Stulen Hoj Igen!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
va är det för jävla skitsnack du kmmer med, sprid inte faska rykten nu, jag kan historian om denna hojjen säger jag ännu en gång har i frågor så kommer jag gärna med svar , vsg på förhand


När man läser det som du har skrivit här så känns det som om DU personligen har tagit åt dig av det som skrivits här! Din inställning/attityd i texten visar att du fortfarande är i tonåren, samt att du beskriver killarna som hade husan i slutet som "lite äldre"... Det kanske är så att DU går på lindholmen/bräckegymnasiet???

Troligen vet du nått om den här händelsen, ev inblandad på något sätt iom att DU vet att dom har vart inne och läst i den här tråden! Personligen tror jag att du är inblandad och försöker att rikta misstankarna åt något annat håll...

Har jag fel i mitt inlägg så ber jag om ursäkt redan nu! :pannkyss
Samt om du har någon info så får du gjärna dela med dig...:tummenupp
 

Kastaröv

Upp på röven me fanskapet
Gick med
1 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K3
Nyfiken fråga bara.. HUR skulle du ordnat tillbaka hojen åt Wheelie från dom där stora stygga pojkarna?


Edit: glömde ju.. :yoparty



jag hade fått fram den helt enkelt, vet mycket som händer kan få tag på det mesta om man har tur,

När man läser det som du har skrivit här så känns det som om DU personligen har tagit åt dig av det som skrivits här! Din inställning/attityd i texten visar att du fortfarande är i tonåren, samt att du beskriver killarna som hade husan i slutet som "lite äldre"... Det kanske är så att DU går på lindholmen/bräckegymnasiet???

Troligen vet du nått om den här händelsen, ev inblandad på något sätt iom att DU vet att dom har vart inne och läst i den här tråden! Personligen tror jag att du är inblandad och försöker att rikta misstankarna åt något annat håll...

Har jag fel i mitt inlägg så ber jag om ursäkt redan nu! :pannkyss
Samt om du har någon info så får du gjärna dela med dig...:tummenupp


det är lungt , jag är i deras ålder , jag försöker inte rikta ngt någonstans, onödigt att skriva massa jidder bara, en sak vet jag, den har sålt till massa ingen vet var den kom ifrån , alla e kåta o vill köra , det e j'vla synd att ngn annan ska behöva lida för det, faktiskt, typ ägaren asså, men det e ingen ide att ödsla tid på vem som tog den för den har vandrat genom ett flertal personer, jag har hört /vet att det va sketungar som tog den från början.men som sagt onödigt att gräva i det mer det blir bara pannkaka av allt, wheelie tycker jag borde va glad att den är funnen igen , hojjar brukar faktiskt försvinna spårlöst. lr har jag fel
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Lite off topic, men loggas ip på alla som gör inlägg, och vem har tillgång till dem i så fall ?
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
jag hade fått fram den helt enkelt, vet mycket som händer kan få tag på det mesta om man har tur,




det är lungt , jag är i deras ålder , jag försöker inte rikta ngt någonstans, onödigt att skriva massa jidder bara, en sak vet jag, den har sålt till massa ingen vet var den kom ifrån , alla e kåta o vill köra , det e j'vla synd att ngn annan ska behöva lida för det, faktiskt, typ ägaren asså, men det e ingen ide att ödsla tid på vem som tog den för den har vandrat genom ett flertal personer, jag har hört /vet att det va sketungar som tog den från början.men som sagt onödigt att gräva i det mer det blir bara pannkaka av allt, wheelie tycker jag borde va glad att den är funnen igen , hojjar brukar faktiskt försvinna spårlöst. lr har jag fel

Ja frågan är om man "ödslar" tid när man gräver i det? Skulle man få fast någon så tror jag man besparar många mc-ägare en massa pengar och tid. Och kan inte polisen göra något så får åtminstone 90% av hojåkarna i gbg plus diverse annat folk som kan jävlas, reda på var alla hojar kan ta vägen.

Och i mitt fall var det inte själva hojen som var det viktigaste, den är ordentligt försäkrad, utan det är mest principen. Håller man på med sånt ska man fan ha lite skit tillbaka. Tjuven och de som "köpt" den ska få ett helvete. Nu när jag fått tillbaka den så visst det har sparat en del tid, men det återstår att se, den ska ju återställas i skicket den var innan också. Man kan bara inte låta sådant här hålla på framför ögonen på en.
Så du får gärna berätta det du vet om detta, om du vågar pga de "stora grabbarna".

Ps. Skulle vara kul att veta vilka summor det handlar om när man köper en sådan hoj... Såg att en av de äldre inblandade hade tjänat 17 000 förra året. :gnissla Ds.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-

det är lungt , jag är i deras ålder , jag försöker inte rikta ngt någonstans, onödigt att skriva massa jidder bara, en sak vet jag, den har sålt till massa ingen vet var den kom ifrån , alla e kåta o vill köra , det e j'vla synd att ngn annan ska behöva lida för det, faktiskt, typ ägaren asså, men det e ingen ide att ödsla tid på vem som tog den för den har vandrat genom ett flertal personer, jag har hört /vet att det va sketungar som tog den från början.men som sagt onödigt att gräva i det mer det blir bara pannkaka av allt, wheelie tycker jag borde va glad att den är funnen igen , hojjar brukar faktiskt försvinna spårlöst. lr har jag fel

Nu anser jag att du har fel!
Det är ju personen som stal hojen från början som är den intressanta, sen att det finns ev köpare på hojen är inget att göra åt.

Du påstår att det är "skitungar" som stal den, dvs Dino, som är i din ålder!?

Varför är det onödigt att gräva i det?
Jag anser att det är BRA att veta om vem/vilka som stjäl hojar! En stulen och sönderkörd hoj/ försvunnen hoj belastar alla hojägare...
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
jag hade fått fram den helt enkelt, vet mycket som händer kan få tag på det mesta om man har tur,


Kul med folk som kan fixa fram allt.
Kan näste man som får något stulet bara PM:a dig så fixar du tillbaka det då?

Bra att veta för oss som inte känner så mycket folk
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Intressant att se hur "Kasta vrövs" profil uppdaterats sedan han blev medlem.

Hojbyte, från "Din Hoj" till "Gixxer k3" på en timme.
Nyköpt cykel kanske ?
Han har ju uppgivit att han har kompetens att fixa fram både det ena och det andra.

Nu definierad ålder, som är märkbart högre än vad som angivits i tidigare inlägg.

Något annat intressant dyker upp då man ser vilka trådar han har gjort inlägg i......
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Intressant att se hur "Kasta vrövs" profil uppdaterats sedan han blev medlem.

Hojbyte, från "Din Hoj" till "Gixxer k3" på en timme.
Nyköpt cykel kanske ?
Han har ju uppgivit att han har kompetens att fixa fram både det ena och det andra.

Nu definierad ålder, som är märkbart högre än vad som angivits i tidigare inlägg.

Något annat intressant dyker upp då man ser vilka trådar han har gjort inlägg i......



Haha mkt intressant att joina sporthoj och kasta sig in i denna diskution helt hejdlöst och köpa en gixxer samma kväll. i alla fall denna DIN0 har jag fått tag på adress,foto,skolschema,, nu gäller det att bara 100 % säkert vata att det är honom,, polisen kommer ringa mig denna vecka så kommer all information gå till dem med bilder osv.

det är ju fler misstankar som riktats mot honom den senaste tiden.
,, Okej,, kastarövs låt oss leka lite...

jag heter fredrik johansson vad heter du ? .........
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Visst skall man ha tag på personen/erna som snor hojarna. men i mina ögon skadar det inte heller att trycka till dem som köper en stulen hoj.(är ju däför det är värt att sno den) att man inte vet var hojen kommer ifrån är ju bara skitsnack. visst du kanske inte vet ifrån vilket garage hojen är stulen men du vet ju att den är stulen i alla fall. för finns ingen som säljer en hoj som har ett marknadsvärde mellan 50-60 tusen för en tiondel eller vad nu en köpare kan ge ( tror inte det är mycket mer ):va



Men är ju intresant att många av de "alias" som skrivit att dessa HOJTJUVAR är så stora och farliga och har en pappas brossas, fasters systers bror som sitter på kumla är från den yngre skaran hojåkare som inte får köra mer än 125cc ( om de tagit körkort )
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
frågan är väl hur länge han roar sig med den innan han kränger vidare den. blir man jagad av en bil så hade åtminstone jag tänkt till två gånger innan jag begav mig ut igen. kanske läge att "skugga" honom hem nästa gång utan att skrämma honom?

folk bara tjötar o tjötar ni vet ju ingenting, jag vet hela den historian, den husabergen har sålts till mer än 3 pers på en vecka ,när den kom till biskopsgården tog det stopp, dom skiter i allt. dom kör med den som om det vore deras och skulle ägaren komma så skulle han fått smaka på motstånd ganska säkert dom sista som hade den är nog inga moppe fuckon , dom är lite äldre o backar ganska säkert inte,så man får vara försiktig, dom har läst era inlägg en av dem är jävligt sne för allt jävla skitsnack. gör något istället för sitta bakom datan o snacka skit.
blir man av med ngt skriv här i forummet såkanske ni får tillbaka den för en hittelön, jag skulle lätt fått tag på den åt wheelie82 om jag bara sett detta tidigare men nu har han ju ändå hittat den :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

jobbarkompisens cykel blev stulen för ett tag sen (han köptde den för närmare 20 tusen). nåt du kan fixa eller? kan vi träffas?
 

bakhjulet

...NNAAAeee Nuuu Jaääklar!!!!
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Môlndal / Gôteborg
Hoj
H-D Chopper
...

:corn ..

Väntar på en uppgörelse,... "vänners vänner" vill kicka ass,..

Vissa stjäl för pengar,.. andra sliter på bollträn,.. :D
 
Last edited:

tobbe_81

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR900 RR -94
Fyfan, suttit å läst hela tråden precis! Sikken spänning ! Kul att du fick tillbaka hojjen, och kul att se att forumet hjälp till så mycket!

Bor själv på hisingen numera, börja bli nervo på att dom skall pilla på min hoj med :(
 

Kastaröv

Upp på röven me fanskapet
Gick med
1 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K3
Nu anser jag att du har fel!
Det är ju personen som stal hojen från början som är den intressanta, sen att det finns ev köpare på hojen är inget att göra åt.

Du påstår att det är "skitungar" som stal den, dvs Dino, som är i din ålder!?

Varför är det onödigt att gräva i det?
Jag anser att det är BRA att veta om vem/vilka som stjäl hojar! En stulen och sönderkörd hoj/ försvunnen hoj belastar alla hojägare...


Där har vi det helt rätt, det är tjuven man skall ta, exakt.
 

Kastaröv

Upp på röven me fanskapet
Gick med
1 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K3
Ja frågan är om man "ödslar" tid när man gräver i det? Skulle man få fast någon så tror jag man besparar många mc-ägare en massa pengar och tid. Och kan inte polisen göra något så får åtminstone 90% av hojåkarna i gbg plus diverse annat folk som kan jävlas, reda på var alla hojar kan ta vägen.

Och i mitt fall var det inte själva hojen som var det viktigaste, den är ordentligt försäkrad, utan det är mest principen. Håller man på med sånt ska man fan ha lite skit tillbaka. Tjuven och de som "köpt" den ska få ett helvete. Nu när jag fått tillbaka den så visst det har sparat en del tid, men det återstår att se, den ska ju återställas i skicket den var innan också. Man kan bara inte låta sådant här hålla på framför ögonen på en.
Så du får gärna berätta det du vet om detta, om du vågar pga de "stora grabbarna".

Ps. Skulle vara kul att veta vilka summor det handlar om när man köper en sådan hoj... Såg att en av de äldre inblandade hade tjänat 17 000 förra året. :gnissla Ds.




Ja frågan är om man "ödslar" tid när man gräver i det? Skulle man få fast någon så tror jag man besparar många mc-ägare en massa pengar och tid. Och kan inte polisen göra något så får åtminstone 90% av hojåkarna i gbg plus diverse annat folk som kan jävlas, reda på var alla hojar kan ta vägen.

Och i mitt fall var det inte själva hojen som var det viktigaste, den är ordentligt försäkrad, utan det är mest principen. Håller man på med sånt ska man fan ha lite skit tillbaka. Tjuven och de som "köpt" den ska få ett helvete. Nu när jag fått tillbaka den så visst det har sparat en del tid, men det återstår att se, den ska ju återställas i skicket den var innan också. Man kan bara inte låta sådant här hålla på framför ögonen på en.
Så du får gärna berätta det du vet om detta, om du vågar pga de "stora grabbarna".

Ps. Skulle vara kul att veta vilka summor det handlar om när man köper en sådan hoj... Såg att en av de äldre inblandade hade tjänat 17 000 förra året. :gnissla Ds.


mm det e typ så, det börjar med att en liten förortsunge snor din hoj, sen kör han lite med den , sedan säljer kanske han den för 3-4000 (blåst) sen nästa person säljer den för 12-15000 sen nästa köper ram från utlandet o så var den hojjen finito det är så det är, man ska ha tag på kräket som tog den från början, men fan jag förstår dig , att komma ut på morgonen och undra var fan hojjen är. den är jobbig den, det är pricipen faktiskt. ingen ska röra vad som är ditt, men kom ihåg belasta inte köparna, jag tycker du bode åka upp till hisngen och prata med grabbarna dom kan vara till stor nytta när ngt försvinner alla har inte alltid försäkring, ha det gött wheelie MVH kasta röv

[





ursäkta stavningen. datorn är kass, förbannade dator fel på den.
 
Last edited:

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
bla bla , men kom ihåg belasta inte köparna, bla bla



Vaddå inte belasta köparna? Den som överhuvudtaget befattar sig med stöldgods är i mina ögon ett lika stort rötägg som den snodde hojen.

Om det inte fanns folk som köpte stulna saker så skulle det inte vara ens hälften så intressant för de där förbannade tjuvarna att sno dom.


Fan också, nu blev jag förbannand på en så här solig och fin dag.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Skrutten har helt rätt. Sist jag kollade i en lagbok så var häleri ett ganska grovt brott. Speciellt nu, när "köpa i god tro" inte finns på samma sätt som innan så borde löst folk som håller på med stulna grejer sättas åt ordentligt. Finns inget som försvarar dessa personer! Så istället för att försöka ursäkta de stackars killarna som blev tvungna att köpa en husaberg kan du ju pm:a det du vet. //Johan
 

Kastaröv

Upp på röven me fanskapet
Gick med
1 May 2007
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K3
Haha mkt intressant att joina sporthoj och kasta sig in i denna diskution helt hejdlöst och köpa en gixxer samma kväll. i alla fall denna DIN0 har jag fått tag på adress,foto,skolschema,, nu gäller det att bara 100 % säkert vata att det är honom,, polisen kommer ringa mig denna vecka så kommer all information gå till dem med bilder osv.

det är ju fler misstankar som riktats mot honom den senaste tiden.
,, Okej,, kastarövs låt oss leka lite...

jag heter fredrik johansson vad heter du ? .........


Du är en riktig jävla mupp,
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top