Stunt & Streetkvällar 2008

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Tyvärr har de slutat med den...(lät för mkt).
Va? Vad är det för idioti, det är ju en flygplats som det körs på.

Så fort nån kan störa sig lite på att det låter en gång varannan vecka så blir det ett jävla liv, men om mc-åkarna själva utsätts för fara är det ingen som bryr sig? Av fotona att döma så är det många som inte åker i godkänd utrustning.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Va? Vad är det för idioti, det är ju en flygplats som det körs på.

Så fort nån kan störa sig lite på att det låter en gång varannan vecka så blir det ett jävla liv, men om mc-åkarna själva utsätts för fara är det ingen som bryr sig? Av fotona att döma så är det många som inte åker i godkänd utrustning.

De införde samma bullerkrav som för kontrollbesiktning för att få köra. Det är en kille där från bilprovningen som mäter ideellt. En granne hade klagat. Man ser hans/hennes hus från banan. Men det är ju kul att gå och titta på originalhojarna.
 

MrXzibit

Lång,stilig och luktar gott :-)
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
2005 Triumph Daytona 955i
......men om mc-åkarna själva utsätts för fara är det ingen som bryr sig? Av fotona att döma så är det många som inte åker i godkänd utrustning.

Ett av kraven för att få prova att "stunta" i låg eller högfart är just att man har en godkänd skyddsutrustning, så det borde det inte finnas nån som åker utan...
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tyvärr har de slutat med den...(lät för mkt).

BTW. I'll be there!!!!!! Du gör ett fantastiskt bra jobb BikerBitch, all heder till dig och dina medarbetare som ställer upp och jobbar ideellt för att vi ska ha kul!!!

Vi tar åt oss av dina fina, värmade ord! Både Samverkansgruppen, alla funkisar och andra som roddar med projektet. Det glädjer oss alltid att höra och få lite creds för det vi gör för att få ihop dessa kvällar.

Ikväll blir det skoj! Vädret är kolossalt bra så kom och kör! :yoparty
 

IronMike

Guest
Vi tar åt oss av dina fina, värmade ord! Både Samverkansgruppen, alla funkisar och andra som roddar med projektet. Det glädjer oss alltid att höra och få lite creds för det vi gör för att få ihop dessa kvällar.

Ikväll blir det skoj! Vädret är kolossalt bra så kom och kör! :yoparty
Kanske trillar förbi, hur lång e rakan där man får köra höghastighets-uiweeeliesar? :tuttar
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jg kommer som det ser ut nu.
Det stänger 21???
Slutar nämligen i långtbortistan Nykvarn 19:30 så jag är väl framme i bra fall strax efter åtta.
Har alla dragit då tro?????
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Jg kommer som det ser ut nu.
Det stänger 21???
Slutar nämligen i långtbortistan Nykvarn 19:30 så jag är väl framme i bra fall strax efter åtta.
Har alla dragit då tro?????

Nej brukar vara kvar folk till 21. Med tanke på vädret lär det vara så ikväll också :)

Kanske trillar förbi, hur lång e rakan där man får köra höghastighets-uiweeeliesar? :tuttar

Nånstans mittemellan ;) Kom o kolla så får du se. Kanske klarar du av att wheela hela :arsele

:tungan
 
Last edited:

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Mycket trevlig kväll, stort tack till alla er som jobbar för att få detta att fungera!!

Även ett grymt stort tack till Wiseguy "om jag minns rätt" som tog bilder åt mig på min hoj, behövde inte ens klämma han på skrevet, han tog bilder ändå :)
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tackar oxå för en fin kväll:pannkyss


Var det fler en jag som kom därifrån med en skruv i däcket?
Vet inte när å var den hamnade där.. men den var inte där när jag kom.

/Freddan
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tackar oxå för en fin kväll:pannkyss


Var det fler en jag som kom därifrån med en skruv i däcket?
Vet inte när å var den hamnade där.. men den var inte där när jag kom.

/Freddan

Vi försökte städa banan så noggrant vi kunde, hittade massa metallföremål som man inte hade velat köra på. De har haft MaskinExpo på Barkarby nämligen. Trist med skruv i däcket :(
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Vi försökte städa banan så noggrant vi kunde, hittade massa metallföremål som man inte hade velat köra på. De har haft MaskinExpo på Barkarby nämligen. Trist med skruv i däcket :(

Ahh oki inte så mycket å göra åt..
bara gilla läget.
jag han ju busa lite iallfall:tummenupp

När får vi en riktig motorbana?!

Vore skoj å göra en konbana någonkväll å köra lite..
(mer som bankörning)

/F
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det kom 162 personer för att köra i onsdags (jämfört med förra året samma tidpunkt då det var 78 personer)

Någon nämnde motorbana tidigare i tråden. Genom att alla kommer och visar sånt sjukt stort intresse, så jobbar vi ju alla för att få till något permanent.
Om vi ser till att buset därute på gator och vägar minskar. Först då bevisar vi att det hjälper med en plats att få köra av sig på.

Tack alla som var med i onsdags! Det är glädjande att se att så många också kör med skyddskläder på sig utan något tjafs.

Konbana försökte vi få till på infartsvägen till bromsningen, att man kunde svänga lite i en serpentin. Men absolut, vi kan jobba för att försöka få till något mer sånt för de som vill svänga mer.

Ni missar inte 18 juni va? Hoppas vädret håller i sig!

Tack igen till alla som förgyllde kvällen!

// Jannica, representant Ignite MC - En del av Samverkansgruppen
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top