Framtiden för Stunt & Street är just nu oviss. Eftersom Polisen backar ur arrangemanget vet vi inte om det blir en fortsättning i sommar.
Första gången jag sett denna tråden...
Rent generellt kan man väl säga såhär och här talar jag väl igentligen endast ur min egen synvinkel och för mig själv.
Det snackas en hel del om "busa på hoj" och att "det måste bli mindre med det osv" då känns det ju ganska rimligt att Polisen borde vara intresserade av att komma närmare de som kör hoj.
Som det är just nu och här talar jag ju absolut endast för mig själv.
så ser jag inte polisen som någon som jag litar på för fem öre.
jag ser dem rent av som klantarschlen och direkt fientliga.
De har en otroligt liten uppklarnings procent på inbrott, personrån osv osv osv
den publika imagen är ju att polisen de vill man ha att göra med så lite som möjligt annars sätter de dit en för något man inte gjort.
rätts säkerhet existerar inte. Förtroendet för polisen hos allmänheten är väl runt 55% om jag inte minns fel.
nu är jag ju faktiskt en ganska vanlig svensson, som INTE håller på med häleri, inbrott, misshandel osv, har inte ens ett torrent program för att ladda ner musik eller annat. ok visst jag erkänner jag kör för fort ibland, men försöker hålla det till platser osv där det inte borde störa så mkt och där den enda fysiskt drabbade borde bli jag.
Jag tycker inte att ligga som en blådåre på sveavägen är något för mig.
men en härlig kurvig väg har jag inget emot att dra på lite på.
Kort sagt jag stöter inte på polisen på så många platser men när jag stöter på dem ser jag dem med stor misstänksamhet och misstro.
kommentarer som "har du tagit hans nummerplåt" eller "jag skall rapportera dig" när man står still vid sidan av vägen för att det står 1000 stillastående bilar som blockerar så att man inte kan komma förbi, och att de (polisen) kommer o filmar en osv det gör ju inte att man känner sig speciellt trygg i vad de kommer att göra med det matrialet. för mig så ser det mest ut som trakasserier och att stå o jävlas med folk.
Jag är ganska övertygad om att jag inte är den enda som känner så här.
visst jag har stor förståelse för att polisen har ett viktigt arbete, tom ett väldigt viktigt arbete, även om det inte verkar så i mina få kontakter med dem.
vad kan det då vara som tar bort mina tvivel om dem och ändra min syn på att polis det är bara ett annat ord för statsanställd bandit.
Jo kontaktytor.
När jag varit på stunt o streetkvällarna så har det oftast varit poliser där.
poliser som sagt hej. Inte för att poliserna på stunt o streeet kvällarna kan sägas vara de mest sociala personerna det är ju inte så att de går fram o diskuterar med folk utan folk får komma till dem, men tja de är där och jobbar så lite slack får man väl ge dem. men det vore nog bra om de vore mer utåtriktade och kontakt sökande.
Men poliser som Kjecop har varit där och sagt ett enda sketet ord "hej"
Det betyder så mycket att starta en konversation.
Det gör att nästa gång jag ser en polis på mc så kan det ju faktiskt vara han.
vilket gör att man kanske väljer att Nej det är inte så farligt att stanna eller om han säger något så står man inte o tjafsar med honom.
man tar fram den mänskliga och sociala biten av jobbet och personen och får därmed ett enklare och roligare arbete. Det handlar om en så enkel grej som respekt. Om kjelle som polis kan komma fram o säga hej och visa att 1 jag ser dig 2 jag respekterar dig sålänge du beter dig ok ! så ser jag inte varför jag inte kan bete mig på samma vis mot honom tvärtom jag är ju bara dum om jag jävlas mot någom som är shysst.
Hur många har klagat på KJECOP eller på de poliserna som varit inne på området ? tja utanför poliskåren då.
Sedan har vi då LTG som står utanför och väljer att trakassera de som kör in på området eller kommer därifrån.
helikoptrar i luften, "dolda" videofilmningar från bilar utanför området osv osv.
värsta james bond tramset.
Vem stannar man för ? KJECOP som sagt hej och nickat igenkännande med glimten i ögat för att man har samma intresse, eller LTG som senast man såg dem stog o muckade med en.
Tror inte det krävs ett geni för att inse värdet av KJECOP och hans handlande.
Det underliga i det hela är väl LTGs roll i det hela.
De VILL tydligen ha jakt, de VILL tydligen ha bråk, de VILL tydligen ha misstänksamhet annars hade de ju inte betett sig så, beteende vetenskap är ju faktiskt något de är utbildade i. Så VARFÖR beter de sig så ?
tja det enda jag kan se är för att de vill ha mer pengar till sin verksamhet.
och om det nu är så varför skall jag stanna för dem ?
varför inte ge dem vad de vill ha, jakt med oskyldigas liv som insats!
ju värre desto bättre.
Kort sagt
Jag har inte samma engagemang i dessa kvällarna som jag kunde haft just för att polisen är utanför och trakasserar, jag tar hellre en skön tur på allmän väg och drar på där eftersom jag vet att polisen är ju i barkaby o jävlas med de som går dit. Samtidigt ser jag vad Jannica o de andra försöker åstakomma
och inser att man borde vara där o stödja det för jag tycker att det är helt rätt. så man blir lite kluven.
Men om Polisen vill ha mindre jakt och mer respekt från de som kör hoj så är ju en närvaro på sådana här evenemang en grundsten och en förutsättning.
Det fattar tom LTG. Men budget går väl före liv.