie82 så är det upp till honom att avgöra vad som skall göras.

Hoppas verkligen inte du har vetat allt detta i flera dagar och hållit käft med det....
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Det e ju typ leka med döden.

Dom är inga vanliga småfiflare.

Jag vågar inte anmäla dom, sedan så har jag antagligen inte tillräcklig med information för att något ska hända.

Alla dessa "livsfarliga". jag tror mest att det är bullshit, det är något nån 13åring kommit på när han har fått lite örfilar.

nån gång måste man för fan sätta sånna här på plats. jag hade inte tvekat en sekund.. även om du inte har tillräcklig info, pm:a det du vet.. Tänk om det var din hoj? och du visste vilka det var? hade du hållt käften för du var rädd att något mer skulle hända då?

till topic:
jag ska snacka med min farsa då han rör sig mkt i kommunen, inte i dessa områden kanske men.. alltid något.

lycka till
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top