Sturup Heldag 25 April

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Lite märkligt/oroväckande är att platserna till bokningsbara körningar inte försvinner på 7 minuter som de brukar!
Kanske borde man gå ut med mail till alla medlemmar med länkar och påminnelser?
Kanske alltid med automatik när en ny körning blir bokningsbar?

Keep it up Bingo :D :tummenupp

En fredag, 750kr och heldag som första körningen på året :näsblod
Jag kan förstå varför den inte är fullbokad.
Även den 11 maj, som är en söndag går segt.

Jag tror också att det hade varit bra att dela dessa dagar i två halvdagar. Om man ville köra heldag anmäler man sig till både FM och EM passen. Men för oss andra amatörer hade det räckt med en halv dag.
 

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Ort
Annelöv
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Om jag aldrig kört bana. Dvs ingen licens. Får jag köra grön grupp då? Vore skoj o testa en HEL DAG=) Får se om där finns plats kvar den 21.

Tacksam för svar

Klart att du får köra, någon gång måste ju vara första!
Du är varmt välkommen att anmäla dig.

Hoppas vi ses på SRW / Ullman
 

Robz

Guest
...Jag tror också att det hade varit bra att dela dessa dagar i två halvdagar. Om man ville köra heldag anmäler man sig till både FM och EM passen. Men för oss andra amatörer hade det räckt med en halv dag.
Allt är skrivet i sten va:va

Skall försöka göra ett neutralt inlägg här...:tungan
Tydligen har det varit en del bekymmer tidigare körningar med folk som delat plats, precis som Kurvis skrev - jag vet inte vad och exempel ges inte, men kan tänka mig "andreförare"/kompisar som aldrig kört bana och hamnar i Gul/Röd att dela pass... dagen delas och inget meddelas till Instruktören - det kan då uppstå problem på banan.
Alla beslut kring regler BRUKAR vara grundade i att förbättra säkerheten.

MEN - själv kan jag också tycka att det är rimligt att man kan få dela plats med annan medlem - t o m på korta körningar. Varför inte??
Att man som bokad medlem då har ansvar för att "andreföraren" är medlem och platsar i gruppen. Problemen med detta kan väl inte vara större än att en medlem medvetet bokar sig i "fel" grupp?

För att förtydliga för alla som läser har jag hoppat av som Instruktör pga tidsbrist och vill köra lite "för mig själv" i år. Därför kan jag också förhålla mig ganska neutral i denna fråga...

Hade varit intressant med en djupare förklaring kring ståndpunkten att inte dela plats (och att bara "föra in den informationen i hjärnkontoret" är kanske inte riktigt svar nog) - anledningen till klent med anmälningar kan ju faktiskt vara enligt LC4ever.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Skall försöka göra ett neutralt inlägg här...:tungan
Tydligen har det varit en del bekymmer tidigare körningar med folk som delat plats, precis som Kurvis skrev - jag vet inte vad och exempel ges inte, men kan tänka mig "andreförare"/kompisar som aldrig kört bana och hamnar i Gul/Röd att dela pass... dagen delas och inget meddelas till Instruktören - det kan då uppstå problem på banan.
Alla beslut kring regler BRUKAR vara grundade i att förbättra säkerheten.

MEN - själv kan jag också tycka att det är rimligt att man kan få dela plats med annan medlem - t o m på korta körningar. Varför inte??
Att man som bokad medlem då har ansvar för att "andreföraren" är medlem och platsar i gruppen. Problemen med detta kan väl inte vara större än att en medlem medvetet bokar sig i "fel" grupp?

För att förtydliga för alla som läser har jag hoppat av som Instruktör pga tidsbrist och vill köra lite "för mig själv" i år. Därför kan jag också förhålla mig ganska neutral i denna fråga...

Hade varit intressant med en djupare förklaring kring ståndpunkten att inte dela plats (och att bara "föra in den informationen i hjärnkontoret" är kanske inte riktigt svar nog) - anledningen till klent med anmälningar kan ju faktiskt vara enligt LC4ever.

Robz, bara för att det är du ska jag inte ta bort ditt inlägg, men som jag skrev en bit ovan leder den här diskussionen ingenstans. En fråga har ställts och information har givits. Möjlighet till ytterliggare förklaringar har också givits till frågeställaren.
Du har själv dessutom rabblat upp en hel dröse punkter som är hyfsat huvet på spiken är min gissning. Att du sen av någon mystisk anledning själv ifrågasätter dom är för mig en gåta.

Gällande införandet av information i hjärnkontoret, så var det inte heller ett svar på ursprungsfrågan om du tittar efter.

Så snälla, kan vi inte lägga ner den här frågan nu?


Gällande LC4ever så tror jag också att det ligger en del i det där, tyvärr. Sen tycker väl jag inte att 750 spänn för en heldag är speciellt dyrt och att prislappen skulle spela roll i början på säsongen förstår jag inte heller logiken bakom.
Ska vi ha dyrare körningar i Juli-augusti då, så vi kan ha billigare i april - maj?
 

Robz

Guest
Robz, bara för att det är du ska jag inte ta bort ditt inlägg...

Tack :pannkyss

Jag tror dock fortfarande att öppenhet och anledningar till olika beslut kan vara ganska avgörande för hur mottagaren tar till sig informationen.
Kurvis svar är OK, men inte uttömmande för slangaren mfl... antingen är det ett bra beslut, välgrundat och då kan man väl förklara varför inte jag och du skulle kunna dela en plats varandes medlemmar och körandes lika fort/stabilt :)huvet) om vi så hade önskat det - alltså ifrågasätter jag det, på ett balanserat sätt.
Alternativt är det ett beslut som kanske skall justeras lite... Som förening är det väl av högsta intresse att ta tillvara på medlemmars synpunkter och frågor?

Jag vill klargöra att jag inte är ute efter att "uppvigla" på något sätt - tvärtom ser jag här en enkel debatt som skulle kunna mynna ut i större förståelse för en regel som säkert har en stabil grund, men kanske kan omarbetas en smula?

Att lämna korta svar och sedan "kräva" att frågan lämnas därhän, i ett öppet forum är enligt mitt tycke en tveksam strategi.
Att ta bort inlägg som inte bryter mot Sporthojs regler är ÄN mer tveksamt.
Det är heller inte tydligt om du representerar SSEMSE eller egna tyckanden i inläggen...
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Tack :pannkyss

Jag tror dock fortfarande att öppenhet och anledningar till olika beslut kan vara ganska avgörande för hur mottagaren tar till sig informationen.
Kurvis svar är OK, men inte uttömmande för slangaren mfl... antingen är det ett bra beslut, välgrundat och då kan man väl förklara varför inte jag och du skulle kunna dela en plats varandes medlemmar och körandes lika fort/stabilt :)huvet) om vi så hade önskat det - alltså ifrågasätter jag det, på ett balanserat sätt.
Alternativt är det ett beslut som kanske skall justeras lite... Som förening är det väl av högsta intresse att ta tillvara på medlemmars synpunkter och frågor?

Jag vill klargöra att jag inte är ute efter att "uppvigla" på något sätt - tvärtom ser jag här en enkel debatt som skulle kunna mynna ut i större förståelse för en regel som säkert har en stabil grund, men kanske kan omarbetas en smula?

Att lämna korta svar och sedan "kräva" att frågan lämnas därhän, i ett öppet forum är enligt mitt tycke en tveksam strategi.
Att ta bort inlägg som inte bryter mot Sporthojs regler är ÄN mer tveksamt.
Det är heller inte tydligt om du representerar SSEMSE eller egna tyckanden i inläggen...

Jag vill ändå påstå att det har visats stor öppenhet. Jag har personligen åtagit mig att svara på eventuella frågor tex. Detta erbjudande har dock inte utnyttjats.

Om man vill att det här är en fråga som man vill att föreningen skall ta upp så är inte sporthojsforumet det "forum" som skall användas och även det har påtalats.

Det är helt enkelt inte så att bara man frågar tillräckligt många gånger så får man till sist höra det svaret man vill höra. Det funkade i danska EU-valet men inte hos Sydskanes Emse. :)

Jag ställer mig också, personligen, frågande till varför man utgår ifrån att beslutet inte är väl grundat. Är något beslut som är taget inom föreningen inte välgrundat? Är inte dom anledningar som du själv rabblat upp goda anledningar nog till att den här regeln finns?

Jag hade gärna sett att Sydskanes Emse var helt regelfritt. Tänk så skönt det hade varit. Alla använde sitt sunda förnuft och tänkte längre än näsan räcker och inte bara på sin egen vinning. Tyvärr fungerar inte människan så. Frihet under ansvar är ett begrepp som för många är svårt att förstå. Därför krävs det regler. I alla fall så länge vi eftersträvar säkerhet vilket vi ju gör i vår verksamhet och det vet ju du Robz som har varit en av dom medlemmar som bidragit massor till just det.

Jag tycker fortfarande att Kurvmakarens svar är fullt tillräckligt. Det är ju helt tydligt så att någon eller några av våra medlemmar har brustit i sitt ansvar och skapat situationer som inte är önskvärda. Därför har en regel skapats.
Tyvärr är det så att dessa regler drabbar det stora massan som sköter sig, men samtidigt så är det ju också den som vi skyddar genom vårt säkerhetstänkande. Vad i detta behöver egentligen ifrågasättas?

Visst vet både du och jag som kan tänka längre än näsan räcker att just du och jag kan hantera att dela en dag utan några som helst problem. Och även många andra av våra medlemmar i föreningen fixar detta. Men vem mer vet att vi kan det mer än du och jag? Ska vi ha en utvärderingsenhet som godkänner vem som får dela dagar och vem som inte får det? Är det så att det ska till en allvarlig incident/olycka för att man inte ska få det? Och framför allt, vem avgör vem som är god nog?
Ska vi kanske köra en "Approved by Sydskanes Emse" -kampanj a la GSXR1100R i Radical Riders forumet? :pannkyss

Jag har inte krävt att diskussionen skall läggas ner, jag har vädjat att vi skall släppa frågan eftersom den har fått ett svar och eftersom inget av inläggen på något vis fört frågan framåt (tyvärr inte detta heller) och för att denna tråden handlar om Sturup Heldag 25 april.

Därmed är också diskussionen om att dela dagar slut och det beslutet tar jag personligen som moderator i det här forumet. Rätt eller fel, så är det ett beslut som jag tar för det är ingen till nytta att fortsätta den diskussionen här. Jag har härmed också angett en förklaring och motivation till beslutet vilket jag hoppas att alla därmed kan acceptera.

Vill du fortsätta diskutera Robz, så får du gärna skicka PM till mig så kan du o jag mysa ihop med den här frågeställningen i all sköns uppviglande ordalag som du o jag så gärna gör :)

Är det någon annan som vill diskutera denna icke-fråga så är även ni så klart välkomna att skicka PM.

För övrigt så vill jag än en gång påminna om att frågor gällande föreningen och dess arrangemang bäst tas via hemsidan och dom funktioner som finns för det där.

/Corbendallas och hans helt personliga åsikter som långlivad och aktiv medlem i föreningen.
 

Robz

Guest
Jag vill ändå .... Ett mycket bra svar... :tummenupp
/Corbendallas och hans helt personliga åsikter som långlivad och aktiv medlem i föreningen.

:tummenupp
Se där - det GÅR ju att skriva uttömmande, balanserade svar :pannkyss
...och jag håller faktiskt med - OM det är så att mer än ett fåtal missbrukar ett system stoppas tyvärr alla.
Att göra undantag fungerar illa.

Vi ses den 25:e :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vi ses den 25:e :tummenupp
Ja, det gör vi! Jag minns bara inte om det var säcken eller spaden jag skulle ta med mig. Hade du en kraftig spade, sa du :va :D

Vill du fortsätta diskutera Robz, så får du gärna skicka PM till mig så kan du o jag mysa ihop med den här frågeställningen i all sköns uppviglande ordalag som du o jag så gärna gör :)
En fråga av ren nyfikenhet. Du använder ofta ordet "uppviglande". Vad är det du anser att folk "uppviglar" mot? Det är ett ganska lustigt begrepp i sammanhanget, svårt att fatta riktigt vad du menar :va
 
Last edited:

Robz

Guest
Ja, det gör vi! Jag minns bara inte om det var säcken eller spaden jag skulle ta med mig. Hade du en kraftig spade, sa du :va :D...

Det enda jag har kvar som är bra är din distans till bakhjulet... varför tror du jag skaffade en Gixxer :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
En fråga av ren nyfikenhet. Du använder ofta ordet "uppviglande". Vad är det du anser att folk "uppviglar" mot? Det är ett ganska lustigt begrepp i sammanhanget, svårt att fatta riktigt vad du menar :va
Du får läsa mellan raderna, uppviglare = Maverick_ou812 = Lustig :D
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Robz, bara för att det är du ska jag inte ta bort ditt inlägg, men som jag skrev en bit ovan leder den här diskussionen ingenstans...

Jag tycker inte det känns helt hundra att radera inlägg från slangarn exempelvis och spara andra för att du har en personlig relation till dessa?

Nu vet jag inte vad slangarn skrev men läser man det som är kvar kanske det är fler som tolkar det som jag.

Robz, kom med regelförslag till styrelsen om att få dela på körningar, du verka ju vara bra bit på väg...

MVH

Daniel, en del av Depåchefsgruppen.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top