Kontakten med Corren verkar ge resultat>Busafreak skrev:2361591
Fick mail från Nyhetschefen:
Reportern Jesica Uhlin kommer att ringa dig/Helena Sträng, nyhetschef
//Emil
Last edited:
Kontakten med Corren verkar ge resultat>Busafreak skrev:2361591
Henke, be Matte ringa Thomas på Stångåstaden och erbjud utökat skalskydd!Conta skrev:2362012Jag vill tillägga att jag inte för fram någon kritik direkt mot Stångåstaden, jag förmodar att de har anlitat någon annan firma för larm etc.
Istället har jag fått ett positivt bemötande från Stångåstaden och en uppriktig vilja att förbättra säkerheten. Tack.
Naurin skrev:Föresten, är det garaget på hjälmsätersgatan 1 du pratar om? har blivit erbjuden MC-plats där av stångåstaden, känns ju lagom lustigt nu......
Conta skrev:2362012Jag vill tillägga att jag inte för fram någon kritik direkt mot Stångåstaden, jag förmodar att de har anlitat någon annan firma för larm etc.
Istället har jag fått ett positivt bemötande från Stångåstaden och en uppriktig vilja att förbättra säkerheten. Tack.
Hej Din stackare!
Mina sympatier för Din stulna hoj, fan vilket skit!.
I söndags eftermiddag, någongång mellan18 - 18.30 såg jag en bil i karlskoga(Då jag passerade "Mc Donaldskorset"), med släp, med 2st R1r på..., varav en var likadan som din....
Då jag åkte bil för tillfället mös jag bara o tänkte att det e väl nån som åkt bana..., men när jag läste Din tråd så gick det upp för mig att det kanske kan ha något med saken att göra...
Dragbilen var en mörk Mercedes...
Inte mycket att komma med kanske, men men...
Hoppas Du hittar rettan välbehållen så det blir lite åkt, lycka till!.
Henren skrev:Ja är nyfiken, vem har hittat släpet???
[/QUOTE=Henren]
Markägaren där släpet stod, det håll på att röja skog och har rört sig i området från Lördag natt.
Henren skrev:Ja tror inte 5 av 10 bilar som åker ut ur garaget stannar o ser så att ingen smiter in då porten fortfarande är öppen. [/QUOTE=Henren]
Sant, men nu när det hände, bröt man sig in och gick inte in när det stod öppet.
Det är maximalt 1 h mellan inpasseringar i garaget under natten, många rörsig från kroglivet under lördagnatten, så det borde finnas de som sett. Kan ju iof haft lite dålig uppfattningsförmåga
Henren skrev:Det där med siren borde ju funka[/QUOTE=Henren]
Tycker detta är det enklaste/effektivaste, nackdelen är ju falsklarm när det blir fel på passagesystemet och man måste friställa för att komma ut med bilen på morgonen.
En anna grej är att bygga om belysningen och ha akustikstyrning samt lysa upp ordentligt när någon rör sig i garaget. Kräver dock ganska mkt investering, men man kan ju spara lite Energi
//Emil
Stämmer bilderna med hur du minns hojen i Karlskoga?RaZmaN skrev:
Kolla runt irrblosset (T1?), Studenter brukar iof oftast vara hederligt folk som kör MED skylt, dem klarar sig oftast utan kort en period också...Naurin skrev:2365427Fan, åkte efter en röd R1:a och försökte memorera utseendet. Snabbt hem och kolla denna tråden, men det var nog inte den Hade undertail, men ingen regskylt så man blev ju lite misstänksam. Såg bara bakifrån men såg ut att vara samma slipon på (ett med två pipor som liksom går in i varandra).
Läste först nu att detdär med Karlskoga kanske var avskrivet. Såg som sagt var bara hojjen bakifrån, men sliponet såg likadant ut. Ingen regskylt var skumt, men inte ovanligt. Den svängde av vid studentområdet Irrblosset, ska kika förbi där direkt, ska ändå ut och åka lite.
Naurin skrev:2365427Fan, åkte efter en röd R1:a och försökte memorera utseendet. Snabbt hem och kolla denna tråden, men det var nog inte den Hade undertail, men ingen regskylt så man blev ju lite misstänksam. Såg bara bakifrån men såg ut att vara samma slipon på (ett med två pipor som liksom går in i varandra).
Läste först nu att detdär med Karlskoga kanske var avskrivet. Såg som sagt var bara hojjen bakifrån, men sliponet såg likadant ut. Ingen regskylt var skumt, men inte ovanligt. Den svängde av vid studentområdet Irrblosset, ska kika förbi där direkt, ska ändå ut och åka lite.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|