Stunt & Streetkvällar 2008

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Nyss hemkommen från Barkarby kan man sammanfatta det såhär:
- bra diskussion
- bra åsikter
- bra förslag på lösningar
- lite för lite folk närvarande

och framför allt kan vi säga följande:

Den 2 juli arrangerar SMC Stockholm en Stunt- & Streetkväll på Barkarby.
Den 23 juli arrangerar Ignite MC/BikerBitch en Stunt- & Streetkväll på Barkarby.

Mer info kommer.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Stort TACK till alla de som närvarade idag, det betyder mycket att ni tog er tid att komma för att diskutera allt.

Det känns positivt det som sades och bara hoppas nu att kvällarna kan fungera likt förut, om inte ännu bättre till och med!

så tack för ikväll!
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Kunde dessvärre inte närvara ikväll!

Glad att höra att det blev ett bra resultat av diskussionen! :tummenupp
 

KJECOP

Guest
Ja jag tycker också att det var en bra diskussion ute på Barkarby. Synd att inte flera kom dit och lyssnade och deltog.

Men som sagt, det sträcktes ut en hand och kvällarna kommer att arrangerars fast inte i Vägverkets regi. Onsdagen den 2 juli så arrangerar SMC-Stockholm kvällen på Barkarby och jag och flera från SMC-Stockholm kommer att vara där samt ett gäng funktionärer. Så jag har redan börjat att jaga lite funktionärer inför den kvällen. Det är bara två veckor dit och tiden går fort.

Jag hoppas att ni vill komma dit och ha skoj med oss, jag kommer att vara där först och lämna sist :) (Men jag är inte där som polis utan privat som en i SMC-Stockholm)

Vi ses där! :yoparty

// Kjelle
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Starkt att ta ansvar för det hela Kjelle. :yoparty

Hoppas du får stödet du behöver av funktionärer, och att folk i allmänhet tänker till en smula (även trafikpolisen som verkar envisas med fiska i akvariet - och jobba med att stävja oerhörda brott som icke e-märkta blinkers och felaktiga slipons på folks ögonstenar direkt vid ingången - en liten "hint" - det förbättrar inte redan halvtaskiga relationer).

Får se om man kan dyka upp och ta med en kamera, är alldeles för lugn och sansad för att busköra, det tar vi i skogen istället (det är ju det där kolfibersliponet på viffern då...det lär väl stå en lirare och punktmarkera mig, definiera ironi...). :D

Tuta å kör grabbar, se till att Kjelle inte får skit pga detta nu.

/J
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Och som Lime skrev i ett tidigare inlägg så tar jag på mig ansvaret den 23 juli tillsammans med ett antal funktionärer.

Nu måste alla som kommer på kvällarna den 2 juli, 23 juli och kvällarna därefter skärpa sig och ta det lungt så blir det roliga och bra kvällar.
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag hoppas att ni vill komma dit och ha skoj med oss, jag kommer att vara där först och lämna sist :) (Men jag är inte där som polis utan privat som en i SMC-Stockholm)

Vi ses där! :yoparty

// Kjelle


Har följt och blandat mig i diskussionen beträffande SS-kvällarna, och det här gillar jag :tummenupp Precis vad jag har efterlyst!!

Bjud gärna med kollegor som faktiskt VILL umgås med andra likasinnade ... för jag gissar att anledningen till att ni är MC-poliser är ett genuint hojintresse. En ömsesidig respekt fås genom att mötas, så ju fler poliser destå bättre :D

Bra jobbat alla ni som var på plats igår!
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Ja jag tycker också att det var en bra diskussion ute på Barkarby. Synd att inte flera kom dit och lyssnade och deltog.

Men som sagt, det sträcktes ut en hand och kvällarna kommer att arrangerars fast inte i Vägverkets regi. Onsdagen den 2 juli så arrangerar SMC-Stockholm kvällen på Barkarby och jag och flera från SMC-Stockholm kommer att vara där samt ett gäng funktionärer. Så jag har redan börjat att jaga lite funktionärer inför den kvällen. Det är bara två veckor dit och tiden går fort.

Jag hoppas att ni vill komma dit och ha skoj med oss, jag kommer att vara där först och lämna sist :) (Men jag är inte där som polis utan privat som en i SMC-Stockholm)

Vi ses där! :yoparty

// Kjelle

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Och som Lime skrev i ett tidigare inlägg så tar jag på mig ansvaret den 23 juli tillsammans med ett antal funktionärer.

Nu måste alla som kommer på kvällarna den 2 juli, 23 juli och kvällarna därefter skärpa sig och ta det lungt så blir det roliga och bra kvällar.

Du skall med ha en klapp på axeln. :yoparty
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Du skall med ha en klapp på axeln. :yoparty

Tack! Den passar jag över till Samverkansgruppen och de övriga aktiva som ställt upp varenda S&S kväll och fixat så att alla kan köra.

Vi fick in många nya funkisar tack vare mötet, det är bra att folk förstår att det krävs lite hjälp om kvällarna ska fungera :)
 

KJECOP

Guest
Street- och Stuntkväll den 2 Juli 18-21

Ni glömmer väl inte att det är Stunt -och streetkväll på Barkarby nu i veckan, dvs den 2 juli, klockan 18 - 21 som vanligt...

Det är SMC - Stockholm som står för denna kväll så kom dit och kör, ha kul och träffa folk... Vägverket, Polisen och Bilprovningen är inte med som arrangörer då.

Tänk på att vi alla måsta sköta oss under dessa kvällar. Både då man kör dit, när man är där, när man kör därifrån och under hela kvällen.

Det finns chefer och andra som har ögonen på oss hojåkare och flera vill sätta stopp för dessa Stunt -och Streetkvällar. De bara väntar på att få en anledning att få sätta stopp för detta, låt de inte få den anledningen... Detta är ju en öppning och en början till att kunna utveckla dessa kvällar som så många länge har efterlyst. Låt oss ta vara på den här chansen som Samverkansgruppen varit initativtagare till. Det kan bli något bra av det såvida inte någon eller några hojåkare förstör för alla andra... För om buskörandet fortsätter på samma sätt som några gjorde när man tog beslutet att ställa in dessa kvällar så kommer dessa Street- och Stuntkvällar med största sannolikhet att helt läggas ner helt, och det vill vi ju inte.

Vilka planer polisen har för denna kväll har jag inte en aning om, och jag är säkert den sista som får veta det också... Men polisen kommer säkert att finnas i omgivningarna på något sätt.

En fråga som jag har fått och som jag kan förtydliga, jag är inte där i egenskap av polis utan för SMC-Stockholm.

Jag hoppas att vi ses där!

// Kjelle
(som på något sätt blev ansvarig för denna kväll 2 juli)
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Härliga nyheter!
Ska försöka luska fram en fotpinne till min Triple och förklara för min fot att den måste bli bra nu, sen kommer jag! :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top