Stunt & Streetkvällar 2008

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Fan va sur jag e nu. haha.
Fast jag inte ens e ett jättestort fan av dessa tillställningar så tycker jag det e kul att någon fixar något. Och det e jävligt trist att någon bitterfitta till snutjävel ska ställa in pga såpass små incidenter. Går väl prata med de som gjort fel på området??
Vad som händer utanför ska inte va kopplat på något sätt.

Hade det varit det så hade jag varit ännu surare över de blåvita surfittorna som stod utanför barkaby sist. Trött blir man.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Förklara den här logiken för mig. Några stökar, utanför arrangemanget, och för att få dom att skärpa sig... ställer ni in arrangemanget i framtiden.

Ni vill sedan att de som stökade ska bevisa att de värdesätter arrangemanget. Hur bevisas det egentligen om ni inte vet vilka de är? Och om ni vet vilka de är vore det rimligt att de tar det personliga ansvar som ni efterlyser.

Det enda som kommer hända är att det som vanligt körs med olika attityd runtom i stan i några veckor, och sen arrangeras träffen igen. Ingenting har hänt.

Jag skulle tro att de flesta vet vilka individer det är vi pratar om och vi som arrangerar dessa dagar kan inte åka runt och "ta alla i örat" när det busas utanför arrangemangen. Vi för en dialog med de som går över gränsen under arrangemanget och det brukar funka bra.

Utanför är det ni andra som har ett ansvar för att inte utmana och "ta i örat". Om du förstår hur jag menar.

Om det sista tror jag tyvärr att du har rätt.

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |
Fan va sur jag e nu. haha.
Fast jag inte ens e ett jättestort fan av dessa tillställningar så tycker jag det e kul att någon fixar något. Och det e jävligt trist att någon bitterfitta till snutjävel ska ställa in pga såpass små incidenter. Går väl prata med de som gjort fel på området??
Vad som händer utanför ska inte va kopplat på något sätt.

Hade det varit det så hade jag varit ännu surare över de blåvita surfittorna som stod utanför barkaby sist. Trött blir man.

Word!

Nu blev ja bara mer taggad att köra gata:mad:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Vi för en dialog med de som går över gränsen under arrangemanget och det brukar funka bra.

Ööhm, men i Samverkangruppens skrivelse stod det ju "Vi hade också en förare som denna kväll vid två tillfällen gjorde vad han kunde för att lägga banan i däcksrök."? Hur gick dialogen då? Avvisades inte däckrökarpersonen efter första rökningen? Ville man ge rykaren en chans att ryka igen så man kunde ställa in evenemanget tre gånger?

Jag vet inte riktigt vad min åsikt i frågan är. Var det för att det busåktes i närhet av Barkarby just aktuell dag? Om det hade busåkts dagen efter istället, hade arrangemanget tillåtits fortsätta? Eller var det just för att det var Barkarby-besökare som avslöjades? Hade busåkande av icke-Barkarby-åkare också resulterat i inställda stuntkvällar?

Funderar jag på det så tycker jag nog att det är konstigt att kräva ett kollektivt ansvar då det är sådant kaos i arrangemanget i sig. Folk droppar in hela kvällen, dvs bara några få är med på informationen i början, det kollas inte om folk har körkort, ingen vet egentligen om några försäkringar gäller öht, osv.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Snart så kommer väl inte nån ens vela åka till dessa träffar eftersom snuten verkar leta efter ett sätt att ha koll på en. Filma och jämföra med buset som sker utanför grindarna för att se ifall de känner igen en.
Det de gjorde första träffen med att stå utanför grindarna o haffa en massa lirare som ville komma o busa av sig var lågt jävligt lågt så detta gjorde inte saken bättre. Och nu att detta ställdes in 3ggr var inte precis nån höjdare. Jag tycker tanken är god med dessa träffar och vill gärna gå på fler. men ska det forsätta så här så leker jag av mig utanför istället för att få stå ut med detta.

Verkligen fin relation polisen försöker bygga här.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det här beslutat kommer få bittra konsekvenser på de dagarna det var tänkt att det skulle köras på barkarby. Många kommer åka någon annanstans där det är mycket mindre säkert och köra race eller stunt ändå.

Så ett par stycken ska göra att hela verksamheten faller? Bra syn på saker och ting.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Håller med! Är övertygad om att många har datumen bokade i sin kalender..
Inget blir bättre av det här..

Ses på gatorna :D

Edit, vem var däck rökaren?? Häng ut så vi har någon att banna!! :fatta!

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Stäng alla butiker! Det finns snattare!
Förbjud all fotboll! Det finns huliganer!
Förbjud alla motorfordon! Det finns fartsyndare!

Löjligt!
Jag körde första gången på bakhjulet senast på barkaby och tänkte försöka göra det igen nu på onsdag. Jag tänker inte vänta hela sommaren på att göra det igen och kommer leta upp något ställe jag kan prova, vilket då blir på allmän väg...

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Utanför är det ni andra som har ett ansvar för att inte utmana och "ta i örat". Om du förstår hur jag menar.
QUOTE]

Är ni ute efter någon form av medborgargarde?:huvet

Det vore intressant att höra hur resonemanget går i samverkansgruppen.
Vad tänker man sig att uppnå med denna idiotiska kollektiva bestraffning??:huvet Kanske dags att återigen fundera på vad syftet med dessa kvällar är?

Hur långt har man kommit i planerna med en permanent lösning?
Att det inte finns en bana i stockholmsområdet är helt patetiskt, men en bana kommer inte lösa enstaka buskörningar på gatan. Det är polisens jobb.

Varför har Polisen så svårt att bjuda på sig själva? Barkarbykvällarna är ju ett utmärkt tillfälle att ha en dialog, eller blir det inte lika lätt att vara spydig och nedlåtande och att sätta böter för skitsaker om man "känner" de man stoppar.

Röstar för en protestlista till "Rattmuffen" Niklasson.

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Det vore intressant att höra hur resonemanget går i samverkansgruppen.
Vad tänker man sig att uppnå med denna idiotiska kollektiva bestraffning??:huvet Kanske dags att återigen fundera på vad syftet med dessa kvällar är?

Utan att veta hur resonemanget går så tror jag att man hoppades på en omedelbar effekt i form av att buset skulle sluta tvärt på gatan. Önsketänkande kanske, men iaf det som jag ser som förklaring till att projektet skulle läggas ned med dessa händelser som grund.

Tvåvägskommunikation om vad vi gemensamt vill uppnå och ha som syfte med kvällarna kanske kunde ge en fortsättning. Om båda grupper tar till sig och är villiga att kompromissa vill säga.

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Känns inte som att dessa träffar ställs in p.g.a. den förklaring som getts, den är för långsökt enligt mig, som att det fanns någon annan anledning men som man inte vill prata om, jag vet inte.. :p

Hittar inte någon sorts logik i vad polisen sa i det uttalandet :confused:

Synd att man ska behöva vänta ända tills augusti, om det överhuvudtaget drar igång då?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Håller med! Är övertygad om att många har datumen bokade i sin kalender..
Inget blir bättre av det här..

Ses på gatorna :D

Edit, vem var däck rökaren?? Häng ut så vi har någon att banna!! :fatta!

Det var jag som la en långrykare ,Har du nått problem med det eller???

Att man inte får värma däck stillastående är rätt vanligt för oss som sysslar med dragracing ( har kört i över 20 år)

Detta är då för att inte göra gropar i banan

" inga däckvärmare " tolkade jag följdaktligen som ovan beskrivet

Hadde man på förarmötet sagt att " av miljöskäl " så får vi inte göra Rökmoln

Så hadde väl saken kommit i en annan dager

Jag ser annars ingen direkt skillnad i " busandet " på avlyst bana
I mellan bakhjulsåkande ,stuntande och annat skojj som som vissa av oss hojåkare sysslar med

Peter
Kör så det ryyker

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Det var jag som la en långrykare ,Har du nått problem med det eller???

Att man inte får värma däck stillastående är rätt vanligt för oss som sysslar med dragracing ( har kört i över 20 år)

Detta är då för att inte göra gropar i banan

" inga däckvärmare " tolkade jag följdaktligen som ovan beskrivet

Hadde man på förarmötet sagt att " av miljöskäl " så får vi inte göra Rökmoln

Så hadde väl saken kommit i en annan dager

Jag ser annars ingen direkt skillnad i " busandet " på avlyst bana
I mellan bakhjulsåkande ,stuntande och annat skojj som som vissa av oss hojåkare sysslar med

Peter
Kör så det ryyker

Vad är då skilnaden på:

Man får inte göra burnouter.

Och:

Man får inte göra burnouter på grund av miljöskäl?

För mig så betyder bägge meningarna att man ska ge fan i att göra burnouter.
Oavsett om man står stilla eller sakta tar sig framåt.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vad är då skilnaden på:

Man får inte göra burnouter.

Och:

Man får inte göra burnouter på grund av miljöskäl?

För mig så betyder bägge meningarna att man ska ge fan i att göra burnouter.
Oavsett om man står stilla eller sakta tar sig framåt.
Men nu var det ju inte så det var formulerat.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Men nu var det ju inte så det var formulerat.

Om du läser första inlägget i den här tråden och sen klickar på länken "Vad som gäller under kvällarna" så står det:
Citat: Allmänt
103 dB
Inga burnouter
Slut citat.

Dessutom står det samma sak likadant formulerat på lappen som du skriver på innan du får köra på Barkarby.

Så var det formulerat.
Däremot hur vissa har tolkat det är en annan sak.

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
har börjat få en konstig känsla av att alla hojjar på barkarby kan senare identiferas av polisen vid behov då dom finns på film på ett eller annat sätt.

lustigt det där faktiskt...kanske dom filmar för eget bruk också då många av sthlms hojåkare är där.

säger som alla andra,jag har inget att dölja men men...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00

Vägverket och Polisen är givetvis på plats

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det är jättebra att en massa människor lägger ner tid och energi på att göra något positivt för motorcylkelsporten, för alla tycker inte att banåka är det som ger livet en mening.
Men det som inte verkar ha gått fram är att ni faktiskt har att göra med vuxna människor som inte behöver dagisfröknar som står och tjatar och gnatar.
Ta bara stunten t.ex, den verkar vara lite av den elaka bölden på mc-världens feta röv, förutom när det gäller att dra publik för då är stunten det som gäller. En fruktansvärd massa regler som ska kuva förarna i en sport där det faktiskt går ut på att pressa gränser och göra det så "farligt" det går. Eurostyle i all ära, har inget emot den, men det finns fler grenar av sporten som är det är lite mer fart i.
Efter att ha sett uppförandet av en person från Samverkanskgruppen vid Skogis vart jag rent ut sagt förbannad, då han kastade sig över en stuntare(självklart) och förklarade att dom inte får köra som dom vill för att då kommer minsann polisen bli lite kinkiga och då blir minsann Samverkansgruppen också det.
Jag tyckte från början att hela idén var jättebra, men jag tror att den grundar sig på helt fel saker. För rejsande krävs en bana. För stunt krävs bara en plätt asfalt och ett jävla glatt humör som ger en sammanhållning och en livsstil som banåkare aldrig kommer förstå sig på. Det ska vara däcksrök och varvstopp blandat med den sega och uthålliga träningen som faktiskt ligger bakom stuntarnas konster. Självklart vill dom visa upp sig!
Och, för er som inte har upptäckt det tidigare så är det enorma mängder vanliga människor som tar sig till skogis och tyresö endast för att få se dessa killar och deras hojar. Det är ett gratis nöje för en massa människor. Och oavsett vad polis, samverkansgrupper och andra tycker så kan jag berätta att responsen är enormt positiv på bägge ställena av "publiken".
Poliserna fick bort streetracingen från industriområdena och den hamnade på gatan, vilket dom nu ondgör sig över. När stuntarna håller sig på nån övergiven plats körs dom bort av polisen. Samverkan är aldrig ensidig utan måste komma från båda parter, inte ett gäng som sitter och bestämmer vad andra ska tycka och tänka, det är inte samverkan, det är försök till påverkan.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...