Stunta med HD

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Sune Andersson va ju sponsrad av HD något år såg när han körde med massa olika HD på fram o bakhjulet.

Enda saken han ändrade på va avgasrören som kortades av en bit
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jörgen Karlsson skrev:
2546456 Jo det är lite vackrare ljud i Sportstrarna än i Bigtwin tycker jag med, de är mer kortslagiga än bigtwin och har 4 kammar istället för Bigtwinnens 1 alt två (Twincam), dessa två ting plus ett lättare vevparti gör sportstermotorn mer varvvilliga. Du ska höra dem som trimmade, mina vänner brukar säga att min låter som en blandning av Ducati och HD. Jag tycker 45-graders twinnar låter ballare än ducce när de varvar lite.
Blir ljudet från en trimmad Sportster mer liknande en Buell? Det där härligt högvarviga mullret som låter som ett lågflygande gammal propellerflygplan ungefär. :)

För övrigt så bör någon berätta för Jason Pullen att det inte är någon BMX han är ute och kör. Annars kommer han väl snart att börja hoppa med den eller försöka grinda på trappräcken.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Esquire skrev:
2673635 Blir ljudet från en trimmad Sportster mer liknande en Buell? Det där härligt högvarviga mullret som låter som ett lågflygande gammal propellerflygplan ungefär. :)

För övrigt så bör någon berätta för Jason Pullen att det inte är någon BMX han är ute och kör. Annars kommer han väl snart att börja hoppa med den eller försöka grinda på trappräcken.

Det där ville jag inte höra! :glömdet

Jo mina hojkompisar tycker att min HD låter som en Ducce. Jag brukar dock säga till dem att Ducce låter som en trimmad Harley, (Det var ju trots allt HD som var före ducce med V-twinkonceptet. Men då slingrar sig duccemupparna som vanligt och säger att Ducce är en L-twin). Ensam är stark verkar de tycka. My ass! :hihi

Hittade dessa hillclimbsnuttar från 50-talet. Också rätt modigt!
http://video.google.com/videoplay?docid=9100024054858754142&q=hillclimb+harley
http://www.youtube.com/watch?v=_PqZxu1A8VU

J
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Esquire skrev:
2673635 Blir ljudet från en trimmad Sportster mer liknande en Buell? Det där härligt högvarviga mullret som låter som ett lågflygande gammal propellerflygplan ungefär. :)

För övrigt så bör någon berätta för Jason Pullen att det inte är någon BMX han är ute och kör. Annars kommer han väl snart att börja hoppa med den eller försöka grinda på trappräcken.

Ja det är maffigt. Och ändå är det bara en "liten" 1200:a.

Inte så konstigt att förra milleniets no1-pudding -Brigitte Bardot- snöade in hårt på HD och HD-muller! :tuttar :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=8hx_b_xKwW4

/J
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top