Hmm hoppas det BLIR blir någon/några som driver kvällarna vidare nästa år. Låter ju som Per Johansson i Samverkansguppen tänker hoppa av. I sin sammanfattning av Stunt & Streetkvällar 2007 skriver han ju:
Precis som jag skrev i min rapport anser jag att Stunt & Streetkvällarna ska fortsätta nästa år. Dessutom att de utvecklas och blir ännu fler. För egen del är den gångna sommarens kvällar på Barkarby något av säsongens höjdpunkter. Så många leenden, så många glada hojåkare på en och samma gång ser man inte ofta!
Det vi nu gjort, de kvällar vi genomfört i år, visar att allt är möjligt. Därför bör någon annan ta över staffettpinnen för att sköta kvällarna på Barkarby. Kanske en grupp bestående av folk från olika klubbar, kanske våra tappra funtionärer från denna sommar, vad vet jag? Samverkansgruppen kan figurera i bakgrunden, det gör vi så gärna.
Som jag sade vid förarmötena varje kväll på Barkarby är det långsiktiga målet att hitta en permanent lösning. Behovet av bana/arena är stort, det har sommarens aktiviter visat. Hur lösningen ser ut eller vägen dit vet jag inte. Dock är det den slutgiltiga lösningen Samverkansgruppen ska arbeta med, inte driva permanent verksamhet. För egen del kommer jag aldrig att hoppa av arbetet för att hojåkningen ska bli säkrare och däremd sänka våra olyckstal!
Per Johansson
McRF, en del av Samverkansgruppen