Stulen KTM 640 & CBR 900 31/7, 1/8 i Göteborg
Min KTM 640 har blivit stulen från mitt garage i Göteborg mellan KL 14:00 - 17:00 den 31/7
Eftersom jag åkte på min CBR 900 vid den tidpunkten.
Ställde jag den på samma ställe
Eftersom vi inte kunde hitta någon åverkan på hur de tagit seg in i själva garaget, så förutsatte vi att de troligen kommit över koden för att öppna porten.
Då kopplades strömmen till kodlåset bort och porten låstes inifrån
Vaknar av att en granne ringer och säger att de har varit inne igen.
Så mellan ca 23:30 – 07:30 (1/8-2/8) bör denna blivit stulen
Men denna gång har de brutit upp en ”säkerhetsdörr” och lyckats ta bort hela kolven i nästa dörr som också ska vara en ”säker dörr” för att komma in i garaget och vidare skruvat upp porten inifrån.
Hojen var låst med det vanliga styrlåset en klump (klass 3) i bromsskivan fram samt en kätting runt ett element och igenom bakdäcket (klass 3)
Framför min bil som är parkerad i samma ruta
Om det är någon som sett något är jag tacksam för information
Min KTM 640 har blivit stulen från mitt garage i Göteborg mellan KL 14:00 - 17:00 den 31/7
Eftersom jag åkte på min CBR 900 vid den tidpunkten.
Ställde jag den på samma ställe
Eftersom vi inte kunde hitta någon åverkan på hur de tagit seg in i själva garaget, så förutsatte vi att de troligen kommit över koden för att öppna porten.
Då kopplades strömmen till kodlåset bort och porten låstes inifrån
Vaknar av att en granne ringer och säger att de har varit inne igen.
Så mellan ca 23:30 – 07:30 (1/8-2/8) bör denna blivit stulen
Men denna gång har de brutit upp en ”säkerhetsdörr” och lyckats ta bort hela kolven i nästa dörr som också ska vara en ”säker dörr” för att komma in i garaget och vidare skruvat upp porten inifrån.
Hojen var låst med det vanliga styrlåset en klump (klass 3) i bromsskivan fram samt en kätting runt ett element och igenom bakdäcket (klass 3)
Framför min bil som är parkerad i samma ruta
Om det är någon som sett något är jag tacksam för information
Last edited: