Bikerbitch
Stolt mamma
Hur länge brukar ni vara där ute?
21.00-22.00Bikerbitch skrev:2454253Hur länge brukar ni vara där ute?
Yoshi_gixxeRR skrev:245426621.00-22.00
.../Yoshi
Bikerbitch skrev:2454292Är det Lunda i-område som ligger om man åker typ förbi Rinkeby/Tensta?
Jii skrev:2455078Så går det med lite otur och (kanske) för många stopies! Hursomhelst, var en rolig kväll, hoppas alla ni andra kom hem bättre än mig! Hare bra, så är det väll bromma imorgon som gäller för dom flesta antar jag?![]()
/Jakob
Jii skrev:24550781. Dom är förjävla dyra
2. Om bromsoket fram lossnar går det garanterat aldrig bra, ungefär som för mig på väg hem.
Var ett kvarter från hemmet då jag kände att de va dax å dra en sista halvtaskig wheelie för kvällen, funkar bra tills framhjulet slår ner, då ligger man väll i ca 70. Plötsligt börjar det flyga metallflisor åt vänster och höger samt låta värre än en blåsorkester från ryssland, från framhjulet, samt att hjulet håller på att låsa sig. Efter ca 1 sec inser jag vad som händer och nitar bakhjulet i ren desperation. lyckas få stopp på hojjen utan att rammla (alltid något); går fram och kollar vad som hänt och ser att en av dom två skruvarna som hållar det på plats har lossnat. Bromsoket har fått en fin, låt oss kalla det för en påbyggnad av metallflisor, på ena änden; min förr i tiden vackra (dyra) wave-bromsskiva har blivit skrapat etcetc. sensorsladden (eller vad det nu kan heta) som skickar hastighetsinformationen till displayen har närapå gått av på mitten.![]()
Men då man alltid ska försöka vara positiv så kollade jag istället vad som var helt: bromsoket verkar fungera fortfarande så med lite filande kan man kanske återställa den till funktionsdugligt skick, och bromsskivan... ja den verkar ju i alla fall inte vara sned! Och man får ju va glad att de va sensorsladden som gick av och inte bromsvätskeslangen för då skulle det kunna blivit lite körigt (dyrare)
Så med lite tur är allt som behöv inhandlas en skruv och en flaska loctite, vilket kommer beträda dom flesta skruva i fortsättningen!! Med lite otur blir det till att köpa ett nytt ok för 4 550:- och en ny bromsskiva för 2 275,-
Så går det med lite otur och (kanske) för många stopies! Hursomhelst, var en rolig kväll, hoppas alla ni andra kom hem bättre än mig! Hare bra, så är det väll bromma imorgon som gäller för dom flesta antar jag?![]()
/Jakob
haha instämmer, det borde helt klart införas, benny blåljus skulle dock kanske inte bli lika glada då dom skulle va tvugna att stå där å se farliga ut 7 dar i veckan!GrimReaper skrev:2455111
Kan det inte vara tisdag varje dag?
bange skrev:2455126Aj aj..vilken tråkig avslutning på kvällen. Tur att du inte ramla o slog dig, kunde ju gått illa. Hoppas du hinner få ihop den tills imorn!
Kul att det va så många där o lekte ikväll, relativt ostörda fick vi vara oxå![]()
Juha-p skrev:2455133Ja kul var dethoppas vi har samma tur med vädret några tisdagar till. Den där lilla saken på 4 hjul va ju brutal! O som vanligt önskas bilder o filmer!
Skager skrev:2455221Skönt att du klarade dig oskadd, annars såg dina stoppies riktigt bra ut nu. Bara till att fixa till nästa tisdag.![]()
Trist bara att Anders inte visade hur en stoppie ska se ut.![]()
Vi kanske syns på Bromma imorgon istället då? Om de kör lite improviserad dragracing kan vi ju se om sothoran kan hålla undan för din hoj?scud skrev:2454234Välkommen hem!
Hade varit kul o ses, men jag åker nog INTE till Lunda, isåfall blir det med bilen.. (nä inge fel på hoj eller så)
Jaoo.. Funderade faktist på att åka dit.. Vet inte hur jag ställer mig för ett race mot sothoran. Att förlora vore ju.. ja.. inget ja vill prova på iallafallJörgen Karlsson skrev:2455258Vi kanske syns på Bromma imorgon istället då? Om de kör lite improviserad dragracing kan vi ju se om sothoran kan hålla undan för din hoj?Lite oturligt att jag just plockat på 2 kugg större framdrev. Hade gett upp att det skulle bli ngt mer raktframgasa för den här säsongen nämligen. Min koppling får nog plikta lite extra i starten med denna drevning. Orkar inte byta drev bara för en kväll.
Hilsen J
Äh, både du och din hoj är ju betydligt lättare. Om du visste vad jag har blivit frånåkt mycket. Så snabba är vi inte hon och jag.scud skrev:2455324Jaoo.. Funderade faktist på att åka dit.. Vet inte hur jag ställer mig för ett race mot sothoran. Att förlora vore ju.. ja.. inget ja vill prova på iallafall![]()
Fan har du bytt avatar för? Tror man ju att det är nytt folk som skriver helt plötsligtSnail_shell skrev:2455331Jag har några bra bilder från i kväll..
Men sitta och redigera ner storleken en efter en..
Skall försöka hitta nåt vettigt program så jag kan "batcha" storleken i stället..
Helt OT här.. Men tips någon..
( Jag plockar bort det här inlägget när jag fått svar.. )
Hehe, jag har inte kört så mycket dragrace så ja har ingen erfarenhet av starter.. När jag väl är i rull så äre ju bara ligga med fint tryck på växelföraren och vänta på varvstoppetJörgen Karlsson skrev:2455335Äh, både du och din hoj är ju betydligt lättare. Om du visste vad jag har blivit frånåkt mycket. Så snabba är vi inte hon och jag.
/J
Du ser, du har ju segern i en ask.scud skrev:2455337Hehe, jag har inte kört så mycket dragrace så ja har ingen erfarenhet av starter.. När jag väl är i rull så äre ju bara ligga med fint tryck på växelföraren och vänta på varvstoppet![]()
Snail_shell skrev:2455362Tog närmare 70 bilder..
Men efter genomgång så är det nog bara de här 10 som ser ok ut..
Var där tidigt med lillen på axlarna..
Så variationen på motiven var lite enformig..![]()
Klicka på länken nedan..
http://www.wahlstrom.cc/thumbnails.php?album=27
Edit: Det finns ännu större originalbilder..
Behov?? PM!!
GrimReaper skrev:2455401Hade du ingen på mig? Inte ens en småhygglig?
(vadå desperat?)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand