Stulen hoj, Tycker synd om killen..

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Hur gör ni om personen i fråga saknar körkort, kanske ska ta körkort men vill ha köpt en hoj innan ?

Inte fan lämnar man ut hojjen till provkörning om de inte har tagit körkortet.
Säger de att de inte har med sig körkortet ... annan sak, men handpenning el annan säkerhet typ hela börsen eller nått är ett krav.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Har dom inge kort skall de inte prova. Jag köpte IOFS min hoj innan jag hade kort, men jag köpte utan att ha provat hojen innan. Pengarna i handen gäller innan provkörning om man inte har en kontakt med personen sedan tidigare. Minimum är ju annars att man håller i körkortet och har en bild på köparen.

Annars kan man ju alltid propsa på att man kommer HEM till köparen, istället för tvärtom. Och då menar jag hemadressen som deras registrerade mobilnummer tillhör. Bor de inte där så får man vänta på nästa köpare.. Svårt att "sticka" om du kommit ner från din egen lägenhet för att provköra.

Man bör ju kanske se till att ha ett vittne med bil med sig.. om man behöver skjuts hem efter att ha sålt hojen menar jag..:)

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
:va
Du inser att du förlorar sjukt många eventuella köpare med den policyn?

Om jag ska vara ärlig så har jag inte så många potentiella köpare heller. Hojen är så gammal att den skulle kunna kallas knarr lika gärna. :D

Har de inget körkort så får de väl be ngn annan som har kort köra och sitta bakpå istället. Jag tror att mc-handlare skulle tveka att låta någon utan kort ta ut deras hojar på provkörning.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jo i föga så klart personen kan ljuga att man har mc-kort men glömde de hemma o visar endast upp legg.

Gött att R1an blev hittad, men synd i skicket :huvet

Ozzi

Guest
Mycket snack om hårda/tuffa försäljare nu, jag är HELT övertygad om att 99% av alla dom som ska till att kränga iväg knarren nätt o jämt vågar be om att få ev. bilnycklar i pant under provsvängen, att få köpeskillingen i pant är ju bara patetiskt att begära:rolleyes:, näe det är bara mycket snack o lite verkstad i detta. Personligen skulle jag inte ens åka o titta på en hoj om sådana krav ställs.:brinnerup
Hur stor är risken att det ska bli knas?? Den mäts i promille.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln