Stulna hojar Stockholm

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag har stört pundare vid tre tillfällen som brutit på skotrar. Korsningen Högbergsgatan/timmermansgatan två gånger och vid mariatorget en gång. Tidiga mornar.

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Såg precis en Svart/blå R6:a svänga in på byggarbetsplatsen/avstängda tunneln in mot skarpnäck efter man svängt av nynäsvägen. Alltså rakt in i ett grustag. Killen såg stressad ut i vinterjacka med päls och gympaskor. Såg helt enkelt riktigt skumt ut

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Såg precis en Svart/blå R6:a svänga in på byggarbetsplatsen/avstängda tunneln in mot skarpnäck efter man svängt av nynäsvägen. Alltså rakt in i ett grustag. Killen såg stressad ut i vinterjacka med päls och gympaskor. Såg helt enkelt riktigt skumt ut
Knappast hjälm heller va?

Gick med
17 Feb 2014
Hoj
CM400T
Jag mötte 3 oreggade (stora) crossar i Kista idag.
En suzuki med blått och gult på och en grön Kawa och en tredje som inte var som de två (var på väg hem från ÅVC med släp).
3 "Kistalirare" utan hjälm körde.
Ingen som saknar?

Gabbet

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2015
Hoj
2008, KTM 990 Superduke
Står två unga (typ 14-15 år) killar vid mc parkeringen på Lindhagensgatan 132 och verkar hålla på med något skumt. Adidas byxor och uppdragna luvtröjor. Snackar i tlf och ser sig konstant omkring. Verkar som att de kommit dit på en gammal Baotian eu-moppe. Inga hjälmar vad man kan se. Står en blå-svart hoj av nyare modell som de kanske är intresserade av.

Gabbet

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2015
Hoj
2008, KTM 990 Superduke
Dom försökte sno moppen. Hade precis ringt ägaren som kom ner. Polisen är här och ena killen är gripen.

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
hittat en stulen honda cbr900rr gömd i hässelby/vinsta. reg nr. tdg540

bild;
http://postimg.org/image/tncztni8t/

ör att göra en lågt samtal med snuten kort så kmr snuten inte göra något iom att ägaren inte har anmält fordonet stulet. då sa jag "- men då tar jag med den till mitt garage sålänge tills ni får tag på ägaren för annars är denna hoj borta inom några nätter."- (snuten) - nej men så kan du inte göra då är det du som snor den" "- men vafan den är ju stulen ser ju det på skicket. "(snuten) - nej men den kan ha varit med i en trafikolycka, låt den va. "- ja visst är den med i en trafikolycka när styrlåset är uppbrutet".

snuten ringde ägaren och ägaren svarar ej.

försöker göra allt för att styra upp detta.

guy_inc

Dr.
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
1973 Moto-Guzzi V7 850 GT, 1955 AJS 18CS, 1929 HD FD
Intressant. Jag stötte på den här cykeln igår kväll på skattegårdsvägen vid Ingo-macken. Han som verkade ha kört omkull den stod och pratade i telefon om hur skadad den var. Det var också en kvinna där som påstod att han varit med om nån slags incident med en bil.

Han som talade i telefon hade full MC-mundering. Om nu det är viktigt.

guy_inc

Dr.
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
1973 Moto-Guzzi V7 850 GT, 1955 AJS 18CS, 1929 HD FD
hittat en stulen honda cbr900rr gömd i hässelby/vinsta. reg nr. tdg540

bild;
http://postimg.org/image/tncztni8t/

ör att göra en lågt samtal med snuten kort så kmr snuten inte göra något iom att ägaren inte har anmält fordonet stulet. då sa jag "- men då tar jag med den till mitt garage sålänge tills ni får tag på ägaren för annars är denna hoj borta inom några nätter."- (snuten) - nej men så kan du inte göra då är det du som snor den" "- men vafan den är ju stulen ser ju det på skicket. "(snuten) - nej men den kan ha varit med i en trafikolycka, låt den va. "- ja visst är den med i en trafikolycka när styrlåset är uppbrutet".

snuten ringde ägaren och ägaren svarar ej.

försöker göra allt för att styra upp detta.

Exakt var står den nu?

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Intressant. Jag stötte på den här cykeln igår kväll på skattegårdsvägen vid Ingo-macken. Han som verkade ha kört omkull den stod och pratade i telefon om hur skadad den var. Det var också en kvinna där som påstod att han varit med om nån slags incident med en bil.

Han som talade i telefon hade full MC-mundering. Om nu det är viktigt.

Ah okej, det kan förklara varför den ej är anmäld stulen, sen såg det ut som att styrlåset var uppbrutet, däremot skulle jag själv låsa hojjen. Då är det nog som du säger med det du skrivit. Konstigt bara att inte snuten säger något till mig ang att han varit med om en olykca, men vad vet jag det kanske dom inte säger.
Aja då är väl hojjen inte stulen trots allt då.

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
Ducati 1198s
Tjena,

Min Ducati 996 från 2001 stals för 2v sen på Kungsholmen/stadshagen i ett garage vid Hornsbergs strand, hittade en Makita batteridriven vinkelslip bredvid och rutan låg på marken sannolikt sönderbruten när de bröt styrlåset. Enkel att känna igen på att den är stripead 55 både höger, vänster och fram :(

ducati 996 2015 G1.jpg

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
:fyllisar
Tjena,

Min Ducati 996 från 2001 stals för 2v sen på Kungsholmen/stadshagen i ett garage vid Hornsbergs strand, hittade en Makita batteridriven vinkelslip bredvid och rutan låg på marken sannolikt sönderbruten när de bröt styrlåset. Enkel att känna igen på att den är stripead 55 både höger, vänster och fram :(

View attachment 419387

fan va tråkigt att höra :( .. håller koll i västerort!

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Min gamla hoj jag sålde för 3v sen, hörde av mig till nya ägaren när jag såg detta men du va snabbare PippiT, Grymt bra gjort.
Ibland är de tur att vissa hojar behöver "rätta knyckte" för att start.
View attachment 418144

Indeed.

Hade själv stöldförsök på min KTM 640 i Uppsala (Rackarberget) natten till fredagen. Märkte det på morgonen efter, först fattade jag inte varför det inte hände nått när jag vred om tändningen, sen märkte jag att styret var snett (fråga mig inte varför jag inte märkte det först..tidigt på morgonen antar jag..). Ser sen att nån jävel har ryckt i kablaget under tändningen och även knipsat av kablarna till tändlåset som också är sönderslitet..

11096582_10205451094869860_6002583717443690929_n.jpg

Vad mer som gått sönder under stöldförsöket vet jag inte, det får verkstan undersöka nu.. Det som förstås märktes direkt var skiten med kablarna samt styrlåset som var sönderslitet, så får man väl se om nått mer är skadat eller sönder efter de har varit där och misshandlat den. Rycka och slita kan idioterna, men skulle kunna tro att de fan inte lyckats (kall)starta denna hoj om jag gett dem nycklarna.

Hooydonk

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Hoj
-
Inatt 16 -> 17:e Maj blev min Triumph Daytona 675 från 2010 stulen från Magnus Ladulåsgatan. Inga spår av att de gett sig på att få bort kättingen & bromsskivelåset på plats utan det var helt soprent. Säsongen hann ju inte ens börja för min del..

Regnr TPS772.

DSC_0299.jpg

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
som nämnt innan på SH så rear biltema ut sina larm, 2 vägs för 400kr, kopplade in mitt igår. riktigt simpelt, bara + och - om man inte vill koppla in startspärr och blinkers. 2 vägs dosan piper och vibrerar när larmet startas. och larmet låter så in i helvete. riktigt bra för er som inte kan låsa in hojen.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...