Stulna hojar Stockholm

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
Multistrada 1200 S
Polisen ringde idag och meddelade att de fått ett tips ang min hoj. En dam såg några pundare som försökte lasta min hoj i en skåpbil. De lyckades ej och ställde den bakom knuten på ett hyreshus.
Damen gick till ordförande i brf som ringde polisen idag. Åkte in bums till adressen som låg 4 kvarter från platsen där jag parkerat. Till min lycka stod den snyggt parkerad utan en skråma. Skivlåset satt kvar på framskivan.
Tur att det finns uppmärksamma medmänniskor.
Lärdomar: lås båda hjulen. Kanske till och med låsa fast hojen.
Anmäl ej stulet fordon på nätet. Efter ett dygn hade polisen ej behandlat anmälan och hojen var ej reg som stulen. Ring 11414 direkt.
Parkera ej vid Stadshagen.

( du glömde baseballträet i mitt baksäte !! :smasha =)

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Hoj
KTM 690 SMC -08
Jag håller inte med om "anmäl ej på nätet". Förra året blev min hoj stulen under natten. Anmälde på nätet runt kl9. Vid 13-14 får jag ett samtal av polisen att dom har hittat hojen.

Skulle vilja säga att anmäl så snabbt som möjligt! Telefon eller nät spelar nog mindre roll.

Dom hittade f.ö hojen några kvarter bort, när dom två pundarna satt och sprayade hojen svart. Jävla idioter alltså. Frågade om dom var kända sen innan. "Kan man säga. Detta är deras 'yrke'"

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Du hade nog tur att de behandlade ditt ärende så snabbt.
Jag fick reda på att min ej var stöldanmäld av en god vän som är polis. Han sa åt mig att ringa 114114 direkt i framtiden. Även damen som svarade när jag ringde 114114 ansåg att man skall ringa.
Om man mailar in så hamnar det i en hög som några skall ta tag i så fort de kan.

Chernobyltrip

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2011
Hoj
Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -05, Yamaha XT660R -08!
Yamaha XT660R stulen i bromma inatt

Yamaha XT660R stulen i bromma inatt

01:55 inatt 6 december 2014, såg grannen hur tre män lyfte in motorcykeln med lås och allt i en silverfärgad skåpbil och brände iväg längs Västerled från Nockeby Torg i Bromma.

Mörkgrå Yamaha XT660R -05, Regnr "XPC152"

stulen.jpg

Kännetecken:
F.d. budhoj med extrautrustning som handskydd, hasplåg, skyddsbåge vid vattenpump höger sida, röd strömbrytare för värmehandtag mitt över tanken, borttagna dekaler och borttagen framruta. iphonehållare på styret, Leovince Slip On tätt monterade så plasten smält bak, regplåt sliten, brytmärken vid tändlås, mycket rost och smuts.

En riktig gammal trotjänare som gått problemfritt i över 13tusen mil och nu senast genom 21 länder.

Hittelön 3.000kr!

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Hoj
RC24
Såg den igår körandes på cykelväg bredvid Huddingevägen södergående efter Storängsleden, kl 11:50 ungefär. En snubbe med munktröja, utan hjälm, såg sig över axeln varannan sekund och svängde av längs Glömstavägen mot Fittja.

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Hoj
Multistrada 1200 S
Såg den igår körandes på cykelväg bredvid Huddingevägen södergående efter Storängsleden, kl 11:50 ungefär. En snubbe med munktröja, utan hjälm, såg sig över axeln varannan sekund och svängde av längs Glömstavägen mot Fittja.
Bra då verkar den finnas kvar i söderort iallafall , tack !

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ingen av nämnda "egenskaper" förvånar mig.
Den ser iaf unik ut, så länge den ser ut så lär den kanske återbördas..
Såvida den inte nu är källarsprayad svart.... :mad:
Lycka till ( bor inte i Fjoltträsk längre..)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Avvärjde just ett stöldförsök på swedenborgsgatan 14.
Jag har regnummer om någon känner igen hojen.
ImageUploadedByTapatalk1428499409.142090.jpg
ImageUploadedByTapatalk1428499423.289034.jpg

Mer info kan fås i PM.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vadå, nu, mitt på dagen? Mitt på södermalm? Det är ju galet tycker jag.

Japp och ingen reagerade, flera gick förbi utan att ifrågasätta vad han syssla med. Jag ställde mig och glodde först för att se vad han sysslade med och pga sättet han försökte kicka igång hojen så förstod jag att det inte var hans hoj.
Jag gick fram och frågade om det var hans hoj och fick svaret att det såg ut som att någon försökt stjäla den då han skulle köra den till polisen. Jag sa till honom att vad bra då ringer vi polisen nu och så kan du stanna här och förklara vad som har hänt. Låtsades ringa och då fick han mycket bråttom iväg.

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Hoj
KTM 690 SMC -08
Japp och ingen reagerade, flera gick förbi utan att ifrågasätta vad han syssla med. Jag ställde mig och glodde först för att se vad han sysslade med och pga sättet han försökte kicka igång hojen så förstod jag att det inte var hans hoj.
Jag gick fram och frågade om det var hans hoj och fick svaret att det såg ut som att någon försökt stjäla den då han skulle köra den till polisen. Jag sa till honom att vad bra då ringer vi polisen nu och så kan du stanna här och förklara vad som har hänt. Låtsades ringa och då fick han mycket bråttom iväg.

Shit vad sjukt. Bra gjort iaf! Du skulle tagit kort på honom också, sen knallat upp till polistationen vid Mariatorget. Dom kanske skulle känna igenom honom :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Shit vad sjukt. Bra gjort iaf! Du skulle tagit kort på honom också, sen knallat upp till polistationen vid Mariatorget. Dom kanske skulle känna igenom honom :)

Det händer ändå inget, tråkigt nog.
Han såg helt normal ut med en shoppingpåse i handen, svart skinnjacka, svarta jeans, svarthårig. Ingen sunkig knarkare vad jag kunde bedöma.

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Jag cyklade förbi den där hojen EXAKT kl 15:22 (var sen till ett möte så hade stenkoll på klockan) då var det massor med folk och liv vid den och hörde en kille i svart skinnjacka säga något i stil med "jag skulle bara kolla, såg så konstigt ut" stämmer tiden när du var där?

terpentin

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2015
Hoj
Honda Cb750k8, Honda Cb750k, Kawasaki Kz400
Avvärjde just ett stöldförsök på swedenborgsgatan 14.
Jag har regnummer om någon känner igen hojen.
View attachment 418130
View attachment 418131

Mer info kan fås i PM.

Min gamla hoj jag sålde för 3v sen, hörde av mig till nya ägaren när jag såg detta men du va snabbare PippiT, Grymt bra gjort.
Ibland är de tur att vissa hojar behöver "rätta knyckte" för att start.
IMG_4933.JPG

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag cyklade förbi den där hojen EXAKT kl 15:22 (var sen till ett möte så hade stenkoll på klockan) då var det massor med folk och liv vid den och hörde en kille i svart skinnjacka säga något i stil med "jag skulle bara kolla, såg så konstigt ut" stämmer tiden när du var där?

Japp det var jag som gick på honom och ifrågasatte. :)

Min gamla hoj jag sålde för 3v sen, hörde av mig till nya ägaren när jag såg detta men du va snabbare PippiT, Grymt bra gjort.
Ibland är de tur att vissa hojar behöver "rätta knyckte" för att start.
View attachment 418144

Man gör vad man kan för sina hojbröder och systrar.
Jo han var ju inte direkt smart om man säger så. :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...