Stunt & Street kvällar 2007

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tycker jag med! Mer tuttbilder! :)

OnTopic: Du och jag var lite efter den blå hojen i starten på en bild Jörgen. Måste ju va tjuvstart!

:hihi
Killen på den blå hojen med tre avgaspipor i kutsen var allmänt samtalsämne i hela publiken upptäckte jag när jag tog paus. Han tjuvstartade ju varenda gång haha!

Vi får skaffa riktig tidtagningsutrustning så får de lära sig vad rödlyktning är. ;)

/J

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Det där ser ju riktigt skoj ut. Jag måste komma nästa gång. Kan ju vara roligt att se hur en 24 år gammal GSX står sig mot moderna raketer.
Hur kommar man in, är det samma infart som när det är provkörningsdagar där?

/Ingvar

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Jo, det var kul att prova på högfartsbanan (är för rädd om min hoj för att köra bakhjul), men mina starter lämnar ganska mycket att önska.. Man kan ju såklart slira på kopplingen, men det är inte rätt. ;)

Jörgen, jag misstänkte att det var du på den oranga, jag blev rätt förvånad över hur bra den gick. Men det är väl kanske inte samma liga som de andra HD:hojarna som var där.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, det var kul att prova på högfartsbanan (är för rädd om min hoj för att köra bakhjul), men mina starter lämnar ganska mycket att önska.. Man kan ju såklart slira på kopplingen, men det är inte rätt. ;)

Jörgen, jag misstänkte att det var du på den oranga, jag blev rätt förvånad över hur bra den gick. Men det är väl kanske inte samma liga som de andra HD:hojarna som var där.

Det är klart att du måste slira på kopplingen, annar kommer man inte iväg! :)Jag startar på ca 4000 rpm trots att jag har så mycket bottenvrid.

Min hoj har en S&S.motor, den är dock rätt otrimmad, lite lätt portade toppar samt lite rejsigare ventilvinklar på insugarna, annars är den original med originalkam mm.
Men S&S HD-motorerna är vassare än HD-original, så min HD var nog piggast av de som var där. det var min kompis på den svarta sposrtern, han har en lätt trimmad HD-originalmotor i sin 1200:a.

Ser fram emot nästa onsdag, vore kul med en julgran och tidtagningsutrsutning därute! Då skulle jag lätt kunna betala en eller ett par hundringar för att få köra en kväll!

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det kommer även denna (27/6) kväll finnas en bromsbänk på plats. Allt för att folk ska kunna visa alla sina "garagehästar" :tummenupp :D

Flat out
/Mange

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Har en fråga till arrangörerna.

Får personer som INTE har mc-kort tillåtelse att köra inom området vid dessa kvällar? Och då menar jag inte på strippen eller i stuntområdet (för där vill man kanske inte har dom) utan lite mer avsides för övning av krypkörning etc.

Man skriver ju på att all körning sker på egen risk, samt att området är inhägnat så jag tänkte...

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Bra med en stunt rakt fram-sträcka. Kul att göra annat än bara cirklar...

Jag kommer om det inte regnar.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Kommer också dit. Har tyvär utmanat en polare på strippen (var jag full?), så nu får man krypa till kors.

Om regnet håller sig borta kommer även filmkameran med, så det är bara att vinka om just DU vill bli filmad :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024