Jag har stört pundare vid tre tillfällen som brutit på skotrar. Korsningen Högbergsgatan/timmermansgatan två gånger och vid mariatorget en gång. Tidiga mornar.
Synd att det inte är lagligt att göra hela hojen strömförande.
Knappast hjälm heller va?Såg precis en Svart/blå R6:a svänga in på byggarbetsplatsen/avstängda tunneln in mot skarpnäck efter man svängt av nynäsvägen. Alltså rakt in i ett grustag. Killen såg stressad ut i vinterjacka med päls och gympaskor. Såg helt enkelt riktigt skumt ut
Knappast hjälm heller va?
hittat en stulen honda cbr900rr gömd i hässelby/vinsta. reg nr. tdg540
bild;
http://postimg.org/image/tncztni8t/
ör att göra en lågt samtal med snuten kort så kmr snuten inte göra något iom att ägaren inte har anmält fordonet stulet. då sa jag "- men då tar jag med den till mitt garage sålänge tills ni får tag på ägaren för annars är denna hoj borta inom några nätter."- (snuten) - nej men så kan du inte göra då är det du som snor den" "- men vafan den är ju stulen ser ju det på skicket. "(snuten) - nej men den kan ha varit med i en trafikolycka, låt den va. "- ja visst är den med i en trafikolycka när styrlåset är uppbrutet".
snuten ringde ägaren och ägaren svarar ej.
försöker göra allt för att styra upp detta.
Intressant. Jag stötte på den här cykeln igår kväll på skattegårdsvägen vid Ingo-macken. Han som verkade ha kört omkull den stod och pratade i telefon om hur skadad den var. Det var också en kvinna där som påstod att han varit med om nån slags incident med en bil.
Han som talade i telefon hade full MC-mundering. Om nu det är viktigt.
Tjena,
Min Ducati 996 från 2001 stals för 2v sen på Kungsholmen/stadshagen i ett garage vid Hornsbergs strand, hittade en Makita batteridriven vinkelslip bredvid och rutan låg på marken sannolikt sönderbruten när de bröt styrlåset. Enkel att känna igen på att den är stripead 55 både höger, vänster och fram
View attachment 419387
Min gamla hoj jag sålde för 3v sen, hörde av mig till nya ägaren när jag såg detta men du va snabbare PippiT, Grymt bra gjort.
Ibland är de tur att vissa hojar behöver "rätta knyckte" för att start.
View attachment 418144
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |