Stunt & Streetkvällar 2008

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Då är det ju ingen tvekan, klart du ska dit! Jag ska ju ta mig ner från Kapellskär tidig lördagmorgon för att besiktiga och vad man nu ska göra mera..
Men jag är ju gammal och morgonpigg.:banana


Starta en ny tråd om detta på träffar&samåkning, kanske finns fler som är intresserade så kan vi skriva vidare där :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Verkar som en del linslusar kommer komma imorgon vilket kanske kommer utlösa växande horn hos en del för att se snabbast ut! :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Är det någon mening att köra på gatan överhuvudtaget då? :va

Vadå :va

Om barakarby är anordnat för att det ska bli mindre bus ute på vägarna så bör man nog inte bötfälla dom som kommer dit då det garanterat kommer generera det motsatta!

I en perfekt värld skulle vi varken behöva träffas på en flygraka och snuten skulle aldrig behöva stoppa någon för varken fortkörning eller skyltbelysning....men det ser ju in te riktigt ut så eller hur!´

Har du en hoj som är helt olaglig så är det väl en sak men dom gör väl en flygande besiktining och då kollar dom allt från mönsterdjup till avstånd mellan blinkers vilket går under skitsaker!

Egentligen så det handlar om att dom ska vara schyssta mot mig så kan jag vara det mot dom och köra mindre lagvidrigt...

Om jag kör en hoj utan skyltbelysning så har det ingen större betydelse ur trafiksäkerhetssynpunkt men du som istället är så jävla duktig och har en originalhoj som uppfyller kraven men sen så bryter du mot hastighetsbegränsingarna vilket de flesta med hoj gör då och då!
Tycker du inte att det är dubbelmoral?
 

K Lindström

Fotografen i diket !!
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Dinli 450 Lightning -10
Just ja, jag har snackat med två proffsfotografer också om de ville komma ut o fota. Så vi får se om de dyker upp :)

Vad är en proffs fotograf ??? :va
Jag tyckar att det finns många här inne på forumet :D

Sen finns det ju yrkes fotografer som é grymt duktiga med ... :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Gillar man att gasa rakt fram så kommer ett tips här, för de som inte kör sig mätta imorgon.

http://www.zatzy.com/showthread.php?p=3972643#post3972643

Trodde det bara gällde bilar men drog ett mail till Lasse, och även vi med hojar var välkomna:tummenupp
Så då kan man åka "prova på" och lösa en endagarslicens. Skitkul! Både gran och tidkort.

Tack för tipset! Det hade jag missat! Äntligen kanske jag kan få en tid på hojen! Har ringt Lasse och anmält mig för några repor på lördagen. Vid överhängande regnrisk avanmäler jag mig.

Jag dyker upp på Barkarby ikväll om inte ngt oförutsett händer! Om möjligt ska jag utmana Ingvar B med sin GSX 1100, veteranrace! :D
 
Last edited:

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Väder?

Någon som bor i krokarna runt barkarby som kan uppdatera en lite om vädret? sitter i duggregn i uppsala nu och när man läser på smhi verkar det ju vara skysst i barkarbytrakterna ikväll. Men dom har ju haft fel förut.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
I Solna regnar det inte...

Dock fortfarande huvudvärk, så se till att ta mycket bilder åt mig så man får se ;)


/Jocce
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Vadå :va

Om barakarby är anordnat för att det ska bli mindre bus ute på vägarna så bör man nog inte bötfälla dom som kommer dit då det garanterat kommer generera det motsatta!

I en perfekt värld skulle vi varken behöva träffas på en flygraka och snuten skulle aldrig behöva stoppa någon för varken fortkörning eller skyltbelysning....men det ser ju in te riktigt ut så eller hur!´

Har du en hoj som är helt olaglig så är det väl en sak men dom gör väl en flygande besiktining och då kollar dom allt från mönsterdjup till avstånd mellan blinkers vilket går under skitsaker!

Egentligen så det handlar om att dom ska vara schyssta mot mig så kan jag vara det mot dom och köra mindre lagvidrigt...

Om jag kör en hoj utan skyltbelysning så har det ingen större betydelse ur trafiksäkerhetssynpunkt men du som istället är så jävla duktig och har en originalhoj som uppfyller kraven men sen så bryter du mot hastighetsbegränsingarna vilket de flesta med hoj gör då och då!
Tycker du inte att det är dubbelmoral?

Nä det tycker jag inte.

Så länge du kör med en olaglig hoj så får du ju räkna med att du kan bli bötfäld. Sen om det är utanför Barkarby eller var det nu än må vara så gör ju bara polisen sitt jobb som dom fått order om av den regering som alla i Sverige röstat fram. Vill du ändra på polisens arbete så ska du inte hacka på dom utan politikerna.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Fan va trisst att det började regna
Synd att alla drog när ni hade ställt upp så fina konbanor :(
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Var på mitt första arrangemang idag (tog ju kortet i torsdags :) ). Kanonkul även om det var synd att det kom in regn i halvtid. Bra jobbat!

När jag skulle sticka så hade någon klistrat fast en grön liten lapp på min framlykta, vad betyder det?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Var på mitt första arrangemang idag (tog ju kortet i torsdags :) ). Kanonkul även om det var synd att det kom in regn i halvtid. Bra jobbat!

När jag skulle sticka så hade någon klistrat fast en grön liten lapp på min framlykta, vad betyder det?

man får en grön lapp på sin hoj när man har skrivigt på för att köra :tummenupp
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
haha tur man har koll. Jag signade mig på listan utan att veta vad det var :D

tackar för klargörandet unclesam
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top