Stunt- och lekträff i Västerort?

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Två anledningar till att INTE ha wave-skivor!

1. Dom är förjävla dyra
2. Om bromsoket fram lossnar går det garanterat aldrig bra, ungefär som för mig på väg hem.
Var ett kvarter från hemmet då jag kände att de va dax å dra en sista halvtaskig wheelie för kvällen, funkar bra tills framhjulet slår ner, då ligger man väll i ca 70. Plötsligt börjar det flyga metallflisor åt vänster och höger samt låta värre än en blåsorkester från ryssland, från framhjulet, samt att hjulet håller på att låsa sig. Efter ca 1 sec inser jag vad som händer och nitar bakhjulet i ren desperation. lyckas få stopp på hojjen utan att rammla (alltid något); går fram och kollar vad som hänt och ser att en av dom två skruvarna som hållar det på plats har lossnat. Bromsoket har fått en fin, låt oss kalla det för en påbyggnad av metallflisor, på ena änden; min förr i tiden vackra (dyra) wave-bromsskiva har blivit skrapat etcetc. sensorsladden (eller vad det nu kan heta) som skickar hastighetsinformationen till displayen har närapå gått av på mitten. :näsblod

Men då man alltid ska försöka vara positiv så kollade jag istället vad som var helt: bromsoket verkar fungera fortfarande så med lite filande kan man kanske återställa den till funktionsdugligt skick, och bromsskivan... ja den verkar ju i alla fall inte vara sned! Och man får ju va glad att de va sensorsladden som gick av och inte bromsvätskeslangen för då skulle det kunna blivit lite körigt (dyrare) :crash

Så med lite tur är allt som behöv inhandlas en skruv och en flaska loctite, vilket kommer beträda dom flesta skruva i fortsättningen!! Med lite otur blir det till att köpa ett nytt ok för 4 550:- och en ny bromsskiva för 2 275,- :död

Så går det med lite otur och (kanske) för många stopies! Hursomhelst, var en rolig kväll, hoppas alla ni andra kom hem bättre än mig! Hare bra, så är det väll bromma imorgon som gäller för dom flesta antar jag? :yoparty
/Jakob

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Jii skrev:
2455078Så går det med lite otur och (kanske) för många stopies! Hursomhelst, var en rolig kväll, hoppas alla ni andra kom hem bättre än mig! Hare bra, så är det väll bromma imorgon som gäller för dom flesta antar jag? :yoparty
/Jakob

Jag överlevde dagen jag med... Å satan i gatan vad kul det var! :tummenupp

Jag kan bara säga aaaahhh! :)

Kan det inte vara tisdag varje dag?

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Jii skrev:
2455078 1. Dom är förjävla dyra
2. Om bromsoket fram lossnar går det garanterat aldrig bra, ungefär som för mig på väg hem.
Var ett kvarter från hemmet då jag kände att de va dax å dra en sista halvtaskig wheelie för kvällen, funkar bra tills framhjulet slår ner, då ligger man väll i ca 70. Plötsligt börjar det flyga metallflisor åt vänster och höger samt låta värre än en blåsorkester från ryssland, från framhjulet, samt att hjulet håller på att låsa sig. Efter ca 1 sec inser jag vad som händer och nitar bakhjulet i ren desperation. lyckas få stopp på hojjen utan att rammla (alltid något); går fram och kollar vad som hänt och ser att en av dom två skruvarna som hållar det på plats har lossnat. Bromsoket har fått en fin, låt oss kalla det för en påbyggnad av metallflisor, på ena änden; min förr i tiden vackra (dyra) wave-bromsskiva har blivit skrapat etcetc. sensorsladden (eller vad det nu kan heta) som skickar hastighetsinformationen till displayen har närapå gått av på mitten. :näsblod

Men då man alltid ska försöka vara positiv så kollade jag istället vad som var helt: bromsoket verkar fungera fortfarande så med lite filande kan man kanske återställa den till funktionsdugligt skick, och bromsskivan... ja den verkar ju i alla fall inte vara sned! Och man får ju va glad att de va sensorsladden som gick av och inte bromsvätskeslangen för då skulle det kunna blivit lite körigt (dyrare) :crash

Så med lite tur är allt som behöv inhandlas en skruv och en flaska loctite, vilket kommer beträda dom flesta skruva i fortsättningen!! Med lite otur blir det till att köpa ett nytt ok för 4 550:- och en ny bromsskiva för 2 275,- :död

Så går det med lite otur och (kanske) för många stopies! Hursomhelst, var en rolig kväll, hoppas alla ni andra kom hem bättre än mig! Hare bra, så är det väll bromma imorgon som gäller för dom flesta antar jag? :yoparty
/Jakob

Aj aj..vilken tråkig avslutning på kvällen. Tur att du inte ramla o slog dig, kunde ju gått illa. Hoppas du hinner få ihop den tills imorn!

Kul att det va så många där o lekte ikväll, relativt ostörda fick vi vara oxå :)

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Ja kul var det:tummenupp hoppas vi har samma tur med vädret några tisdagar till. Den där lilla saken på 4 hjul va ju brutal! O som vanligt önskas bilder o filmer!

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
GrimReaper skrev:
2455111
Kan det inte vara tisdag varje dag?
haha instämmer, det borde helt klart införas, benny blåljus skulle dock kanske inte bli lika glada då dom skulle va tvugna att stå där å se farliga ut 7 dar i veckan! :rolleyes:

bange skrev:
2455126 Aj aj..vilken tråkig avslutning på kvällen. Tur att du inte ramla o slog dig, kunde ju gått illa. Hoppas du hinner få ihop den tills imorn!

Kul att det va så många där o lekte ikväll, relativt ostörda fick vi vara oxå :)

Ska göra allt jag kan för å fixa ihop det, såg inte allt för illa ut! Annars kan man väll köra utan frambroms? :gnissla :tungan

Last edited:

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Juha-p skrev:
2455133 Ja kul var det:tummenupp hoppas vi har samma tur med vädret några tisdagar till. Den där lilla saken på 4 hjul va ju brutal! O som vanligt önskas bilder o filmer!

Ja, bilder och filmer ja. Om ni som hade kameror fick med mig på bild skulle jag bli superglad om ni skickade över lite till mig. Jag är ju så pass ny på att stunta så jag har inga sånna bilder på mig själv. Dessutom var ju hälften av tricken jag gjorde idag första gången jag över huvud taget testade.

Så PM'a mig om ni har mig och min gröna ZX9R på bild! :tummenupp

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Skönt att du klarade dig oskadd, annars såg dina stoppies riktigt bra ut nu. Bara till att fixa till nästa tisdag.:tummenupp

Trist bara att Anders inte visade hur en stoppie ska se ut. :arsele

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Skager skrev:
2455221 Skönt att du klarade dig oskadd, annars såg dina stoppies riktigt bra ut nu. Bara till att fixa till nästa tisdag.:tummenupp

Trist bara att Anders inte visade hur en stoppie ska se ut. :arsele

Tackar, det ska helt klart bli fixxat!

hahaha :lol jaja nu ska man ju inte sitta här och vara kaxig på något sätt, han är kung på wheelies, och ja måste säga att det var en.. välldigt hög stopie ha slog till med förra onsdan. Dom flesta som är duktiga stannar väll kanske vid 10:eek:'cklock med bakhjulet; inte många som kan göra en 12:a, 1:a, 2:a, 3:a (innan hojjen slår i marken med hjulen pekande uppåt) :Bugar :hihi

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
scud skrev:
2454234 Välkommen hem!
Hade varit kul o ses, men jag åker nog INTE till Lunda, isåfall blir det med bilen.. (nä inge fel på hoj eller så)
Vi kanske syns på Bromma imorgon istället då? Om de kör lite improviserad dragracing kan vi ju se om sothoran kan hålla undan för din hoj? :) Lite oturligt att jag just plockat på 2 kugg större framdrev. Hade gett upp att det skulle bli ngt mer raktframgasa för den här säsongen nämligen. Min koppling får nog plikta lite extra i starten med denna drevning. Orkar inte byta drev bara för en kväll. :(

Hilsen J

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Jörgen Karlsson skrev:
2455258 Vi kanske syns på Bromma imorgon istället då? Om de kör lite improviserad dragracing kan vi ju se om sothoran kan hålla undan för din hoj? :) Lite oturligt att jag just plockat på 2 kugg större framdrev. Hade gett upp att det skulle bli ngt mer raktframgasa för den här säsongen nämligen. Min koppling får nog plikta lite extra i starten med denna drevning. Orkar inte byta drev bara för en kväll. :(

Hilsen J
Jaoo.. Funderade faktist på att åka dit.. Vet inte hur jag ställer mig för ett race mot sothoran. Att förlora vore ju.. ja.. inget ja vill prova på iallafall :rolleyes:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
scud skrev:
2455324 Jaoo.. Funderade faktist på att åka dit.. Vet inte hur jag ställer mig för ett race mot sothoran. Att förlora vore ju.. ja.. inget ja vill prova på iallafall :rolleyes:
Äh, både du och din hoj är ju betydligt lättare. Om du visste vad jag har blivit frånåkt mycket. Så snabba är vi inte hon och jag.
/J

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Snail_shell skrev:
2455331 Jag har några bra bilder från i kväll..

Men sitta och redigera ner storleken en efter en..
Skall försöka hitta nåt vettigt program så jag kan "batcha" storleken i stället..
Helt OT här.. Men tips någon..
( Jag plockar bort det här inlägget när jag fått svar.. )
Fan har du bytt avatar för? Tror man ju att det är nytt folk som skriver helt plötsligt :)
Programmet du vill ha heter typ Image Resizer och tillhandahålles av Microsoft.. ska leta reda på det..

EDIT: Här är länken
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Jörgen Karlsson skrev:
2455335 Äh, både du och din hoj är ju betydligt lättare. Om du visste vad jag har blivit frånåkt mycket. Så snabba är vi inte hon och jag.
/J
Hehe, jag har inte kört så mycket dragrace så ja har ingen erfarenhet av starter.. När jag väl är i rull så äre ju bara ligga med fint tryck på växelföraren och vänta på varvstoppet :tummenupp

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Några bilder..

Tog närmare 70 bilder..
Men efter genomgång så är det nog bara de här 10 som ser ok ut..
Var där tidigt med lillen på axlarna..
Så variationen på motiven var lite enformig.. :D

Klicka på länken nedan..
http://www.wahlstrom.cc/thumbnails.php?album=27

Edit: Det finns ännu större originalbilder..
Behov?? PM!!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
scud skrev:
2455337 Hehe, jag har inte kört så mycket dragrace så ja har ingen erfarenhet av starter.. När jag väl är i rull så äre ju bara ligga med fint tryck på växelföraren och vänta på varvstoppet :tummenupp
Du ser, du har ju segern i en ask.:tummenupp
Raktframåka är nog mest kul för oss som trimmar hojarna. det var ju mer sånt skruvande förr jämfört med idag när folk byter hoj vartannat år. Förstår om det känns lite könlöst att dra med en originalhoj. Men det kan ju vara kul att testa att dra. Helt lätt är det nämligen inte tycker iaf jag.
Mitt nuvarande flatrack/offroaddäck är dessutom lite slirigt.
Vi får se om det blir ngt race.

Annars ska det bli kul att bara träffa folk och titta på stuntfantomerna. Det var ju riktigt mycket folk ikväll i Lunda! :)

/J

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snail_shell skrev:
2455362 Tog närmare 70 bilder..
Men efter genomgång så är det nog bara de här 10 som ser ok ut..
Var där tidigt med lillen på axlarna..
Så variationen på motiven var lite enformig.. :D

Klicka på länken nedan..
http://www.wahlstrom.cc/thumbnails.php?album=27

Edit: Det finns ännu större originalbilder..
Behov?? PM!!

Hade du ingen på mig? Inte ens en småhygglig?

(vadå desperat?)

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
GrimReaper skrev:
2455401 Hade du ingen på mig? Inte ens en småhygglig?

(vadå desperat?)

Du for ju förbi med en sån jävla fart att kameran inte han med!! :D

Det finns nåt suddigt.. men jag tror inte det är något med framhjulslyft..

Edit:
Det enda som jag har är två suddiga bilder från stoppies..
Men bakhjulet har redan slagit i backen..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy