Stunt & Streetkvällar 2008

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Tack för en kanonkväll!! :tummenupp .

Det är så jäkla bra jobbat av er som arrangerar dessa kvällar, tror jag pratar för de flesta nu.

Tack också till de två poliser som var inne på området och bara gick omkring och var trevliga.:pannkyss

Ser fram emot den 3:e sept..
 

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Tjänare på er!

Hade tänkt dra på min första stunt/street kväll nästa år!:yoparty
Och har hört jäkligt mycket dåligt om just det här.

Att tex snuten stoppar massor med hojar för små skitsaker. Tex miniblinkers, inflyttad skylt osv.:huvet

Nu är det så att jag kmr ta dit en oreggad och oskattad stunthoj.
Inte fan kan dom väll ta mig när jag väl är inne på flygfältet eller?
Kommer köra dit den med släp.
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Tjänare på er!

Hade tänkt dra på min första stunt/street kväll nästa år!:yoparty
Och har hört jäkligt mycket dåligt om just det här.

Att tex snuten stoppar massor med hojar för små skitsaker. Tex miniblinkers, inflyttad skylt osv.:huvet

Nu är det så att jag kmr ta dit en oreggad och oskattad stunthoj.
Inte fan kan dom väll ta mig när jag väl är inne på flygfältet eller?
Kommer köra dit den med släp.

Om jag förstått det rätt så är det flera som gör så, men då får du bara köra på det "inhägnade" stuntområdet.
 

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Om jag förstått det rätt så är det flera som gör så, men då får du bara köra på det "inhägnade" stuntområdet.

Okej. Får hoppas på att det är så.
För jag har ingen lust att bli stoppad pga att någon polis har brist på saker att göra.
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Tack återigen för en trevlig kväll! Synd på vädret men det hanns ju med ett par repor:) Bängen var ju riktigt trevlig igår, socialt skolade oxå då det gick att föra en dialog med dom:)

Ser fram emot den 3/9!

Tack för att du fixar allt Biker Bitch!
 

Pizzabagarn

Guest
Bängen var ju riktigt trevlig igår, socialt skolade oxå då det gick att föra en dialog med dom:)

Poliserna som var på plats kommer från trafikpolisen i city och det är ett gäng glada gossar och en tjej vilka alltid är trevliga. De brukar också dyka upp på sveavägen och springa runt och tjata med folk :tummenupp. Det är länstrafikgruppen som har varit den besvärliga representanten från trafikpolisen. De har uppenbarligen inte fått göka på flera år.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Finns det någon hemsida man kan referera till, eller är det denna tråd som gäller?

(Tänkte höra med mitt Försäkringsbolag om min försäkring gäller om jag kör på detta event!)


/Jocce
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Har fått klartecken från mitt försäkringsbolag nu iallafall! (IF/Honda)...

Efter ett par mail fram och tillbaka fick jag svaret:
"Jag har nu pratat med en skadereglerar och det är inga problem så länge det inte är tävling och tidtagning. Du ska också vide en ev skada intyga att SMC är arrangör."


/Jocce
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Har fått klartecken från mitt försäkringsbolag nu iallafall! (IF/Honda)...

Efter ett par mail fram och tillbaka fick jag svaret:
"Jag har nu pratat med en skadereglerar och det är inga problem så länge det inte är tävling och tidtagning. Du ska också vide en ev skada intyga att SMC är arrangör."


/Jocce

Är det inte tävling när 3 hojar står i bredd och vinkas iväg samtidigt och håller stumt hela rakan? Kommer IF att ersätta en hoj som vurpats på slangen i 200 blås? Kan IF ha blandat ihop SMC-VV-samverkansgrupp-totalkaos-kväll-på-flygraka med SMC-kurser?
 

Pizzabagarn

Guest
Är det inte tävling när 3 hojar står i bredd och vinkas iväg samtidigt och håller stumt hela rakan? Kommer IF att ersätta en hoj som vurpats på slangen i 200 blås? Kan IF ha blandat ihop SMC-VV-samverkansgrupp-totalkaos-kväll-på-flygraka med SMC-kurser?

Vafan, har du käkat pessimistpiller eller.
Låt grabben njuta av att han fått ett ok från sitt försäkringsbolag.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Är det inte tävling när 3 hojar står i bredd och vinkas iväg samtidigt och håller stumt hela rakan? Kommer IF att ersätta en hoj som vurpats på slangen i 200 blås? Kan IF ha blandat ihop SMC-VV-samverkansgrupp-totalkaos-kväll-på-flygraka med SMC-kurser?


Har gett dem länkar till samverkansgruppens hemsida, och han bad att få återkomma och kollade med en skadereglerare, så skall inte vara några problem som jag ser det!

Hur det sen ser ut om jag vurpar det vet jag inte!

Bästa vore juh om IF själva var med och arrangerade, samtliga f-bolag borde vara med, det ligger väl i deras intresse att folk kan "köra av" sig under "ordnade" former, med mindre risk för olyckor!


/Jocce
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Har fått klartecken från mitt försäkringsbolag nu iallafall! (IF/Honda)...

Efter ett par mail fram och tillbaka fick jag svaret:
"Jag har nu pratat med en skadereglerar och det är inga problem så länge det inte är tävling och tidtagning. Du ska också vide en ev skada intyga att SMC är arrangör."


/Jocce

Det är inte SMC som arrangerar kvällarna. Dom är bara en liten del i en stor grupp och dom har inget huvudansvar. Så det kan du nog inte hänvisa till.
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Det är inte SMC som arrangerar kvällarna. Dom är bara en liten del i en stor grupp och dom har inget huvudansvar. Så det kan du nog inte hänvisa till.

Har även frågat om de behöver vara huvudarrangör, vilket jag fick svar att de inte behöver vara!

Jag har alltså uttryckligen frågat om detta event och fått ett godkännande!

Om jag nu kommer köra på eventet, och nått händer, och jag inte får ersättning kan jag lova att detta kommer drivas LÅNGT, då jag som sagt uttryckligen frågat om detta event!


/Jocce
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jocce och ni andra. I Samverkansgruppen är Länsförsäkringar, Trygg Hansa och Folksam representerade från försäkringsbolaget. Om det finns någon målsättning att få med även de övriga stora drakarna kan jag idag inte svara på men dessa tre har ett ganska stort inflytande och det skulle förvåna mig om If skulle streta emot sina konkurrenter.

Jag skall ta med mig pucken att till nästa år klara upp exakt vad som gäller för detta arrangemang gentemot försäkringsbolagen.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hoppas verkligen att vädret blir fint på onsdag! Själv är jag på kick-off med jobbet så det är trist att missa Barkarby. Men åk dit och kör kör kör! Nästsista gången för säsongen!
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Jobbar tyvärr Eftermiddag/kvll denna vecka, så missar även denna gång :(


/Jocce
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top