Stunta med HD

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det Jason pullen?

edit: jea, kanske skulle kollat på filmen innan.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Nu finns det inget att skylla på.... För någon av oss!

Om det går att köra så på en HD skall fan alla kunna!!

(Utom jag då - rettor är kända för att inte kunna gå upp på bakhjulet)
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Vad är det för låt som spelas i första filmen? Känner igen den så jäkla väl, men kommer inte på namnet på varken gruppen eller låten.. Någon?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Robin Hood skrev:
2546390 men det fixar ju du på lunda eller:rodnar

//Robin

Visst, bara man har en Sportster så ordnar sig allt...
Nee, jag är kass på att köra hoj.
/J
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
Men har den verkligen dubbla skivor fram? han gjorde tillochmed stoppis med blyklumpen ju:D den är ju inte moddad så mycket ser det ut som, ja menar man kan modda hur mycket man vill den väger ända ca 237kg:näsblod

///Lukas
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Förutom att karl'n var en jävel på att köra, var det första gången jag hörde en H-D med gôtt avgasljud (första filmen)! Trodde inte man kunde få dem att låta bra men hans cykel hade lagom ljudnivå, saknade smatter samt var utan bruppande - skönt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lucci skrev:
2546415 Men har den verkligen dubbla skivor fram? han gjorde tillochmed stoppis med blyklumpen ju:D den är ju inte moddad så mycket ser det ut som, ja menar man kan modda hur mycket man vill den väger ända ca 237kg:näsblod

///Lukas
Skivantal beror på vilken modell det är, sportmodellerna har tex alltid dubbla skivor.
De har säkert plockat bort lite tunga delar samt moddat den med en kuts som han kan stå på, monterat handbakbroms och allt sånt där som stunkillarnma vet mer om än jag. Men inte låter det som det är ngt racetrim i den där motorn, eller annan ram,tank eller gaffel eller sving och så. Jag orkar inte se på filmen igen för att se om det är originalok han har.
Jag kan få min att stå på framhjulet med enkelskiva fram, med det är en ISR med ett 4-kolvsok.

Visst är sporstern tyngre än en nipponsporthoj. Ja skulle tro att hojen han stuntar på kan väga ca 200-210 kg, den väger nog 225 original. De är de nya sportstrarna med gummiupphängd motor som är tyngre. Men sportster är smidiga och smala maskiner, det var det jag ville säga. När en sportster står bredvid tex en sport600 på en parkering ser den senare ut som en ardennerhäst. Sportstern är som en 70-tals-125:a ram som någon stoppat i en 1200 i.

Men visst är killen duktig, det var inte det jag villa komma runt. Ville bara säga att sporstern inte är såå hopplös, jag brukar sladda grusväg med min.

Det är när det börjar gå fort, 140 och mer, som de börjar bli sladdriga och oprecisa att svänga med.

/J

G-L skrev:
2546424 Förutom att karl'n var en jävel på att köra, var det första gången jag hörde en H-D med gôtt avgasljud (första filmen)! Trodde inte man kunde få dem att låta bra men hans cykel hade lagom ljudnivå, saknade smatter samt var utan bruppande - skönt.

Jo det är lite vackrare ljud i Sportstrarna än i Bigtwin tycker jag med, de är mer kortslagiga än bigtwin och har 4 kammar istället för Bigtwinnens 1 alt två (Twincam), dessa två ting plus ett lättare vevparti gör sportstermotorn mer varvvilliga. Du ska höra dem som trimmade, mina vänner brukar säga att min låter som en blandning av Ducati och HD. Jag tycker 45-graders twinnar låter ballare än ducce när de varvar lite.
 
Last edited:

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Ort
Timrå
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
R1Monstret skrev:
2545896 Vad är det för låt som spelas i första filmen? Känner igen den så jäkla väl, men kommer inte på namnet på varken gruppen eller låten.. Någon?

Ingen som känner till vad det är för låt som spelas i första filmen? Jag är oxå nyfiken på att veta vilken det är...
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Nä men se där, amerikanskt gjutjääärn kan de med!

Personligen tycker jag att "tjejster 1200" är HD´s vackraste hoj, med betydligt mest potential för, ja allt som kan önskas av en hd.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Han du kallar "brabben" är ju ngt äldre än dig! :hihi
En Sportster är spinkigare och nättare än du tror. Rätt oöm att tappa dessutom. Styret och fotpinnarna är bredaste punkterna och tar ofta smällen utan att ngt dyrt tar i

Hilsen
J
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top