Stunt & Street kvällar 2007

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
151 !!! Det är en skaplig ökning.
Helt underbart.

Det är ganska talande för att en permanent lösning behövs. Och då naturligtvis inte enbart i stockholm.

Kvällen var i det närmaste perfekt, men om man skall ge sig på ett förslag till förbättring, så är det som någon var inne på tidigare ang parkering. Sista timmen blev det lite mycket slalom både mellan parkerade motorcyklar och folk som gick i "banan". Inget allvarligt men om något kan förbättras så är det möjligtvis det.

Tråkigt att det var så få lågfarts-stuntare där igår. Dom är väldigt underhållande att titta på.

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Kanon Kväll !

Ja de var första gången för mej oxså ! Var riktigt nöj med min kittade FZ6-s om någon kom ihåg den :) Ett antal fix iaf stryk på strippen, blev själv överaskad vilken preformens jag fått på lilla getingen !

Och som sagt; Sjukt trevlig kväll! Tack så oerhört mycket alla funktionärer som hjälper till, utan er går det inte att få till en sån här kväll. Ni är bäst!
Jannica,Anders Wedberg ,Per Johansson mfl..:D

Och så vil man veta hur de gick på Broms provet.....hade fått in bra teknink och bra stopp men var tyvärr tvungen att dra inna tävlingen kom igång..:confused:

Oc sist meninte minst !! Alla BILDER från kvällen var kan man se dom !
Ser fram imot den 22/8
M.v.h /PuttePK "Svart Geting"

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Roligt

Det var grymt roligt, ser fram emot nästa gång redan!

Hoppas man kom med på något roligt kort, de brukar väl läggas upp i sinomtid va?

Var väldigt mycket hojar, och på sveavägen har aldrig sett så många hojar som va där, det var sjuuuuuukt många och roligt för många som inte åkte hoj gick o dregla över alla fina hojar :)

Ses nästa gång på barkaby!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
.....
Depåbitchen önskar sig en HD i julklapp, bara så att du vet BB. Den gick ju snabbare än en neddrevad motard :tummenupp

........

HD? :va Nä en sån önskar jag mig inte även om den var kul som fan att köra då du bara såg :arsele på mig.

Däremot så önskar jag mig en sån här som jag också körde igår.

Den var grym! :yoparty

Bifogat

• Tuono.jpg
    Tuono.jpg
    5.5 KB · Visningar: 420

Pizzabagarn

Guest
Du var inte där med din SV va?

Jag sökte febrilt efter annat än sporthoj++ RR++ Hajabusa turbo att köra mot.

Nej...körde KTM 620.
Jag var där och provkörde hojen jag skall köpa och jag blev inte besviken även om hojen ville mer än vad jag vågade :D

Jag var dock på strippen 1 gång pga att depåbitchen vill smiska mig med en HD vilket han gjorde utan större problem.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Så otroligt roligt på Barkarby.Månadens höjdpunkt. Jag åkte dit ensam, känner inte en käft, men det var så otroligt många trevliga människor jag pratade med, alla va på toppenhumör. Jag tokgasade hela kvällen, var helt genomsvettig när jag kom hem:) . Och var någon annanstans kan man se Gudlvingar, Hd och CB 400 köra emot Busa, gixxer och R1. KANONKVÄLL!
Tack alla som ställer upp och gör det möjligt:klappar

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Ja Barkarby dåra...

:tummenupp

Ja som föregående talare en en gång kanoners....

Men har tillfälligt hjärnsläpp så jag hoppas på hjälp att hitta till baka till alla fina bilder på "Guttan" Tror jag han heter. kanon bilder och han hade mer men var lite själv kritisk vad de gäller kvaliten men men ! Kanon aif

Hoppas få lite tips å hitta tilla baka till dom

""tillfällig Härdsmälta som sagt"

PuttaPK

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Lite funderingar nu när halva+ säsongen gått och det hunnits med några träffar.

Ni som jobbar i gruppen: Hur har respons varit från vägverket, polis etc. Tycker man att det här är en vettig verksamhet och något man tror på så här långt?

Jag såg att två kvinnliga poliser kom till platsen i onsdags. Vet vi varför dom kom dit? Någon som klagat på höga ljud? Eller var dom helt enkelt bara nyfiken och intresserad? Jag hoppas på det sista.

Vore faktiskt intressant om någon duktig mc-polis kunde komma och räjsa på strippen. Skulle vara roligt att se. Och roligt att filma :)
Kanske instruera lite kring undanmanövrar och sånt som dom skall vara väldigt duktiga på.

Sedan tycker jag det är smått fantastiskt att det inte händer fler incidenter på dom här träffarna. 151 åkare, kanske 10 körningar (fler?) i snitt per person blir ju en jä-la massa åka och det utan allvarliga tillbud. Lågfartsstuntarna tappar ju cykeln ibland och så, men det verkar som dom inte skadar sig iallafall vilket är bra.

Moppekillarna var riktigt duktiga, roligt att se !

Trevligt också att bromstävlingen togs seriöst med kompetenta instruktörer och bedömare. Tror det är svårt att få en liknande bedömning, tips och trix utan att behöva betala för sig. Jag missade tyvär slutet så jag vet ännu inte vilka som vann tävlingen.

Osannolika kvällar som förgyller tillvaron för många motorcyklister i stockholmsområdet med omnejd och som för mig får veckorna att gå blixtsnabbt av längtan till nästa gång.

Tack !!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
....Var väldigt mycket hojar, och på sveavägen har aldrig sett så många hojar som va där....
Ses nästa gång på barkaby!

Då skulle du varit med på 80-talet på onsdagarna, då var det under fina sommarkvällar bysst med hojar från Sveadonken hela vägen ned till Handelshögskolan. De som hade under 750cc fick kvista från Handels upp till donken :hihi

Lasse med 1600-suzukin i vit tröja som du ser på en del bilderna från Barkarby var en av kungarna då, hans 170-hästars Katana med texten "Make my Day" på tanken var ryktbar och tampades om Bikes "Stans snabbaste hoj"-pokalen mot tex Mettin och Lonny Blomberg. De vassaste hojarna hade dunkar med 120 oktan gömt i buskarna vid Kistarakan, Tyresö samt Sveadonken :Bugar
Då var det hojens rykte man odlade, inte ägarens, man hade kvar hojen och moddade under vintern.

Men nu måste jag erkänna att det våras för gamla hjältar, gamla regler och gamla tider efter att tex ha sett Turbo-Andersson och Lasse gasa mot varann igen med sina hojar de filat länge på! Så här vill jag ha det!

/J

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Lite funderingar nu när halva+ säsongen gått och det hunnits med några träffar.
Ni som jobbar i gruppen: Hur har respons varit från vägverket, polis etc. Tycker man att det här är en vettig verksamhet och något man tror på så här långt?
Jag såg att två kvinnliga poliser kom till platsen i onsdags. Vet vi varför dom kom dit? Någon som klagat på höga ljud? Eller var dom helt enkelt bara nyfiken och intresserad? Jag hoppas på det sista.
Jag missade tyvär slutet så jag vet ännu inte vilka som vann tävlingen.
Osannolika kvällar som förgyller tillvaron för många motorcyklister i stockholmsområdet med omnejd och som för mig får veckorna att gå blixtsnabbt av längtan till nästa gång.
Tack !!!

Kapade lite i ditt inlägg för att besvara frågorna.
Vägverket Region Stockholm med Anders Wedberg i spetsen är den som sett till att gruppen startades för några år sen. Så både VV och Polisen sitter med i gruppen och alla tycker att kvällarna är lyckade.

Poliserna som kom i onsdags var nog mest nyfikna på vad det var.
Per Johansson, McRF berättade om projektet vilket de tyckte var bra och sen tog dom ett varv på området för att titta.
Det är jättebra att de kommer ner och är intresserade av verksamheten, att vi motorcyklister faktiskt gör något.

Bromstävlingen vanns utav Ola på Jarla trafikskola eller pro;-) som han heter här. Tvåan vet jag inte, för han var inte kvar. Trean blev Gunnar i AngolaStuntCrew, eller Daddy som han heter på forumet.

Jag pratar för alla arrangörer när jag säger TACK för berömmet.
Allt slit och fix inför kvällarna är så värt det när man ser era glada miner, när ni kommer fram då kvällen är slut och tackar och när ni skriver på forumet.
Det värmer oerhört gott att höra! Sen vet vi att man kan förbättra saker, och det är återigen något vi gör tillsammans med er. Tillsammans är vi ju starkare!

// Jannica, Ignite Mc- en del av Samverkansgruppen STHLM

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det hade varit ballt, fast var lite för liten för att åka hoj då, är född 85 :)

Det förstår jag. Jag tycker att hojåkeriet nuförtiden är roligare på många sätt, tack vare nätet är det så lätt att arrangera tex gruppkörningar, träffar, samt lära känna och hålla kontakten med andra hojpolare. Då hade ingen varken mobiltfner eller internet. Man for runt och hoppades på att hitta några att åka med, det var nog därför det var så många som startade och avslutade sina hojturer vid donken.

Det är roligare att åka hoj nu, jag vart lite nostalgisk bara!

/J

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
hum, kan man köra även med en hyosung eller är man bara ivägen? brukar det köras några långsammare hojar?

Pizzabagarn

Guest
hum, kan man köra även med en hyosung eller är man bara ivägen? brukar det köras några långsammare hojar?

Självklart.......har tom förekommit rejs mellan HD och KTM på strippen :D

Edit: KTM´n är ju inte direkt känd för att vara ett högfartsjärn :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...