Stunt- och lekträff i Västerort?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
He he he du fick ju mig på bild iallafall Devan, mmm visst i vissa fall snabbt men när jag slår ner framhjulet så har hastigheten legat på ca 60-65 jämför med vissa andra som dundrar förbi betydligt snabbare! :rolleyes:

Ska försöka fixa bilderna, har lite många bollar i luften nu!
 
Last edited:

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Jag tycker de är gulligt när bakrunden är suddig :) Men det är ju bara jag ;)
Såklart endast vid lagom snabba wheelies och inte slow.


He he he du fick ju mig på bild iallafall Devan, mmm visst i vissa fall snabbt men när jag slår ner framhjulet så har hastigheten legat på ca 60-65 jämför med vissa andra som dundrar förbi betydligt snabbare! :rolleyes:

Ska försöka fixa bilderna, har lite många bollar i luften nu!

Joo powerwheelies tycker jag personligen inte hör hemma i lunda. Fel förutsättningar med övergångsställen och krönet där man ju ibland kör på fel sida.
Snabbast jag ligger om jag får i 3an är någonstans under 100 vilket inte är alltförfarligt hoppas jag? Har ju redan passerat krönet innan man kommer så snabbt.

//Varsa
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
4ytti02.jpg


6628l10.jpg


4u3i8g1.jpg


4mtxk7o.jpg


4orcmjd.jpg


6h8b6sl.jpg


53jnpy9.jpg


53tn8xt.jpg


6h4oxo5.jpg


5zeqq78.jpg
 
Last edited:

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Hemma
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |

Joo powerwheelies tycker jag personligen inte hör hemma i lunda. Fel förutsättningar med övergångsställen och krönet där man ju ibland kör på fel sida.
Snabbast jag ligger om jag får i 3an är någonstans under 100 vilket inte är alltförfarligt hoppas jag? Har ju redan passerat krönet innan man kommer så snabbt.

//Varsa

håller med dej där ;) såg flera gånger hur slow stuntarna fick dra ner sina hojar för antingen quad´s elr ghostrider wannabes .. tkr de skulle va förjävligt fall nån vart på körd där uppe :/ //lill sm !
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Joo powerwheelies tycker jag personligen inte hör hemma i lunda. Fel förutsättningar med övergångsställen och krönet där man ju ibland kör på fel sida.

Nu va ju meningen med det hela att träffarna va till för att lära sig på, det vore trisst om det bara va 4,5 personer som körde och resten tittade på. Jag tycker det är kul med lite high chapparall och folk som kör in i varandra.
Däremot ska man kanske tänka sig lite för vad som finns framför sig om man inte har uppsikt, i början förbannade jag de satans quadsens tömda ljuddämpare, men när man väl va ute på banan tror jag att de räddade mig många ggr eftersom man hörde vad som va på väg in i en bakifrån så man han slå ner och köra åt sidan...
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Nu va ju meningen med det hela att träffarna va till för att lära sig på, det vore trisst om det bara va 4,5 personer som körde och resten tittade på. Jag tycker det är kul med lite high chapparall och folk som kör in i varandra.
Däremot ska man kanske tänka sig lite för vad som finns framför sig om man inte har uppsikt, i början förbannade jag de satans quadsens tömda ljuddämpare, men när man väl va ute på banan tror jag att de räddade mig många ggr eftersom man hörde vad som va på väg in i en bakifrån så man han slå ner och köra åt sidan...

Hehe, skönt tänkt! ;)

Som sagt, det blir inte alls kul om det e samma killar som kör varje gång. Ju fler som kör och håller igång tempot på lunda desto roligare blir det. Vi vill ju också ha något att titta på.

Många e säkert rädda att köra för att de själv tycker att de inte e "tillräckligt bra". Men övar man inte blir man inte bättre. Lunda e ett hyffsat ställe att öva på.

Ös på!
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Nu va ju meningen med det hela att träffarna va till för att lära sig på, det vore trisst om det bara va 4,5 personer som körde och resten tittade på. Jag tycker det är kul med lite high chapparall och folk som kör in i varandra.
Däremot ska man kanske tänka sig lite för vad som finns framför sig om man inte har uppsikt, i början förbannade jag de satans quadsens tömda ljuddämpare, men när man väl va ute på banan tror jag att de räddade mig många ggr eftersom man hörde vad som va på väg in i en bakifrån så man han slå ner och köra åt sidan...

Såklart folk ska ut och lära sig och såklart vara ivägen lite och ta plats men jag måste erkänna mig ganska rädd då man står på trottoaren några meter ifrån där en snubbe på hoj blåser förbi i över 100 vinglandes på bakhjulet. Det kan man hålla på med i backen upp bara man hinner bromsa in ifall någon ska över på övergångsstället.

Jag vill dö på min motorcykel, men inte av någon annans handlingar utan mina egna.

Hehe, skönt tänkt! ;)

Som sagt, det blir inte alls kul om det e samma killar som kör varje gång. Ju fler som kör och håller igång tempot på lunda desto roligare blir det. Vi vill ju också ha något att titta på.

Många e säkert rädda att köra för att de själv tycker att de inte e "tillräckligt bra". Men övar man inte blir man inte bättre. Lunda e ett hyffsat ställe att öva på.

Ös på!

Lunda är super att öva på, ingen press från åskådarna och finns alltid plats att öva på sålänge som man rullar fram och bara väntar på sin tur.
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Visst tycker man det är lite pinsamt att försök sig på att göra en wheelie när det finns så otroligt duktiga förare där.. Men sen så har jag bara varit där en gång i år. Men hoppas att det blir fler ggr. Men tills dess så kommer jag nog fortsätta med mina nattliga övningar. För en wheelie har man inte satt ordentligt än. Men sen har man bara haft hoj i 1 månad. Men klart alla som vill ska köra och öva. Ju fler ju roligare. Måste bara skaffa lite bra filmer och annat grejs till hojen så det inte blir helt förstörd när man en dag misslyckas..
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
I´ll be there!
Just got a new wire for my clutch delivered at the door.

Thanks Gabbe! =)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Måste bara fråga. Varför har ni inte skydden på er när ni stuntar??? det ser inte tufft ut bara jävligt töntigt
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Måste bara fråga. Varför har ni inte skydden på er när ni stuntar??? det ser inte tufft ut bara jävligt töntigt

Nu är inte jag någon av de duktiga stuntarna men varför inte skicka ett mail till riktiga stuntare såsom Matti, Sune, Fares mfl och fråga det instället? En tanke hur pass rörlig är du med ett skinnställ? Visst armbågsskydd alt benskydd skulle ju kunna vara ett alt men det är ju en smaksak!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top