Stunta på BMX??

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
Hej!

Är det möjligtvis någon som under den kalla delen av året lattjar lite stunt med en BMX??

Kan tänka mig att det skulle kunna ha lite praktiskt nytta, för att träna balansmoment osv, och kanske framförallt ser det jäkla skoj ut...

Har planer på att köpa en själv och tänkte att nån vis människa kanske har nått tips att ge...

Tack på förhand // Glad.I.Gas //

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
Köp en mindre hoj med dubb.

Finns ju ett kraftigt fel med bmx..

Motor?

/Hagberg

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
Såld
Glad.I.Gas skrev:
Hej!

Är det möjligtvis någon som under den kalla delen av året lattjar lite stunt med en BMX??

Kan tänka mig att det skulle kunna ha lite praktiskt nytta, för att träna balansmoment osv, och kanske framförallt ser det jäkla skoj ut...

Har planer på att köpa en själv och tänkte att nån vis människa kanske har nått tips att ge...

Tack på förhand // Glad.I.Gas //
Jag köpte en BMX för nått år sen, tänkte lära mig att snurra lite snyggt på framhjulet mm. Det ser ju så lätt ut när proffsen gör det. Men icke :huvet
Det var hur jäkla svårt som helst! Inte för att jag trodde att man skulle lära sig på en sommar, men det var värre än så.
:fatta! proffsen . Jag ägnar mig åt att cykla på bakhjulet i stället :tummenupp

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
Tack för era synpunkter!!

Tror iaf att jag ska köpa en. Meningen är ju att kunna hålla på inomhus under vintern så därför går ju en Fiddy bort. (verkar annars jäkligt skoj!!)

Enhjulingen är säkert nyttigt men variationen gör ändå att valet faller på en BMX.

Svårt lär det nog vara men det är väl huvudanledningen till köpet... Man vill ju inte bli känd för att göra det lätt för sig!! :yoparty

Lovar att hålla er uppdaterade med detta "försök"

// Glad.I.Gas //

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Glad.I.Gas skrev:
Tack för era synpunkter!!

Tror iaf att jag ska köpa en. Meningen är ju att kunna hålla på inomhus under vintern så därför går ju en Fiddy bort. (verkar annars jäkligt skoj!!)

Enhjulingen är säkert nyttigt men variationen gör ändå att valet faller på en BMX.

Svårt lär det nog vara men det är väl huvudanledningen till köpet... Man vill ju inte bli känd för att göra det lätt för sig!! :yoparty

Lovar att hålla er uppdaterade med detta "försök"

// Glad.I.Gas //

tjenna killen - allt oki ?

jag bistår gärna med tips & så när det kommer till inställningar av hojjen du kommer köpa.

SKall man bara hålla sig till marktix - så går det faktiskt utmärkt med Biltemas frestylehoj.

Annars så rekommenderar jag MONGOOSE som Cykelringen säljer.

Mongoose var först i världen med BMX-cyklar & är störst även idag

K

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
KristianAE86 skrev:
tjenna killen - allt oki ?

jag bistår gärna med tips & så när det kommer till inställningar av hojjen du kommer köpa.

SKall man bara hålla sig till marktix - så går det faktiskt utmärkt med Biltemas frestylehoj.

Annars så rekommenderar jag MONGOOSE som Cykelringen säljer.

Mongoose var först i världen med BMX-cyklar & är störst även idag

K

Tja!!

Jo, allt är fint förutom att man börjar tröttna på det där vita på marken... Du?

Tror jag har kollat in de flesta hojarna på marknaden. Diamondback,GT, MONGOOSE, Felt, Specialized och biltemas. :confused: Har fått hört att jag bör ha 36 ekrar både fram och bak. (väger 83 pannor). Tänkte väl oxå att det kanske lönar sig att lägga lite mer än Biltemas i långa loppet.

Vad är det för skillnad på street och dirt?? Båda varianterna verkar ju ha pegs och gyro...

// Glad.I.Gas //

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Glad.I.Gas skrev:
Tja!!

Jo, allt är fint förutom att man börjar tröttna på det där vita på marken... Du?

Tror jag har kollat in de flesta hojarna på marknaden. Diamondback,GT, MONGOOSE, Felt, Specialized och biltemas. :confused: Har fått hört att jag bör ha 36 ekrar både fram och bak. (väger 83 pannor). Tänkte väl oxå att det kanske lönar sig att lägga lite mer än Biltemas i långa loppet.

Vad är det för skillnad på street och dirt?? Båda varianterna verkar ju ha pegs och gyro...

// Glad.I.Gas //

Precis. Jag har cyklat väldigt länge och har pysslat med både bmx och nu senast street-trialcykling(har kört lite i skogen också iofs :tungan) tror att min film ligger i den där tråden också!.

Flatland hojj är byggd för helt galna balanskonster, och det tar väldigt länge att lära sig, det du borde satsa på är nog en street/dirt hojj.
Men det du ska tänka på är att du fixar en hojj med 3-delat vevparti. det är mkt viktigt! alltså så ska du ha 2 pedaler och den tredje delen är den med lager och allt sånt på.. Jag gjorde för länge sen misstaget att köpa en med ett odelat vevparti (hela paketet i ett stycke alltså) och dom går sönder när du droppar ner från en trottoarkant :)

sen vet jag inte hur lång du är, men du ska kolla på "top tube length" på ramen också, så den inte blir för kort. "Terrible one" gör ramar som har överramslängden (top tube length) 21", dom är ett av de grymmare märkena på marknaden och är både starka,lätta och grymt sköna!. Det är bara att skicka ett pm eller nåt om du vill ha mer hjälp =) ride on :banana

EDIT: Min personliga favorit inom BMX: :Bugar Steven hamilton!
http://video.google.com/videoplay?docid=1200210694226011517&q=bike

han gör Nosewheelies UTAN frambroms :yoparty

Och här var min film om nån ville se den =) den är dock 3 år gammal http://cayle.homeftp.net/sporthoj/OT/TrialJimmy.mpg

Last edited:

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
lång toptupe & 48 ekershjul är självklart för dig.

36 kommer gå sönder snabbt.

Min 1998 Mongoose FUZZ är en ren Dirthoj utrustad med pegs & rotor.

Min andra hoj e lite annorlunda - en racebmx med Aswer fjödrad gaffel & gasdämpare baktill. helt i alu & kolfiberfälgar från SPIN.

lägger upp lite bilder senare

k

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
CHIPPEN_no1 skrev:
Har en Mongoose 05:a Bmx jag med kul som fan :)

coolt - lite bilder kanske ?''' I Malmö så invigde de i höstas en skitstor betong-park för skatare - jag skall dit så fort snön försvinner med cykeln & busa lite

Nån mera som e på ?

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
KristianAE86 skrev:
coolt - lite bilder kanske ?''' I Malmö så invigde de i höstas en skitstor betong-park för skatare - jag skall dit så fort snön försvinner med cykeln & busa lite

Nån mera som e på ?

ååh jag vill också ha en betong park

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar