Stunt & Streetkvällar 2008

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Först och främst vill jag tacka för en hiskeligt trevlig kväll. Ni skötte er exemplariskt, vilket underlättar för projektet att få fortsätta. Inte så mycket skräp på marken, ni anpassade er bra till den ombyggda banan (som berodde på att vi inte hade tillträde till den vanliga banan som används för infart/utfart). Helt enkelt en skitbra kväll, creds till er som var där och körde samt publik!

Vad det gäller Polisen så kan inte Samverkansgruppen tala om för dem vad de skall göra och inte göra. Vi har berättat i tråden innan att det blir mer bevakning för att det har körts fort till och från flygfältet. Var Polisen kommer att stå eller vad de kommer att göra vet vi inte.
Laglig cykel så är det dock inga problem. Polisen var nere och pratade på mötet om varför de stod vid infarten vilket är jättebra. Tre personer hade valt att vända berättade han.
Sen finns det åsikter om varför man lägger resurser på att närvara vid en motoraktivitet, men då får man gå högre upp och ifrågasätta deras chefer. Sådant har inte vi tid att pyssla med.
Vi ska ha kul på dessa kvällar! Samverkansgruppen ser till att det finns en yta att vara på, det är gratis för allihopa och alla funktionärer ställer upp flertalet kvällar för att folk ska kunna få köra. Väldigt okomplicerat egentligen men väldigt kul att döma av folks leenden igår.

Nu visar vi att vi hojåkare är bra och att vi får ner olyckstalen därute på vägarna!

// Jannica - representant för Ignite MC - en del av Samverkansgruppen

Och självklart ska vi fokusera på det roliga i de här kvällarna!!!
kör så det ryker!
//m


Helt riktigt, kör hårt! :tummenupp
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Tack för ett supertrevligt arrangemang! Kul att vi missade nästan allt regn också, i Akalla 3 km bort var det ju dyngsurt på gatorna efteråt (regnet kan ju också vara en bidragande faktor till det "minskade lekandet vid Skogis"...).

För mig får polisen gärna stå och skrämma bort slödder och hojtjuvar, det ska de bara ha en eloge för. Kanske det var den hojen DU fick stulen som någon åkte på och vände vid polisspärren? Jag tycker polisen la det på en högst rimlig nivå, när vi blev stoppade så fick vi inte mer än nån gliring för oläslig regskylt.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Just ja, jag höll på att glömma.
Förra året var det 76 personer som skrev på för att köra (9 maj B-by)
Igår var det 142 personer, härligt!
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
hur långt äre från start till stopp konerna på speedbanan?

hur många meter hinner man speeda ungefär innan bromsning?

va uppe i 200 flera gånger.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
hur långt äre från start till stopp konerna på speedbanan?

hur många meter hinner man speeda ungefär innan bromsning?

va uppe i 200 flera gånger.

Bra fråga, det undrar jag också. Min registreringsfunktion hade noterat en toppnotering på 192 km/h, men så har jag också bara en 83'a (utan fläkt):).

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Toppfart o toppfart...Ingvar, frågan är vad du fick på decibelmätningen ?? :näsblod
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Toppfart o toppfart...Ingvar, frågan är vad du fick på decibelmätningen ?? :näsblod

Kvällen till ära hade jag monterat en orginaldämpare till gsx1000r -04. Ljudnivån ligger med denna tingest monterad i nivå med en elvisp och gentlemannen med db-mätaren brydde sig inte ens om att mäta (ínstrumentet skulle förmodligen inte ens gett utslag:D ).

/Ingvar
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
hmm ingvar, du får ju bra starter men på topp hadde du ju inte så mkt och sätta emot. körde 2 gånger mot dig och du fick bra starter men paserade dig sen.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
hmm ingvar, du får ju bra starter men på topp hadde du ju inte så mkt och sätta emot. körde 2 gånger mot dig och du fick bra starter men paserade dig sen.

Jo men du har ju en 84'a med fläkt:skrämd , det är ju på gränsen till fusk:D.

/Ingvar
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kvällen till ära hade jag monterat en orginaldämpare till gsx1000r -04. Ljudnivån ligger med denna tingest monterad i nivå med en elvisp och gentlemannen med db-mätaren brydde sig inte ens om att mäta (ínstrumentet skulle förmodligen inte ens gett utslag:D ).

/Ingvar

ÄR snyten där ock mäter db?! Dom är ju som gamar.:mad:
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
ÄR snyten där ock mäter db?! Dom är ju som gamar.:mad:

I det här fallet är det den 103db gräns som gäller för att få köra som kontrolleras av arrangörerna.

Snyten tror jag bara gjorde körkorts- och nykterhetskontroll. Själv var jag där lite före 18.00 och då syntes inte röken av någon kontroll.

/Ingvar
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
På onsdag kör vi på Bromma. Barkarby är nämligen upptaget av Maskin Expo.


Olle Sarri och Budda kommer från projekt Tvärnit och gästspelar under kvällen! :tummenupp
(www.mcrf.se för er som ännu inte sett filmen, rekommenderas!)


Du kanske är bra på att köra fort, men långsamt då? Ställ upp i sköldpadds-
rejset


18-21 på Bromma som sagt. Inget streetåka denna kväll, men kom dit och bromsa, stunta och umgås!
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det är ett jävla bra initiativ ni jobbar med! Det uppskattas.
Om jag får ge lite kritik så är det till de som agerar startgubbar. Släpp gärna ner händerna helt på en gång, så ni inte gör en tvåstegsrörelse. Många startar redan vid första rörelsen, så det blir mer harmoni i startledet om man bara släpper ner händerna hela vägen direkt. Om ni hänger med :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är ett jävla bra initiativ ni jobbar med! Det uppskattas.
Om jag får ge lite kritik så är det till de som agerar startgubbar. Släpp gärna ner händerna helt på en gång, så ni inte gör en tvåstegsrörelse. Många startar redan vid första rörelsen, så det blir mer harmoni i startledet om man bara släpper ner händerna hela vägen direkt. Om ni hänger med :)

Tack för positiv feedback och konstruktiv kritik :tummenupp
Alla har haft lite olika signaler vid starten, därför är det toppen att ni säger till så kör vi på en och samma signal hädanefter.
Vi ser till att det blir samma lika varje kväll :)
 

K Lindström

Fotografen i diket !!
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Dinli 450 Lightning -10
Jag ska försöka att hinna ut och ta lite bilder på er så ni har något att kolla på dagen efter ;)

Fråga: Visst är det infarten vid "Kvarnen" ?? :va
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag ska försöka att hinna ut och ta lite bilder på er så ni har något att kolla på dagen efter ;)

Fråga: Visst är det infarten vid "Kvarnen" ?? :va

Kul med proffsfotograf :tummenupp
Bifogar karta över Bromma

Ska bli kul att se vem som är långsammast i sköldpadderejset, om nån vågar ställa upp förstås.
Hoppas att Olle Sarri och Budda kan bromsa lite för oss också :-D
 

Bifogat

  • BrommaFlygraka.jpg
    BrommaFlygraka.jpg
    134.4 KB · Visningar: 90

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Hemma
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |
Finns det någon vänlig själ som kan svara på om polis kommer besiktiga / finnas på plats imorgon?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top