Stulen TT På Södermalm

M-F

undercover
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Hemligt.
Hoj
Hemlig, tamigfan
TrueBlue - SKITBRA JOBBAT !!! :tummenupp
Civilkurage !! Se och lär, gott folk... :)

Passa på att säga hej, det är första gången i detta forum för mig.

Hej hej !

/M
 

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Ducati 900 SSie
Pyton skrev:
Hörde du något mer om de andra stulna hojarna?


Japp, när jag satt på polisstationen och pratade med en kille på krim kom det in en annan polis och berättade att de fått tag på bladen + gärningsman efter en dramatisk jakt. Killen de grep var dock inte samma person som jag tog på TT:n. Den andra Triumphen hade de också fått tips om men hade inte fått tag på än. En tidsfråga bara enligt polisen.
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Grymt starkt jobbat TrueBlue. :tummenupp, verkligen.

Att polisen får tag på hela gänget är ännu bättre. :hoppa
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
RESPECT!!
Tummen upp för Trueblue!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
TrueBlue skrev:
Jag åkte till Tyresö idag runt två tiden för att kolla lite efter hojen. Efter tips från Pyton. Hade inte något särskilt för mig.

Jag snurrade omkring en del i kvarteren men hittade inget.
Var på hemväg längs Tyresövägen när jag möter en hoj. "Tänk om det är den"! tänkte jag. Förarn hälsar, jag hälsar tillbaka, men ser att det är en mörkgrön Triumph TT. Shit! :3freak

Vänder utom synhåll och kör tillbaka. I rondellen Tyresövägen/Öringevägen står han och snackar med någon. Jag kollar nummerplåten och ser att det är den! pulsen blir typ en siljon direkct! :)
Kör vidare utom synhåll och parkerar vid en tjej som säljer jordgubbar. Efter en stund som känns som en timme får jag upp mobben och ringer snuten. De ska skicka en patrul på stört.

Jag kör tillbaka till rondellen och ser att nu står hojen på parkeringen utanför affären. Tre personer står där och "dealar".

Jag parkerar hojen och tänker att jag kan gå fram och snacka lite skit för att uppehålla dom tills snuten kommer. Problemet är att ena killen sätter sig på hojen för att köra iväg. Då ställer jag mig bredvid hojen och får se att tändningslåset är borrat. De sista tvivlen försvinner ur kroppen och jag tänker, den här snubben ska ingenstans! :fakta

Killen försöker trots tillsägelse köra iväg med hojen men jag hoppar på honom och gör ett envars gripande.
Hojen dråsar tyvärr i backen (sorry trailboss :)

Men han är fast och tar av sig hjälmen. Han kommer med massa bortförklaringar men är fetskraj och står och skakar. Inget spår av polisen. Efter några minuter, i ett obevakat ögonblick, kubbar killen! jag sätter efter. Vi kutar en bit runt affären men jag fastnar i nån j***a taggtråd på baksidan och killen kommer undan. Ett vittne som såg händelsen kände dock igen killen på hojen så det är nog bara en tidsfråga innan han är fast.

Hojen är säkrad dock. Efter ca 15 minuter kommer en MC-polis. Tydligen har de tre hojar som de är efter i Tyresö denna dag (senare får jag reda på att iaf en annan hoj är säkrad och en gripen (dock ej samma kille))

Pyton kommer förbi också och berättar för snuten vad han sett under dagen. Ca 45 minuter senare kommer en bil och de tar med sig killens hjälm för ev teknisk undersökning. Bärgare kommer också och hämtar hojen.

Det var en spännande dag. Får se vad som händer sen. Återkommer!


Bifogar två bilder på hojen. Pyton i bakgrunden och min Ducce.


Fan va bra!!!!!!!!!!!!! Jag skulle ha M-handlat lite... i ren ilska! Men stor eloge till dig
 

bjorre_

Chrome edition
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki Ninja Zx9-R
De e dig man ringer om hojjen blir snodd då?! :hihi


Förbannat starkt mannen!!!

KEPP UP MANNAR! :squid :Rockbanan
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Fräckheten hos tjyven gjorde att han åkte fast, men jag tror dom flesta stulna hojar försvinner in i det mörka ganska snabbt tyvärr... :(

Men fantastiskt av TB, med livet som insats... Applåder mannen!
 

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
ZX10R
Liiite sen e man ju. Jag såg både TT:n och bladen (om det var en gul, äldre än ´00) i onsdags i Tyresö. Men läste tråden först idag...sorry :rodnar

Iofs så går inte jag och tror att de hojar man ser är stulna, men man får väl börja vakna till liv nångång :tomten
 

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
bikeless
Gött Grabben, att hojen välte är ju ingenting som en verkstad inte fixar. Bra initiativ!!
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Starkt av dig TB. Som vissa av oss säger här uppe. -friskt vågat, ALLT vunnet! :yoparty
 

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
TrueBlue skrev:
Japp, när jag satt på polisstationen och pratade med en kille på krim kom det in en annan polis och berättade att de fått tag på bladen + gärningsman efter en dramatisk jakt. Killen de grep var dock inte samma person som jag tog på TT:n. Den andra Triumphen hade de också fått tips om men hade inte fått tag på än. En tidsfråga bara enligt polisen.


Var på kräfskiva igår och snackade med tjejkompisens farsa som är brandman.
Han hade varit med och sanerat vägen då den ena triumphen hade kanat och drällt ut en massa olja.
Han hade berättat om att snuten hade komit dit på plats med en hundpatrull som hade fått vittring efter gärningsmannen. Efter 10 min kom de tebax med honom och sprutade med en vattenspruta i ögonen på han, förmodligen pga pepparspraj. :tummenupp Han var inte mer än 16-17 år.
Och de verkade vara riktigt inställda på att fånga den sista tjuven oxå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top