Stulen R1 i Helsingborg ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Vad har jag missat, vilken bild? :confused:

Är det bekräftat att hojen är hans då?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Antagligen troll. Vilket är korkat eftersom nu slutade folk att leta efter en stulen hoj...

Om du läser inläggen så inser du att det inte finns nåt att leta efter då hojen är beslagtagen. Hoppas bara att länsman snart beslagtar "ägaren" med.

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag hade skrivit ett roligt & långt inlägg här
men som moderator får man ibland bita sig i tungan & rätta in sig i ledet.

ibbe96 är INGET troll (sådan som reggar sig på SH för att driva med folk) annars får ni tolka det som i vill

det är iaf han på bilden :fakta

Ja, jävlar... Då blir jag rädd på riktigt!

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Om du läser inläggen så inser du att det inte finns nåt att leta efter då hojen är beslagtagen. Hoppas bara att länsman snart beslagtar "ägaren" med.

D'oh.. Det har jag ju redan läst, men den detaljen glömde jag bort. Tack för rättelsen! :)

klicka in på hans profil, där syns han.

nej, ej bekräftat ännu

Se där ja, det fattade ju inte jag. Och där är hojen i fråga också alltså. Syns ju på långa vägar att han inte hör hemma på den.

Tråkigt att han tycks ha slutat försvara sig nu, det kunde ju blivit riktigt intressant.

Last edited:

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Vad e detta en sida där alla kommentarer måste va kränkande eller något jo jag har faktiskt gått i skolan o behöver inte Google translate, Jag håller på med bil körkortet har inte tänkt ta mc körkort för att jag tvivlar på att jag kommer köra så mycket mc när jag har bil.

Vill du bli hyllad för det du gjort kan du ju testa ett moppe-forum eller något. Där kanske någon tycker du är lite häftig.

Ibland missar Darwin ett par, det är uppenbart!

OT: Det var en märklig skola som inte lär dig att det stavas "är", "och" och att man använder punkt och inte kommatecken i slutet av en mening.

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Vad e detta en sida där alla kommentarer måste va kränkande eller något jo jag har faktiskt gått i skolan o behöver inte Google translate, Jag håller på med bil körkortet har inte tänkt ta mc körkort för att jag tvivlar på att jag kommer köra så mycket mc när jag har bil.

Varför kör du inte bil nu istället då? Så hade vi som faktiskt kan köra motorcykel inte fått skit för vad klåpare som du gör.... :huvet

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
"hojen beslagtog pga din ålder" då måste ju rimligtvis du suttit på hojen när de beslagtog den, för hade det varit pga ålder och du var hemma hade de tagit din R6a oxå... LILLA grabben, jag tror du kan glömma körkort för bil i några år framöver låter det som. De beslagtar inte fordon pga ålder… utan för att du framför det i trafik /ämnar att framföra de i trafik. På exakt samma sätt beslagtar de trimmade-moppar vid skolgårdar. Jag hoppas att du får lämpet indraget i några år, för du skulle nog allt behöva mogna lite till innan vi behöver träffa dig i trafiken.

För det andra. De "hade" ghostRider i sthlm. Vet du vad som hände med "originalet"? Ta reda på det och fråga dig själv om du har samma mål med resan att testa nya farter, antar du menar att du ville åka snabbare än 270-280 som en R6a rimligen borde kunna göra med rätt drev och spec (spekulerar bara då jag inte kört en R6a).

Så ta ditt förnuft till fånga och smutsa inte ner oss med dina svinerier! Du har kommit till fel forum om du förväntar dig empati för dina värderingar och agerande.
over and out… :glömdet

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kan någon tipsa vår vän att läsa tråden om självsaneraren som skrev av sig själv mot bommen i Stockholm. Han var väl en jämnlike till detta trollet?

Ta på skyddskläder, vården behöver högre kvalitet på donatorerna..

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
För att jag inte fyllt 18 änn

Vilken lysande retorik: Jag kör inte bil, för jag är inte 18. Men jag kör hoj:va Det är nog tusan en blivande Nobelpristagare vi har på tråden. Som samtidigt verkar vara Skånes svar på spökgösta: -"så kör vi utanför snuten o får bakom oss några bilar så kan vi se om jag kan eller inte har kört på 2 hjul sen jag var 14 allt från mopeder till cross aldrig dömd till olovlig körning".
@Henke, (WW), nog tusan är Ibbe96 en sådan varelse som John Bauer målade. Kan väl inte finnas någon i verkliga livet, i Helsingborg 2014, som så är så korkad?

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Betalar du kontant eller via konto? vi kan väl ta din mc sitt du bakom så kör vi utanför snuten o får bakom oss några bilar så kan vi se om jag kan eller inte har kört på 2 hjul sen jag var 14 allt från mopeder till cross aldrig dömd till olovlig körning
Äh, troll eller inte så kan det väl vara läge för lite SH-netikett - i ett tidigare inlägg frågar Du ju varför så många skriver ner Dig?

1 - SH avskyr hojtjyvar. Och skenförsäkrare. Har Du inte råd att skaffa kort, hoj och försäkra så satsar Du på skolan till dess Du har råd. Punkt. Varför? Se nästa pkt.

2 - Du kommer att köra ihjäl Dig, möjligen tar Du någon med Dig. Statistiskt sett. Mer än 40 % av de dödade som satt på en hoj 2012 antingen saknade körkort, körde löjligt fort, var på lyset och/eller körde utan hjälm. Alla trodde förmodligen de hade koll innan de allra sista sekunderna av sitt korta liv. Dessutom är sporthojar klart överrepresenterade, på ett fordon som accelererar 0-200 under 10 s får en felbedömning snabbt irreparabla konsekvenser.

3 - Därför kör SH:are med skydd och skinnställ. De fränaste trär till och med en kållitchtröja ovanför stället.

4 - På SH vet man att det alltid finns någon snabbare där ute, därför svarar man inte som Du gör i citatet ovanför. Tveksam? Åk till en bana och titta på rejsgruppens pass. Det paradoxala är att de snabbaste där kan Du med all sannolikhet vingla förbi på en trafikerad landsväg, de behöver nämligen inte bevisa något. För någon. Sug på den en stund. I tysthet.

5 - När Du kör ihjäl Dig eller blir en grönsak är det vi som får betala Din vård. Via trafikförsäkringen. Därför blir SH måttligt imponerad av en odödlig juvel på en hoj, iförd mjukisdress och tofflor.

6 - I fall som Ditt är tonen cynisk, det har Du rätt i. Undrar Du varför ska Du gå in i minneslunden, Du hittar den från forumsidan. Ägna en timme åt att scrolla igenom den. Det kommer att vara värt tiden. Och då kommer Du att veta svaret.

Frågor på det? Seså, marsch iväg till skolbänken nu, låt hojen stå och skaffa Dig ett ordentligt kort. Sedan är Du välkommen tillbaka, då ska vi se till att Du blir ett ess. Lycka till:tummenupp

Last edited:

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Blir lite svårare o sticka från snuten med bil än mc

HAHA Vilken lirare :D

På en R1, helt utan MC-utbildning, inga bandagar och uppenbarligen inget vett ö.h.t, tror du att du kommer lyckas köra ifrån snuten med livet i behåll? :såjaponken

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Till TS.

Jag uppmanar dig på allra vänligaste sätt att läsa Laidbacks tråd "Konsekvenser av hojåkning". Där beskriver han hur verkligheten ibland kan se ut, även för de som faktiskt har körvana och körkort. Kanske får du lite insikt i vad som är viktigt i livet.

Läs åtminståne första inlägget. Det är lika viktigt för dig som för oss alla andra att läsa.

Tråden hittar du här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?242703-Konsekvenser-av-hoj%E5kning&highlight=

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
:va ändå missar du tvåan och klarar inte köra korrekt i rondellen... imponerande..:tummenupp

Beträffande ditt pågående körkort så kan du stryka det från listan ett par år framöver då du med högsta sannolikhet kommer dömas för denna lilla fadäsen...

Betalar du kontant eller via konto? vi kan väl ta din mc sitt du bakom så kör vi utanför snuten o får bakom oss några bilar så kan vi se om jag kan eller inte har kört på 2 hjul sen jag var 14 allt från mopeder till cross aldrig dömd till olovlig körning

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Jag håller med dig om en sak Ibbe96 att det är fel att kritisera dig för sättet att skriva på. Det är inte särskilt rellevant när det samtidigt finns så mycket annat att kritisera.

Du hoppar in på ett seriöst hojforum i tron att du ska vinna respekt och beundran. Ja jävlar vilket misstag!

Du kommer inte att ta till dig ett skit av vad som skrivs här så det är egentligen meningslöst! Du verkar sakna förmågan att ta till dig argument mot att köra avställt, utan körkort, oförsäkrat och högst troligt olagligt på en rad andra sätt. Du skiter i alla sådana argument och förväntar dig att vinna beundran.

Det finns ett par platser på detta forum du skulle plöja igenom först. "Konsekvenser av hojåkning" samt ett besök i minneslunden. Där upptäcker man snabbt att det finns de med långt mer erfarenhet av håjkörande än både du och jag som råkat illa ut.

I övrigt tror jag du hittar dina själsfrände på flashback snarare än på SH.

Men häng med.... Du kommer då att rädda många regniga dagar i sommar! :D

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Undra hur många såna här galningar som finns i trafiken :näsblod

Ibbe96 är synonymt med extremt beteende, närmare kan man inte komma.
Inget körkort, ingen försäkring, äger ej hojen, ingen skyddsutrustning och ADHD. Vinglar helt sonika fram i trafiken över rondeller helt eller delvis rattonykter. Farligt. :fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE