Stunt & Street kvällar 2007

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ber om ursäkt alla som blev drabbade av att det blev inställt!

Vi valde att ställa in för tydligen var det pölar på banan och så hällregn på det. Inte bra för säkerheten.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
det va mina vänner som åkt från avesta men jag satt i den grå skåpbilen..

Ah, ok.

Trist för dom som åkt från Avesta.

Det kom ju en MC-polis också som ville kika :) Synd att det var för blött, hade varit kul om han också bombade lite på strippen :)

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
nu kanske det inte var Jannicas fel, men nog tycker jag att vi funktionärer kunde ha meddelats lite tidigare. Satt i kö längs E18 i säkert 20 minuter innan JAG ringde och sa att jag skulle bli försenad, varpå jag fick reda på beslutet.

Jo, man hade varit lite glad över ett mess om att inte komma. Tog mig ut kommunalt med en liten promenad i regnet och fick beskedet när jag kravlat mig hela vägen ut.
Men, det är ju aldrig fel med motion och kossorna på vägen är ju ett rätt coolt gäng som inte bangar för lite sällskap om man ger dom de rätta mutorna.
Nya tag igen då den 18/7, hoppas vädergudarna är lite gladare då:D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Temakväll Bromsning!

Från Per Johansson på McRF:

Temakväll: Bromsning!
Att bromsa rätt och effektivt är en skön konst. En fulländad inbromsning ger samma lyckokänsla som att lägga en bra repa på strippen eller få till ett perfekt spår genom favoritkurvan. Därför kommer vi att på Stunt & Streetkvällen 18 juli ge möjlighet att pröva på bromsning. Enkla former som vanligt i dessa sammanhang; En bit asfalt och några koner är allt som behövs.
Vi får besök av Lennart ”Bäckis” Bäckström, svensk roadracingmästare fem gånger på 70 -och 80-talet. Bäckis är hängiven hojåkare och en mästare på att bromsa. Ge gubben en match, visa att ni kan bromsa lika bra!
Tror dessutom att stuntarna med framhjulsåkning som specialitet har en hel del att förmedla när det gäller bromsteknik. De kan ju ”the art of braking” fullt ut!

Per Johansson

”Bromsen är fartens bästa vän!”
100 – 0. Vem vinner!?

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
På tal om bromstema...Jag kommer dit med min bromsbänk igen.

Det kommer även denna kväll finnas möjlighet till att "bänka" sin hoj i bromsbänk. Ett perfekt tillfälle att få bevisa att man har de där 200Hk+ som man vet att man har...någonstans:D :rolleyes:

Håller tummarna för bra väder:tummenupp

/Mange

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
På tal om bromstema...Jag kommer dit med min bromsbänk igen.

Det kommer även denna kväll finnas möjlighet till att "bänka" sin hoj i bromsbänk. Ett perfekt tillfälle att få bevisa att man har de där 200Hk+ som man vet att man har...någonstans:D :rolleyes:

Håller tummarna för bra väder:tummenupp

/Mange

Varför heter det bromsbänk när det är gasa man gör

Det borde heta gasbänk:D :yoparty

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Varför heter det bromsbänk när det är gasa man gör

Det borde heta gasbänk:D :yoparty

Helt riktigt.
Dock tror jag att ordet gas tillsammans med bänk kan få folk med livlig fantasi att tänka på annat...gasutsläpp, giftgas,, full gas, slaktbänk, sträckbänk, skolbänk *aaah*:gnissla osv...

Bromsbänk låter så poliktisktkorrekt i dagen stressade samhälle;) och jag kan intyga att det är som ett lugnade yoga/meditations/terapipass att få använda bänken med jämna mellanrum:D

Kommer du förbi Barkarby?

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Okej. Nu får ni säga att jag är helt såld och ska söka efter det själv. Men nej. Jag tänker vara man och fråga efter vägen iaf. (Ni tjejer säger att vi aldrig vågar göra det)

1. Vart i barkarby ligger det? :confused:
2. Vart i Bromma ligger den andra? :confused:

Jag är ingen norrorts kille. Så jag har nollkoll vad som är vad där..

Jag tackar i förhand för en bra beskrivning :tummenupp och kommer jag vilse så kommer ni ha mardrömmar om en ensam MC åkare på ett fält som svalt ihjäl. :tungan
Tack igen. :yoparty

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Okej. Nu får ni säga att jag är helt såld och ska söka efter det själv. Men nej. Jag tänker vara man och fråga efter vägen iaf. (Ni tjejer säger att vi aldrig vågar göra det)

1. Vart i barkarby ligger det? :confused:
2. Vart i Bromma ligger den andra? :confused:

Jag är ingen norrorts kille. Så jag har nollkoll vad som är vad där..

Jag tackar i förhand för en bra beskrivning :tummenupp och kommer jag vilse så kommer ni ha mardrömmar om en ensam MC åkare på ett fält som svalt ihjäl. :tungan
Tack igen. :yoparty

Åk till IKEA, på vänstra sidan om IKEA finns en liten väg. Där åker man in och sen fortsätter man den tills man kommer fram:tummenupp
Om du blir hungrig så finns det en hel hage full med biffkor vid vägen, men dom har väldigt stora horn och blir nog inte så glada om du börjar gnaga på dom. Så kör vidare fram till grinden istället, så kan du säkert köpa en korv eller så på plats.
Lycka till!!!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Helt riktigt.
Dock tror jag att ordet gas tillsammans med bänk kan få folk med livlig fantasi att tänka på annat...gasutsläpp, giftgas,, full gas, slaktbänk, sträckbänk, skolbänk *aaah*:gnissla osv...

Bromsbänk låter så poliktisktkorrekt i dagen stressade samhälle;) och jag kan intyga att det är som ett lugnade yoga/meditations/terapipass att få använda bänken med jämna mellanrum:D

Kommer du förbi Barkarby?

Tänkte nog försöka titta förbi

Hojen ligger dock i tusen bitar som vanligt ( suck):rolleyes:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
vore trevligt om någon ansvarig kunde ringa till oss funktionärer ifall av uteblivet evenemang. Här i Täby blåste det nyss förbi ett rejält regnmoln som passade på att släppa en jävla massa vatten över vår idyll...

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Åk till IKEA, på vänstra sidan om IKEA finns en liten väg. Där åker man in och sen fortsätter man den tills man kommer fram:tummenupp
Om du blir hungrig så finns det en hel hage full med biffkor vid vägen, men dom har väldigt stora horn och blir nog inte så glada om du börjar gnaga på dom. Så kör vidare fram till grinden istället, så kan du säkert köpa en korv eller så på plats.
Lycka till!!!

Typiskt kvinnlig vägbeskrivning;)

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
För tillfället har ett tung men kort regn tack och lov dragit förbi i krokarna i närheten av barkarby. Solen skiner och inte många regnmoln syns till.
Ingen med dragkrok som kan ta mitt släp med hojjen på till Barkarby?
Bor max 5 minuter ifrån men har inte lust att köra om snuten står runt hörnet.

Pierro0087

Medlem i MCE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Honda Hornet 600 -05
För tillfället har ett tung men kort regn tack och lov dragit förbi i krokarna i närheten av barkarby. Solen skiner och inte många regnmoln syns till.

kör utan plåt och kör gång och cykelvägar dit :tummenupp

Zlayer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
Gixxer 1000 - 2003 Helsyst, PCIII, KN, , KTM 660 SMC - 2005

Livrädd..:gnissla

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
kör utan plåt och kör gång och cykelvägar dit :tummenupp

Jag har ingen plåt :tungan
Och jo jag funderade på det men det är sista biten ifrån barkarby som är problemet. Står det någon hojsnut vid ingången till flygfältet så äre ju inte så kul.

Men men det löste sig, kom ju dit med gathojen istället och det funkade ju att stunta med den även om ni nu fick klara er utan mer avancerade stunt där klotningsrisken är större :gnissla
Happ nu "måste" jag skaffa ny reflekt också, men vad skulle man förvänta sig :yoparty

Tummen upp till alla arrangörer och funktionärer. Underbar kväll och trevligt folk. Tycker iaf jag som var hemma till efter regnet ;)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...