Stunt- och lekträff i Västerort?

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
På fel sida stan
Hoj
Hornet -01
Två personer fick nog en "nära-döden-upplevelse" ikväll. Ett moppefucko kommer utan hjälm med full fart över övergångsstället samtidigt som Ingel kommer på bakhjulet i ganska hög hastighet. Det var inte många meter emellan. Herre Gud vilken tur att ingen dog!!!!!!!!!! Moppepojken drog vidare bort mot Tenstahållet och visade sig av förklarliga själ inte mer och även hans polare försvann snabbt efter.

Man slutar aldrig att förvånas över hur omogna och tanklösa unga killar kan vara (man har ju själv varit ung). Han hade varit där och tittat länge på hur stuntarna kör och ända kommer han i full fart rakt över området.

Fan - vi borde aldrig köra på bakhjulet över övergånsstället!!!! Bättre att göra en stoppie eller nåt innan. Vill man fortsätta slanga nerför backen är det ju bara att plocka upp cykeln igen. Det var en dödsolycka där för ett antal år sedan. Det var även ett tillbud där förra året då det hade blivit mörkt ute. Vi borde sätta upp plastband eller en bock eller nåt stopp där när vi kör.
_________________
Varför vänta - Gör det nu!



Det är sant. Nu var jag inte där och såg det som hände ikväll, men det känns lite olustigt när man kommer upp för backen och ska in på parkeringen och vet att nån kan komma där bortifrån...
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
ThomasL: Det där snackade vi om förra året också, men ingen fick ändan ur vagnen. Att sedan några av de som kör verkar ligga på samma mentala nivå som mopedföraren förbättrar inte situationen, så det är väl tyvärr bara en tidsfråga innan det händer något och tisdagsbuset får läggas ner.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
aja hoppas inte mc förare är allt för fotbolls intresserade. drar mig ditåt så får man se ifall nån är där.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
trist att det var så få där, kom några st men de drog inom kort. men lite trevlig var det att växla några ord med jörgen.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jasså vilken tid var Jörgen förbi?
Jag såg bara dig och lite moppar så jag körde vidare hem
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jag, Bully och D1ce stod och kacklade. Moppekillarna tyckte att vi skulle stå för underhållningen genom att rejsa med varann.

Helt osannolikt tomt, skulle åkt till veteranhojarna vid Järva/Överskottsbolaget istället.
Att hojåkarna tydligen var hemma för att kolla på fotboll en sådan här kanonkväll tog mig mycket djupt. Det är frågan om jag någonsin kommer att köra till Lunda igen. :D

trist att det var så få där, kom några st men de drog inom kort. men lite trevlig var det att växla några ord med jörgen.

Detsamma! :D
 
Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Jag, Bully och D1ce stod och kacklade. Moppekillarna tyckte att vi skulle stå för underhållningen genom att rejsa med varann.

Helt osannolikt tomt, skulle åkt till veteranhojarna vid Järva/Överskottsbolaget istället.
Att hojåkarna tydligen var hemma för att kolla på fotboll en sådan här kanonkväll tog mig mycket djupt. Det är frågan om jag någonsin kommer att köra till Lunda igen. :D



Detsamma! :D


Lunda blev nog inte så intressant igår eftersom många drar till gotland idag och har en hel del tvätt som ska strykas och vikas före resan:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lunda blev nog inte så intressant igår eftersom många drar till gotland idag och har en hel del tvätt som ska strykas och vikas före resan:D

Aha! Jo det ska vara kallmanglade lakan förstås, när stuntpjunisarna ska på turné :D
Vad är det på Gåttland? Lelles-runket?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Är det bara onsdagar som gäller eller brukar ni dyka upp lite när som? Tänkte dra ut ikväll och kolla läget. Kommer jag vara själv där tro?
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Med tanke på streetkvällarna på barkarby så e de kanske läge o starta upp dessa kvällar ordentligt igen.... eller vad säger ni alla??

Tisdag kväll??:yoparty :yoparty
 

Weppa

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Spånga
Hoj
Halvt Trasig
Blir de nått imorrn elr?
Ja å en polare kommer gärna ner och kollar lite i så fall:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top