Tack
Jag tror dock fortfarande att öppenhet och anledningar till olika beslut kan vara ganska avgörande för hur mottagaren tar till sig informationen.
Kurvis svar är OK, men inte uttömmande för slangaren mfl... antingen är det ett bra beslut, välgrundat och då kan man väl förklara varför inte jag och du skulle kunna dela en plats varandes medlemmar och körandes lika fort/stabilt
huvet) om vi så hade önskat det - alltså ifrågasätter jag det, på ett balanserat sätt.
Alternativt är det ett beslut som kanske skall justeras lite... Som förening är det väl av högsta intresse att ta tillvara på medlemmars synpunkter och frågor?
Jag vill klargöra att jag inte är ute efter att "uppvigla" på något sätt - tvärtom ser jag här en enkel debatt som skulle kunna mynna ut i större förståelse för en regel som säkert har en stabil grund, men kanske kan omarbetas en smula?
Att lämna korta svar och sedan "kräva" att frågan lämnas därhän, i ett öppet forum är enligt mitt tycke en tveksam strategi.
Att ta bort inlägg som inte bryter mot Sporthojs regler är ÄN mer tveksamt.
Det är heller inte tydligt om du representerar SSEMSE eller egna tyckanden i inläggen...
Jag vill ändå påstå att det har visats stor öppenhet. Jag har personligen åtagit mig att svara på eventuella frågor tex. Detta erbjudande har dock inte utnyttjats.
Om man vill att det här är en fråga som man vill att föreningen skall ta upp så är inte sporthojsforumet det "forum" som skall användas och även det har påtalats.
Det är helt enkelt inte så att bara man frågar tillräckligt många gånger så får man till sist höra det svaret man vill höra. Det funkade i danska EU-valet men inte hos Sydskanes Emse.
Jag ställer mig också, personligen, frågande till varför man utgår ifrån att beslutet inte är väl grundat. Är något beslut som är taget inom föreningen inte välgrundat? Är inte dom anledningar som du själv rabblat upp goda anledningar nog till att den här regeln finns?
Jag hade gärna sett att Sydskanes Emse var helt regelfritt. Tänk så skönt det hade varit. Alla använde sitt sunda förnuft och tänkte längre än näsan räcker och inte bara på sin egen vinning. Tyvärr fungerar inte människan så. Frihet under ansvar är ett begrepp som för många är svårt att förstå. Därför krävs det regler. I alla fall så länge vi eftersträvar säkerhet vilket vi ju gör i vår verksamhet och det vet ju du Robz som har varit en av dom medlemmar som bidragit massor till just det.
Jag tycker fortfarande att Kurvmakarens svar är fullt tillräckligt. Det är ju helt tydligt så att någon eller några av våra medlemmar har brustit i sitt ansvar och skapat situationer som inte är önskvärda. Därför har en regel skapats.
Tyvärr är det så att dessa regler drabbar det stora massan som sköter sig, men samtidigt så är det ju också den som vi skyddar genom vårt säkerhetstänkande. Vad i detta behöver egentligen ifrågasättas?
Visst vet både du och jag som kan tänka längre än näsan räcker att just du och jag kan hantera att dela en dag utan några som helst problem. Och även många andra av våra medlemmar i föreningen fixar detta. Men vem mer vet att vi kan det mer än du och jag? Ska vi ha en utvärderingsenhet som godkänner vem som får dela dagar och vem som inte får det? Är det så att det ska till en allvarlig incident/olycka för att man inte ska få det? Och framför allt, vem avgör vem som är god nog?
Ska vi kanske köra en "Approved by Sydskanes Emse" -kampanj a la GSXR1100R i Radical Riders forumet?
Jag har inte krävt att diskussionen skall läggas ner, jag har vädjat att vi skall släppa frågan eftersom den har fått ett svar och eftersom inget av inläggen på något vis fört frågan framåt (tyvärr inte detta heller) och för att denna tråden handlar om Sturup Heldag 25 april.
Därmed är också diskussionen om att dela dagar slut och det beslutet tar jag personligen som moderator i det här forumet. Rätt eller fel, så är det ett beslut som jag tar för det är ingen till nytta att fortsätta den diskussionen här. Jag har härmed också angett en förklaring och motivation till beslutet vilket jag hoppas att alla därmed kan acceptera.
Vill du fortsätta diskutera Robz, så får du gärna skicka PM till mig så kan du o jag mysa ihop med den här frågeställningen i all sköns uppviglande ordalag som du o jag så gärna gör
Är det någon annan som vill diskutera denna icke-fråga så är även ni så klart välkomna att skicka PM.
För övrigt så vill jag än en gång påminna om att frågor gällande föreningen och dess arrangemang bäst tas via hemsidan och dom funktioner som finns för det där.
/Corbendallas och hans helt personliga åsikter som långlivad och aktiv medlem i föreningen.