Stunta på BMX??

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
jag kör mycket streetbmx, och park.
Det är riktigt nice, men som någon sa, det tar tid! :yoparty

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Glad.I.Gas skrev:
Tack igen för alla svar!!

En grej som dykt upp är att TT, (toptube-längden) är väl tilltagen...

Har kollat in en hoj med längden 20.83" . Försöker mig på en länk... :)
http://www.feltbmx.com/05/bikes/05_fuse.html

Är den schysst?? Jag är 1.83 lång ungefär. Har liksom ingen uppfattning om vad som långt eller kort.

// Glad.I.Gas //

jag skall mära på mina hojjar imorgon oki - jag e 176cm -

enda jag inte gillade med den FELT hojen var fälgarna ALEX märket e kasst anser jag - har säkert trashat 20 sådana 48-ekers fälgar i min tid - om inte fler.

K

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Glad.I.Gas skrev:
Tack igen för alla svar!!

En grej som dykt upp är att TT, (toptube-längden) är väl tilltagen...

Har kollat in en hoj med längden 20.83" . Försöker mig på en länk... :)
http://www.feltbmx.com/05/bikes/05_fuse.html

Är den schysst?? Jag är 1.83 lång ungefär. Har liksom ingen uppfattning om vad som långt eller kort.

// Glad.I.Gas //

den där är ju ganska lång, så det var ju bra. Men jag hade själv en Felt för nåt år sen (dock inte exakt likadan) och den höll jättebra. men å andra sidan så vägde den nog nästan 18 kg, så att sätta en 180 var ett livsprojekt =) sikta på en som är iaf runt 13-14 kg. Jag har själv blivit tipsad om "YOGURT" bmx:en. capital athletics i sthlm (bmx "klubb") har satt ihop en hojj med bra delar och som väger runt 13. Det står exemplar lite här och var i sthlm så du kan ju ta dig en titt på den. vet att det ska stå en på oneOff (på vasagatan om jag inte minns fel)
http://www.yogurt.se/

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sitter och funderar på om jag ska beställe en WETHEPEOPLE bmx eller inte. Hittade en o5a från england till bra pris.
Även kollat in Felt bmxerna, o6or. Gilla felt också, men det är svårt att hitta bra reviews om dem, så jag vet inte om det är nått slags "halvbra" märke. WTP har ett bra rykte iaf och jag blir nog inte besviken om jag köper en sån...

Sålde min 16k kronors dirt för ett par månader sen,men jag har inset att man kan ha lika kul med en hoj för 4k :tummenupp

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
morecore skrev:
Sitter och funderar på om jag ska beställe en WETHEPEOPLE bmx eller inte. Hittade en o5a från england till bra pris.
Även kollat in Felt bmxerna, o6or. Gilla felt också, men det är svårt att hitta bra reviews om dem, så jag vet inte om det är nått slags "halvbra" märke. WTP har ett bra rykte iaf och jag blir nog inte besviken om jag köper en sån...

Sålde min 16k kronors dirt för ett par månader sen,men jag har inset att man kan ha lika kul med en hoj för 4k :tummenupp

är det WTP 4seasons du menar? den senaste ska var grymt bra! jag har en kille på msn som säljer såna (nya) till bra pris om du inte vill importera! tror att han har dom hemma. om du vill så kan jag ju fråga vad han tar för dom.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
JiMpA skrev:
är det WTP 4seasons du menar? den senaste ska var grymt bra! jag har en kille på msn som säljer såna (nya) till bra pris om du inte vill importera! tror att han har dom hemma. om du vill så kan jag ju fråga vad han tar för dom.
Hittat en WTP Nova, 05a... de finns visst i gbg för runt 3700kr på rea. men hittade den för 2800 i england.

Fast jag sitter är mer sugen på en Felt Mystic ändå.
hittade den för 3k +frakt här: http://www.jejamescycles.co.uk/inde...Ll/YPhwm4y1CHAY57nr9unGvEny2SYjXzH0v0r5n8uaco

tycker jag låter vettigt.
Kan säkert ha kul på den. de flesta koronorna måste dock gå till mc..

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
JiMpA skrev:
ja fast den var lite kort dock :S felt hojjen alltså 20"
Är inte 20" standard? :va jag är ganksa kort o lättviktare, vill inte ha nån lång sak... Inte helt påläst inom bmx... trodde de flesta hade samma storlek i princip.

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
morecore skrev:
Är inte 20" standard? :va jag är ganksa kort o lättviktare, vill inte ha nån lång sak... Inte helt påläst inom bmx... trodde de flesta hade samma storlek i princip.

okej om du är kort så är det lugnt =) vanligast är ju 20.25, 20.50 etc.. köper jag en ny såblir det absolut en 21"! annars slår jag knäna i styret

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
JiMpA skrev:
okej om du är kort så är det lugnt =) vanligast är ju 20.25, 20.50 etc.. köper jag en ny såblir det absolut en 21"! annars slår jag knäna i styret
Jasså hehe. Fick just veta att Felt mystic väger typ 16kg! Inte undra på att dem inte våga skriva ut det på hemsidan. WTP väger ju typ 14, ändå lite skillnad!

Väntar nån månad till innan jag slår till.
Vet du nått om GT bmxer? Såg att cykelringen hade 50%på alla gt bmxer...
Kanske funkar de med...

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
JiMpA skrev:
den där är ju ganska lång, så det var ju bra. Men jag hade själv en Felt för nåt år sen (dock inte exakt likadan) och den höll jättebra. men å andra sidan så vägde den nog nästan 18 kg, så att sätta en 180 var ett livsprojekt =) sikta på en som är iaf runt 13-14 kg. Jag har själv blivit tipsad om "YOGURT" bmx:en. capital athletics i sthlm (bmx "klubb") har satt ihop en hojj med bra delar och som väger runt 13. Det står exemplar lite här och var i sthlm så du kan ju ta dig en titt på den. vet att det ska stå en på oneOff (på vasagatan om jag inte minns fel)
http://www.yogurt.se/

Tja

Kollade in Yogurt-cykel idag... Såg jäkligt fin ut men saknar gyro. Annars är det mycket cykel för pengarna. Skulle få en för 2500:- Bra pris!!

Felt Fuse:en vill dom ha 3790:- för. Ska fortsätta kolla runt lite...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Glad.I.Gas skrev:
Tja

Kollade in Yogurt-cykel idag... Såg jäkligt fin ut men saknar gyro. Annars är det mycket cykel för pengarna. Skulle få en för 2500:- Bra pris!!

Felt Fuse:en vill dom ha 3790:- för. Ska fortsätta kolla runt lite...
Yoghurt har ganska bra rykte för att vara en bra å lätt cykel, men alla säjer att det är lite kassa lager på dem m.m.
Men 2500kr är bra pris för en bmx!
Vilken affär kollade du i??

KristianAE86 skrev:
Gt är bland de finare - men de är okså gjorda för lite "mindre-lättare" folk.
Kikat på dem en heldel, är sugen på antingen en Felt Mystic eööer Gt Performer. Jag är 173 å typ 65kg så jag tror att 20.0" ramar inte är några problem.
Lite sidor för er som kollar cyklar:
www.winstanleysbmx.com
www.jejamescycles.co.uk
http://www.bmx-mailorder.de/

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
morecore skrev:
Yoghurt har ganska bra rykte för att vara en bra å lätt cykel, men alla säjer att det är lite kassa lager på dem m.m.
Men 2500kr är bra pris för en bmx!
Vilken affär kollade du i??

Hörde om det där med lagren men fick höra att det oftast bara var dåligt skruvat från fabrik...

Kollade på Oneoff på vasagatan. Dom ska sluta sälja bmx så därför går det att få bra pris. Cykeln är shysst förutom: Inget gyro. 36 ekrar och bara 10mm axel i fram. Jag , med mina dryga 80 Kg, behöver nog 48 ekrar och 14mm axlar rakt över.

Var köper folk sina BMX i Sthlm?? Tycker utbudet är ganska glest.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Glad.I.Gas skrev:
Hej!

Är det möjligtvis någon som under den kalla delen av året lattjar lite stunt med en BMX??

Kan tänka mig att det skulle kunna ha lite praktiskt nytta, för att träna balansmoment osv, och kanske framförallt ser det jäkla skoj ut...

Har planer på att köpa en själv och tänkte att nån vis människa kanske har nått tips att ge...

Tack på förhand // Glad.I.Gas //

Jag köpte mig en billig bmx från biltema och lekte lite med den, Men när jag hade hoppat tre fyra gånger så sprack bak fälgen. :gnissla Så jag köpte mig en mb istället mycke roligare och man kan stunta lika bra med en sån om inte bättre!!

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
mina hojjar:

Här följer bilderna jag utlovade:

Lekhojjen:

MONGOOSE FUZZ 1998 - designad av Tim "Fuzzy" Hall (USA) Mongoose factory rider - toptupe 50,5cm passar mig som är 176cm perfekt !

Ursprungligen framtagen som en ren dirthoj - men jag har utvecklat hojen för att passa min person till 100%
AGF00014.JPG

Hoffman Bikes Love Handles (värsta styret på marknaden)
AGF00015.JPG

Fishbone gyro, GT 1-1/8 A-head set styrstam
AGF00016.JPG

Fishbone 175mm 3delade vevarmar med KONA racevevlager
AGF00017.JPG

SUNN freestylegaffel & DiaCompe AD990 bromsar fram & bak

Hoffan Bikes Extreme däck - 60 PSI tryck
AGF00018.JPG

AGF00019.JPG

Racehojjen

MONGOOSE EXTREME RACE 1998 - handbyggd aluram (5051) med Answer ProForx
& luftdämpare från AirResearch bak, toptube 55cm.

AGF00020.JPG

AGF00021.JPG

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar