Stunt & Street kvällar 2007

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hehehe... :)

Man undrar ju vad syftet med dom är egentligen. Typ fösa buffel i träsk eller är dom helt enkelt skapad ur en jäkligt kaxig attityd? (och då menar jag tvåhjulingen)

Det där är väl typ strandleksaker, rätt enkla hojar som man ska hyra och flappra runt halvpackad i sanden med.

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
E nog mest tänkt som en leksak:) Och för under 4000 dollar varför inte. Men här hemma skulle nog priset bli minst det dubbla om yamaha mot förmodan skulle ta hem någon..O det e de nog inte värt:rolleyes:

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
.

Hehe jupp det är min BW200... tillverkades 1985-1989, inte allt för vanliga :) Fick äntligen taag i en i toppskick, utagen först 2004! :tummenupp Har haft många tre och fyrhjulingar, men det här var det roligaste :yoparty
Jag blev tokkär i den där lilla "knubbiga" 200 kubikaren på stunten. Den där med fethjul som såg ut att kunna köra på vatten.

Nån som vet vad det var för något? Sån vill man ju bara ha !

Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Kul att höra att ni är nöjda med kvällen. det är vi också! 174 personer skrev upp sig för att få köra, mycket bra tycker vi!

19 september är nästa gång, 18-20. Bra väder är beställt!

// Jannica på fel konto, orkar inte logga ur :)

Pizzabagarn

Guest

Hörru du din elaka bitch, finns det en möjlighet att ni har det där försnacket en kvart tidigare för folk var inte igång med själva åkat före 18.20 och då är det inte så långt kvar till kl 20.00.

Varenda minut är guld värd!

Ps. Varför jag tycker att hon är elak har att göra med en hoj hon nyligen kört. Don efter person brukar man säga Ds

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Bikerbitch skrev:
Kul att höra att ni är nöjda med kvällen. det är vi också! 174 personer skrev upp sig för att få köra, mycket bra tycker vi!

Noterat som ICKE TILLGÄNGLIG i gruppkalendern på jobbet!! Kan ju inte missa årets sista (?) träff. Speciellt när det var så jäkla trevligt i onsdags! :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Noterat som ICKE TILLGÄNGLIG i gruppkalendern på jobbet!! Kan ju inte missa årets sista (?) träff. Speciellt när det var så jäkla trevligt i onsdags! :yoparty

Fjolla... Det var ju så tyst i onsdags att det var som att knalla runt med fetvadd i lurarna jämfört med tidigare Bby-träffar! :hihi

/I'm only in it for the sound

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Och jag som trodde att alla hojåkare var läderfetischister? :D

Sant. Men det finns ju inte så många andra ställen i Fjollholm att åka på? Förutom Bromma då?

Jag får erkänna att när jag 18 år "gammal" och 1985 började snickrade ihop min första riktiga rödljushoj på en Kawa 750 trepip var jag faktiskt pubertalt berusad av dessa pudelrockare http://www.youtube.com/watch?v=DqgCjeddPvE
(vid sidan av mina dåvarande favvosar Motörhead, Sex Pistols, Thåström, Cornelis, Muddy Waters, John Cambell etc etc)
"The sound of racing steel, It's all ever wanna hear, it's music to my ears!" :rofl Pinsamt...En låt tillägnad ett ånglok... Jag tror det är tack vare Saxon jag med stoisk lugn behärskar mig när snorisarna kallar min HD för ångmaskin. :hihi :brynad

Kollade just in Dan The Mans film från Bby, riktigt fin jue! Även om det är lite twin- och Katanabefriat och tyst för min dB-smak.

/J

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Hoj
S1000RR -10

Kollade just in Dan The Mans film från Bby, riktigt fin jue! Även om det är lite twin- och Katanabefriat och tyst för min dB-smak.

/J

Jag klarade db kravet med en hårsmån, har du nån lösning på gång till nästa körning på bby? så man får lite mer sällskap på twin sidan:hojharley

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag klarade db kravet med en hårsmån, har du nån lösning på gång till nästa körning på bby? så man får lite mer sällskap på twin sidan:hojharley

Jag tänkte trä på mina sämsta jeans med ett byxben över varje rör och fästa med slangklämma :hihi

Nej jag har inga idéer. Jag måste bänka/bestycka om ifall jag sa strypa ned henne till bilprovningsmod på dämparna. Vågar inte köra fullgas med tilltäppta rör, det är ju en förgasarhoj till skillnad från tex turboandressons helt adaptiva sprutsystem. Jag vågar inte göra som han gjorde i onsdags på min flintstonehoj.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
19 september är det säsongens sista Stunt och Streetkväll!

Hitills i prispotten så sponsrar Halvarsson samt DALENS trafikskola, FARSTA trafikskola, VÄSTERHANINGE trafikskola samt SÖDERMALMS trafikskola med fyra stycken Halvarsson jackor (likadana som förra gången) till bromsövningen!

Hoppas på bra väder!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras