Stulen TT På Södermalm

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
TrueBlue skrev:
Japp, när jag satt på polisstationen och pratade med en kille på krim kom det in en annan polis och berättade att de fått tag på bladen + gärningsman efter en dramatisk jakt. Killen de grep var dock inte samma person som jag tog på TT:n. Den andra Triumphen hade de också fått tips om men hade inte fått tag på än. En tidsfråga bara enligt polisen.

True Blue! Riktigt snyggt jobbat!!!

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Akrylamid skrev:
Var på kräfskiva igår och snackade med tjejkompisens farsa som är brandman.
Han hade varit med och sanerat vägen då den ena triumphen hade kanat och drällt ut en massa olja.
Han hade berättat om att snuten hade komit dit på plats med en hundpatrull som hade fått vittring efter gärningsmannen. Efter 10 min kom de tebax med honom och sprutade med en vattenspruta i ögonen på han, förmodligen pga pepparspraj. :tummenupp Han var inte mer än 16-17 år.
Och de verkade vara riktigt inställda på att fånga den sista tjuven oxå.

Spännande, jag hade fått för mig att det var Bladen de fick jaga. Jo, de sa att de hade fått spraya lite.. :hihi
Men som sagt, inte samma snubbe.

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R1100 GS
Hur var trajjan låst och hur stod den den parkerad när tjuven tillgrep den?
En annan har ju levt med vanföreställningen att Triumph tillhörde det svalare segmentet på stöldmarknaden, men så är det alltså inte. :huvet

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
:tummenupp :klappar En stor eloge till dig TB!!! :klappar :yoparty
Kul att höra att det finns lite civilkurage kvar! Finns en pilsner åt dig här i V:ås om du har vägarna förbi! Vi (läs jag) skulle behöva någon som kan leta upp alla hojjar som försvunnit här... och om du orkar kan dom behöva dig i Landskrona/Helsingborg oxå...

Du ger oss bestulna lite hopp i alla fall!

:tummenupp Keep up the good work! :Bugar

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Hur kan tjuven köra runt på hojen med Regnr på och allt, ibland undrar man hur dum man kan vara. Shit när man läste om ditt ingripande så blev man så jäkla lycklig! Sjukt bra gjort, att du vågade också. Det är ju lätt och säga att man hade hoppat på killen direkt men att utföra det IRL är ju en annan femma.

Big up och åter Big up!

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
TrueBlue skrev:
Jag åkte till Tyresö idag runt två tiden för att kolla lite efter hojen. Efter tips från Pyton. Hade inte något särskilt för mig.

Jag snurrade omkring en del i kvarteren men hittade inget.
Var på hemväg längs Tyresövägen när jag möter en hoj. "Tänk om det är den"! tänkte jag. Förarn hälsar, jag hälsar tillbaka, men ser att det är en mörkgrön Triumph TT. Shit! :3freak

Vänder utom synhåll och kör tillbaka. I rondellen Tyresövägen/Öringevägen står han och snackar med någon. Jag kollar nummerplåten och ser att det är den! pulsen blir typ en siljon direkct! :)
Kör vidare utom synhåll och parkerar vid en tjej som säljer jordgubbar. Efter en stund som känns som en timme får jag upp mobben och ringer snuten. De ska skicka en patrul på stört.

Jag kör tillbaka till rondellen och ser att nu står hojen på parkeringen utanför affären. Tre personer står där och "dealar".

Jag parkerar hojen och tänker att jag kan gå fram och snacka lite skit för att uppehålla dom tills snuten kommer. Problemet är att ena killen sätter sig på hojen för att köra iväg. Då ställer jag mig bredvid hojen och får se att tändningslåset är borrat. De sista tvivlen försvinner ur kroppen och jag tänker, den här snubben ska ingenstans! :fakta

Killen försöker trots tillsägelse köra iväg med hojen men jag hoppar på honom och gör ett envars gripande.
Hojen dråsar tyvärr i backen (sorry trailboss :)

Men han är fast och tar av sig hjälmen. Han kommer med massa bortförklaringar men är fetskraj och står och skakar. Inget spår av polisen. Efter några minuter, i ett obevakat ögonblick, kubbar killen! jag sätter efter. Vi kutar en bit runt affären men jag fastnar i nån j***a taggtråd på baksidan och killen kommer undan. Ett vittne som såg händelsen kände dock igen killen på hojen så det är nog bara en tidsfråga innan han är fast.

Hojen är säkrad dock. Efter ca 15 minuter kommer en MC-polis. Tydligen har de tre hojar som de är efter i Tyresö denna dag (senare får jag reda på att iaf en annan hoj är säkrad och en gripen (dock ej samma kille))

Pyton kommer förbi också och berättar för snuten vad han sett under dagen. Ca 45 minuter senare kommer en bil och de tar med sig killens hjälm för ev teknisk undersökning. Bärgare kommer också och hämtar hojen.

Det var en spännande dag. Får se vad som händer sen. Återkommer!

Bifogar två bilder på hojen. Pyton i bakgrunden och min Ducce.

:klappar :klappar :klappar
Bra, en tjuv mindre....

Ett tips, när man ett gripande. Ta ifrån vedebörade plånboken och/eller id-kortet. Idetifiera vedebörande på id-kortet och kontrollera att det är han.
Sedan kommer han inte att springa när du gjort klar för honom att du VET vem han är och att du har beslagtagit hans ID-handlingar tills polisen kommer.
För att underlätta, försök att få vittner.

FY FAN VA BRA!!!!!

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Jag har fått mejl från en vänlig själ som säger sig vara mycket säker på vem det är som stulit hojen. Tack vare detta forum! :tummenupp
Han har varit i kontakt med polisen. Jag har tagit bort namn mm i mejlet.

"Tja Calle...

Rättvisan vinner till slut...

Nu ska jag ta allt från början!

Namnet på killen tänker jag inte uppge men man kan kalla honom för "boss", det är nämligen 3 st killar som varit med och stulit 3 st hojar, varav jag sett 2 st och kan identifiera personerna!

Nu i veckan så greps 1 person som körde på en xx Triumph (inte samma
som den i tyresö, utan en ny)
Han körde omkull i xx för han hade en "bumse" (mc) snut efter sej, den
killen han fick pepparsprej i nyllet och grät väldigt mycket (xx blev
vittne han såg typ allt), sen när den här killen åkt fast så blev "bossen"
lite rädd och drog sin kos till xx, han trodde att han skulle vara
trygg där men nej nej!

En snut som jag och xx är bekant med har nr till den här sk "bossen" (han är nämligen väl känd sedan tidigare hos polisen), den här polisen
ringer till "bossen" och berättar att det är bäst att han kommer hem för han
har blivit efterlyst i hela landet!

Killen bestämmer träff med den här polisen och han ska få stå för de brott
han gjort!!!

2 utav killarna är under 18 år och får bara sitta på LVU = FAN ATT DE INTE
VA I USA!!
1 utav killarna är över 18 år...

Vet inte hur mycket jag hjälpt till men det är inte det som räknas utan det som räknas är att BOVARNA åker fast.
Nu vet du hur allt är och jag hoppas att du fortsätter på de viset du gör,
asen som gör sånt här ska fast!

KEEP UPP WITH THE GOOD WORK!

Slutet gott allting gott.....

Mvh XX"

:banana

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R1100 GS
TrueBlue skrev:
Jag har fått mejl från en vänlig själ som säger sig vara mycket säker på vem det är som stulit hojen. Tack vare detta forum! :tummenupp
Han har varit i kontakt med polisen. Jag har tagit bort namn mm i mejlet.

"Tja Calle... Und so weiter..

TB; :tummenupp
Jag tycker att det du har åstadkommit är jävligt bra!
Skål! :fyllisar

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
Är det inte så att om någon på 'sporthoj.com' har blivigt av med tex hojjen, har tjuven stuligt något från oss all. Det visar sig tydligt med det enorma engagemang från alla i forumet. Kort och gott, ett bra sammarbete. Ett ytterligare Adnar_gangset fall ser ut att lösa sig, kanske på pga storthoj.com.

:klappar Till alla som bryr sig :klappar

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Lyfter en tråd från i somras...

:Bugar Respekt till Trueblue!! :Bugar

Hojtjuvar gillar vi inte...

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Har inte läst den här tråden tidigare. Det var en häpnadsväckande historia! Död åt hojtjuvar och väl jobbat TB!

-Andy-

Född i Skåne. Trivs kalas i Jönköping!
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Triumph Daytona 650
Har heller inte läst denna tråden tidigare, men håller med om att det va himla kul läsning! Jag ställer mig bakom de hyllningar som TB fått! Du är värd all beröm! :bow :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln