FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Håller på och renoverar Moto-Martinen i brinnande stund. När jag köpte den satt det ett smalt (läskigt smalt) bakhjul med drev som sitter på ryckutjämnare. För en tid sedan köpte jag ett släpvagnslass med Kawa-delar och där medföljde ett bakhjul (av fabrikat Moto-Martin). Detta bakhjul är trevligt bredare men dessvärre är drevet stumt monterat.
Behöver jag vara orolig att montera detta på hojen? Kommer den 36 år gamla maskinen (som jag väntar att riva helt (allt över cylinderfoten är kollat) tills nästa år) att hålla?
Motorn är en Z1 900 från -73. (någon som vet om det är några problem att sätta på en årsmodell senares cylinder, avsedd för två-delad topplockspacking och att sedan använda packningar från Z1000 77-80 för att få rätt borr (70mm mot 66mm std).
Behöver jag vara orolig att montera detta på hojen? Kommer den 36 år gamla maskinen (som jag väntar att riva helt (allt över cylinderfoten är kollat) tills nästa år) att hålla?
Motorn är en Z1 900 från -73. (någon som vet om det är några problem att sätta på en årsmodell senares cylinder, avsedd för två-delad topplockspacking och att sedan använda packningar från Z1000 77-80 för att få rätt borr (70mm mot 66mm std).