Lucci skrev:
2546415 Men har den verkligen dubbla skivor fram? han gjorde tillochmed stoppis med blyklumpen ju
den är ju inte moddad så mycket ser det ut som, ja menar man kan modda hur mycket man vill den väger ända ca 237kg
///Lukas
Skivantal beror på vilken modell det är, sportmodellerna har tex alltid dubbla skivor.
De har säkert plockat bort lite tunga delar samt moddat den med en kuts som han kan stå på, monterat handbakbroms och allt sånt där som stunkillarnma vet mer om än jag. Men inte låter det som det är ngt racetrim i den där motorn, eller annan ram,tank eller gaffel eller sving och så. Jag orkar inte se på filmen igen för att se om det är originalok han har.
Jag kan få min att stå på framhjulet med enkelskiva fram, med det är en ISR med ett 4-kolvsok.
Visst är sporstern tyngre än en nipponsporthoj. Ja skulle tro att hojen han stuntar på kan väga ca 200-210 kg, den väger nog 225 original. De är de nya sportstrarna med gummiupphängd motor som är tyngre. Men sportster är smidiga och smala maskiner, det var det jag ville säga. När en sportster står bredvid tex en sport600 på en parkering ser den senare ut som en ardennerhäst. Sportstern är som en 70-tals-125:a ram som någon stoppat i en 1200 i.
Men visst är killen duktig, det var inte det jag villa komma runt. Ville bara säga att sporstern inte är såå hopplös, jag brukar sladda grusväg med min.
Det är när det börjar gå fort, 140 och mer, som de börjar bli sladdriga och oprecisa att svänga med.
/J
G-L skrev:
2546424 Förutom att karl'n var en jävel på att köra, var det första gången jag hörde en H-D med gôtt avgasljud (första filmen)! Trodde inte man kunde få dem att låta bra men hans cykel hade lagom ljudnivå, saknade smatter samt var utan bruppande - skönt.
Jo det är lite vackrare ljud i Sportstrarna än i Bigtwin tycker jag med, de är mer kortslagiga än bigtwin och har 4 kammar istället för Bigtwinnens 1 alt två (Twincam), dessa två ting plus ett lättare vevparti gör sportstermotorn mer varvvilliga. Du ska höra dem som trimmade, mina vänner brukar säga att min låter som en blandning av Ducati och HD. Jag tycker 45-graders twinnar låter ballare än ducce när de varvar lite.