Stulen hoj Malmö

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
Helt j-la otroligt. Hämtade ut en fabriksny R1-2006 för ca 3 veckor sedan. I går natt stals den tillsammans med min grannes CBR1000RR-05 i vårt gemensamma garage. Jag hann bara precis fixa till den,med godis,och så var den borta. Så där gick denna sommarn åt helvete!!

5000 kr till info som ger mig möjlighet och allvarligt skada den som gjort detta!

Vilka j-la kräk :huvet :mad:

Min Retta har REG nummer: XOY379
Den är svart med röda fälgstripes
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Fy fan vad surt! :död

Hoppas nån hittar asen!
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Man kanske skulle satsa på att gömma en gps spårare på hojen
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Jag är på

Ingen behöver fan svälta i Sverige.

Sno gärna lite bröd på marknaden om famliljen lider, men se annars till
att skaffa ett jobb och låt bli folks saker.

Jag börjar närma mig medborgargarde mer och mer. Polisen är väl upptagen med fildelare antar jag?
 

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Någonstans där man är välkommen
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Vilka jävla as, jag håller koll i smålandsregionen efter dessa samhällsparasiter.

Snart dags för de som bestämmer att fatta att NU ÄR DET FAN NOG!!!
 
Last edited:

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
när vi gemensamt ringde polisen för att få ut dem till plats så fick vi till svar att vi var inget prioriterat ärende. Detta trots att vi påpekade att garaget var uppbrutet och att nu var det 4 hojar som försvunnit i detta garage på mindre än 1 år.... Så,....polisen sket i oss, och var inte intresserade av att komma ut.

De hade väl fullt upp med att dra in pengar i trafikkontroller!! Fy fan..

Så snälla,hör ni något om detta,hör av er. För jag lovar iaf att ta lagen i egna händer!! :mad:
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Swedie skrev:
2218925 Någon här på SH måste ju bara har en hel del kontakt med dessa j-vlar...
Det är klart att dom kollar runt här vad det finns för objekt,särskilt när det är bilder på hojar utanför bostad/garage etc som man kan känna igen enkelt om man har koll.Sen är det nog tät trafik på sms till vägverket också :3freak
Lite fel igentligen att det ska vara så enkelt att snoka reda på en massa saker så pass enkelt som att beställa passfoton,beställa kreditupplysningar,knalla in på skatteverket och dra ut lite papper m,m
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Von Vettet skrev:
2218969 när vi gemensamt ringde polisen för att få ut dem till plats så fick vi till svar att vi var inget prioriterat ärende. Detta trots att vi påpekade att garaget var uppbrutet och att nu var det 4 hojar som försvunnit i detta garage på mindre än 1 år.... Så,....polisen sket i oss, och var inte intresserade av att komma ut.

De hade väl fullt upp med att dra in pengar i trafikkontroller!! Fy fan..

Så snälla,hör ni något om detta,hör av er. För jag lovar iaf att ta lagen i egna händer!! :mad:

Kanske snart läge att börja skriva insändare o debatt artiklar i dags pressen om polisens prioriteringar (läs politikerna) :mad:
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Von Vettet skrev:
2218893 Helt j-la otroligt. Hämtade ut en fabriksny R1-2006 för ca 3 veckor sedan. I går natt stals den tillsammans med min grannes CBR1000RR-05 i vårt gemensamma garage. Jag hann bara precis fixa till den,med godis,och så var den borta. Så där gick denna sommarn åt helvete!!

5000 kr till info som ger mig möjlighet och allvarligt skada den som gjort detta!

Vilka j-la kräk :huvet :mad:

Min Retta har REG nummer: XOY379
Den är svart med röda fälgstripes

Det är nästan så man skulle vilja utlysa skottpengar :huvet
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
gamle skrev:
2218979 Kanske snart läge att börja skriva insändare o debatt artiklar i dags pressen om polisens prioriteringar (läs politikerna) :mad:
Det enkla svar som till slut kommer fram blir att polisen inte har tid o att prioritera svårlösta stölder. De kräver helt enkelt för mycket resurser. Det finns försäkringsbolag att ta hand om stöldproblemet....
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Honeypot?

Dags för en Honeypot i sydsverige?

Vi skramlar till en Trackguard, ställer ut en hoj och drar i samlad trupp till
dom som snott den, och *talar* om för dom att det är dumt att sno cyklar.

Eller hyra dom där britterna som spöade MC-tjuvar? Dom verkar balla. Någon som har kvar länken till dom?
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Swedie skrev:
2218991 Det enkla svar som till slut kommer fram blir att polisen inte har tid o att prioritera svårlösta stölder. De kräver helt enkelt för mycket resurser. Det finns försäkringsbolag att ta hand om stöldproblemet....

Du har säkert rätt men det är snart val och det skulle ju inte vara fel att försöka.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Swedie skrev:
2218991 Det enkla svar som till slut kommer fram blir att polisen inte har tid o att prioritera svårlösta stölder. De kräver helt enkelt för mycket resurser. Det finns försäkringsbolag att ta hand om stöldproblemet....

Ett enkelt svar kan vara ekonomi.
Det är billigare att ersätta stulna hojar än att ha ett antal poliser som ska utreda, sedan kostnaden för rättegång och slutligen ett ev fängelseförvar.

Finns allt för många som bara tror sig ha rättigheter och glömt bort skyldigheterna.
 

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Någonstans där man är välkommen
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Von Vettet skrev:
2218969 när vi gemensamt ringde polisen för att få ut dem till plats så fick vi till svar att vi var inget prioriterat ärende. Detta trots att vi påpekade att garaget var uppbrutet och att nu var det 4 hojar som försvunnit i detta garage på mindre än 1 år.... Så,....polisen sket i oss, och var inte intresserade av att komma ut.

De hade väl fullt upp med att dra in pengar i trafikkontroller!! Fy fan..

Så snälla,hör ni något om detta,hör av er. För jag lovar iaf att ta lagen i egna händer!! :mad:


Det kanske e polisen själva som e de skyldiga och därför inte prioriterar det...skulle inte förvåna mej iallafall.
(Ryktet gick att det va polisen som ordnade stölden av GR's turbobusa...)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Interceptor skrev:
2219055 Det kanske e polisen själva som e de skyldiga och därför inte prioriterar det...skulle inte förvåna mej iallafall.
(Ryktet gick att det va polisen som ordnade stölden av GR's turbobusa...)
Ojoj, hela kåren verkar tillhöra maffian.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top