Jobbigt när/om man glömmer av det själv bara.Man kanske kan sätta ett vanligt hänglås runt kedjan och skjuta fram det så att man inte ser det. När någon sedan försöker sticka med hojen så dras ju hänglåset fram mot drevet och nånting borde ju hända då i alla fall. Kanske inte tillräckligt för att göra hojen okörbar?
Hoppas att det löser sig smidigt PacMan! Försäkrad, trafik/halv/hel?
Tack tack! Jag hade halv, så det kunde la vart värre.
synd bara att dem fortfarande är rätt dyra sådana sändare. man får ju betala varje år för att ha den igång.. fast polisen kan ju pejla in mobiler och säga vart brottslingar har varit..borde funka samma med ett larm som ringer upp en mobil??? eller?
menade inte en sån sändare man behöver abonemang hos nåt vaktbolag för, mena en såndär man slänger i ett mobiltelefon-kort i sen när man skickar ett SMS till det nummret så skickar den tillbaks position och ev hastighet och färdriktning om den rör på sig, finns på ebay bland annat för en 2000 pix
Defa's billarm har en sådan box man kan koppla till det vanliga larmet, när man ringer till den så kan man aktivera startspärren, om bilen tex. har blivit kapad och tjyvrackaren har nycklarna. Dosan ringer upp om larmet löses ut. Men jag vet inte om det finns dylik manick till hoj, det behöver förmodligen lite mer ström än i ett genomsnittligt hojbatteri.
Och FB löser allt eller?
Idag kl 13 ringde någon från polisen och talade om att dom hade hittat min hoj på Pennygatan, Högsbohöjd. Den hade bärgats till Yamaha Center och jag har just varit där och tittat på den. Utöver tändningslås och bromsskivor var det en del mindre skador på bland annat bakdelen, där dom hade brutit upp kutsen. Vidare saknades alla blinkers och det var en del mindre repor på tanken.
I övrigt verkar inte hojen ha blivit så farligt misshandlad. Ena frambromsskivan var ganska kass med en lång spricka och jag skulle nog bedömma det som snudd på livsfarligt att köra med en sådan skiva.
Nu är det la bara att hålla tummarna för att dom får ordning på den hyfsat snabbt.
Och FB löser allt eller?
Varför i helvete ska man bryta upp cutsen? Tror snorisarna att man lägger guld där? Eller öl? Eller nycklarna? Eller vad?
Gött att den är hittad iallafall!
Förhoppningsvis så kommer du iallafall snabbare ut på vägarna igen. Om det är dyrt att laga så kanske den blir inlöst och det går nog snabbare än att vänta på att få den lagad mitt i sommaren. Två veckor tog det för mig från att den stulna hittades till att jag hämtade ut min nyköpta...
Har svårt att tänka mig att dom löser in den, men då vet jag heller hur höga kostander det ska bli för att dom ska göra det. En grov gissning är att originaldelarna som behövs kanske uppgår till 8-10.000 spänn om nu inget i motor eller växellåda också är kass.
Spelar ju ingen roll om man kan få tillbaka hojen egentligen. Självrisken blir ju den samma då dom säkert sabbar tillräckligt mycket för att man inte lagar själv. I Pacmans fall så hade dom ju redan vart och sett att hojen gick att stjäla. Hade dom sett att det var för krånglit hade nån annan av er råkat ut för stölden istället.
Det ska vara så svårt att stjäla hojen att man hinner springa ner och spöa upp dom innan dom kommer iväg.
lätt att resonera så om man inte kör sporthoj och därmed kör helförsäkrat, vi som kör trafikförsäkring vill nog ha tillbaks hojen fort som satan sen om det råkar hänga nåt mopedfucko i ett snöre efter som man visst "inte sett" när man börnar hem me hojen e bara ren bonus
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|