Stunt & Streetkvällar 2008

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bara ibland :D

Fast jag lär nog inte få köra heller med tanke på mitt nuvarande avgassystem.
Får se ifall jag orkar montera på orginalsystemet till första träffen.

Jag kan erkänna att mitt favvonöjje var att lyssna på hojarna som bänkades. Men att bara bänka utan att justera är nog inget jag själv skulle slita motor och däck för. Ja du gissade rätt, jag lär nog inte klara bullret i år heller, man det ska bli kul att glida runt och kolla :D

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Flygande besikting, IGEN!!!!

Återigen visar trafikpolisen upp sin synnerliga dåliga smak genom att utföra flygande besiktning vid infarten till Barkarby. Väldigt många vände och körde därifrån och kom missade därför ofriviligt denna trevliga kväll.
Både jag o Issi fick en otrevlig blå lapp och ett drygt bemötande av poliserna på plats.
KOM IGEN NU SAMVERKANSGRUPPEN!!!
Är det på detta sätt vi skapar ömsesidig förståelse och respekt hojåkare och poliser emellan???
Ni som är med och påverkar, kan ni inte försöka genom lobbying eller annat försöka få Länstrafikgruppen att avstå från sådana här aktioner.
//m

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
just hemkommen! Kul att det har börjat nu:tummenupp
polisen stod där och plockade många! Tur att man tog bilen dit.
Riktigt kul att kolla, dock mkt roligare att köra!
Nästa gång blire med hoj, om man klarar uppkörningen!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Vad trött man blir att man ska betala för att en hel bunt med poliser ska stå och glo när man kör

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Både jag o Issi fick en otrevlig blå lapp och ett drygt bemötande av poliserna på plats.

//m

Pålisen som stod å pratade innan arrangemanget hävdade att de bara kontrollerade nykterhet(?) och körkort ... var det inte så? Jag fick snäll passera, vilket kanske var tur eftersom min moppe låter ganska så mycket :yoparty

Tack ni som fixade, mitt första besök ... lär bli många fler!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Återigen visar trafikpolisen upp sin synnerliga dåliga smak genom att utföra flygande besiktning vid infarten till Barkarby. Väldigt många vände och körde därifrån och kom missade därför ofriviligt denna trevliga kväll.
KOM IGEN NU SAMVERKANSGRUPPEN!!!
Är det på detta sätt vi skapar ömsesidig förståelse och respekt hojåkare och poliser emellan???
Ni som är med och påverkar, kan ni inte försöka genom lobbying eller annat försöka få Länstrafikgruppen att avstå från sådana här aktioner.
//m

Jag förstår inte riktigt.

Visar polisen dålig smak genom att göra sitt jobb?
Tror du att det är dom som står där som bestämt att de ska vara just där?

Var du inte medveten om det du fick böter för kan jag eventuellt förstå att du blir lite upprörd men kör du medvetet omkring med en icke laglig hoj så får du väl fan räkna med att torska ibland.
Annars får du väl påverka själv genom att rösta å de politiker som tycker som DU när det gäller hur hojar ska se ut och framföras för det är ju trots allt de som sen bestämmer hur lagarna ska se ut.

Dessutom talades det om innan att polisen i år kommer att ha koll när dessa kvällar genomförs på grund av att det buskördes för mycket förra året till och från Barkarby.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Arrangemanget var riktigt trevligt. Många fina bilder samt film är på G.
Jag tog bilen dit då det regnade hemma när jag åkte.
Stort tack till sammverkansgruppen för tillställningen.
:tummenupp

Sen tycker jag polisen borde sopa rent framför sin egen matta först.
Jag råkar nämligen ha på film när en mc-polis bränner om mig på motorvägen i ungefär 140+ km/h. Jag låg i 110 km/h och testade min nya hjälmkamera i bilen.
Då blåser han förbi i redig fart.
Detta var ungefär 17:55 och han hade ingen utryckning eller annat som påbjöd honom att bryta mot trafikreglerna, han var bara lite sen till Barkaby.
Och sen ankomst är väl inget giltigt skäl....?

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
vil tacka för en mkt lyckad kväll :klappar :klappar ...fick sanerligen gasa av mig så nukänns det som högerarmen har gått ur led vid axeln...hehe(sant)

:hojraket

blev också stoppad och hade ej giltigt skattemärke på...

kolla lite surt o va borta i nåra minuter,sen va han glad och låtte mig pasera.

ingen bötfäller en gammal hoj från början av 80talet :D :tummenupp :näsblod :D

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Bra kväll som vanligt, skitkul att köra och träffa folk. Polisen kollade bara körkort och nykterhet, alla andra grejer lät dom passera. Klarar man inte det har man väl ingenting där att göra

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy