Sturup Raceway

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurvmakaren skrev:
1499035 Den är än så länge EJ godkänd av Svemo men det jobbas på den fronten för tillfället.
Ja fan, jobba på nu! Hur går det med godkännandet? Vi börjar bli otåliga :mad: :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
2402648 Ja fan, jobba på nu! Hur går det med godkännandet? Vi börjar bli otåliga :mad: :)

Minns jag inte helt fel måste sturup byggas om rätt ordentligt för att ha en chans att bli godkänd.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
oFFkeFF skrev:
2402876 Minns jag inte helt fel måste sturup byggas om rätt ordentligt för att ha en chans att bli godkänd.

Kommer nog inte att ske på bra länge skulle man tro.
Dock är den godkänd för danskarna tydligen om jag inte fattat det fel :va

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
R1 racer skrev:
2402977 Kommer nog inte att ske på bra länge skulle man tro.
Dock är den godkänd för danskarna tydligen om jag inte fattat det fel :va
Inte godkänd för Danska motorcyklar heller.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Banan är fin osv men verkligen synd att det inte blir en bana med storleksmåtten och kraven som Knutstorp tex ,ja förutom Db kravet på Knudan,det är vi förskonade från och hoppas så bli.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
oFFkeFF skrev:
2402876 Minns jag inte helt fel måste sturup byggas om rätt ordentligt för att ha en chans att bli godkänd.
Jaså? Som vad då tex?

R1 racer skrev:
2402977 Kommer nog inte att ske på bra länge skulle man tro.
Vet du något om det eller är det bara en dum spekulation???

R1 racer skrev:
2403121 Banan är fin osv men verkligen synd att det inte blir en bana med storleksmåtten och kraven som Knutstorp tex ,ja förutom Db kravet på Knudan,det är vi förskonade från och hoppas så bli.
Exakt vad menar du egentligen? Sturup är längre än Knutstorp i dagsläget om än knappt. Vilka krav är det egentligen du tänker på???? :va

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
CorbenDallas skrev:
2403678 Jaså? Som vad då tex?

Räcken som är alldeles för nära bankanten, samt att man enligt vissa skulle kunna skicka över en hoj i mötande bana i vissa kurvor.
Kan inte uttala mig själv helt säkert, har bara sett ombordvarv och banskissen.
Men efter vad jag sett ser nästan lika farlig ut att köra på som kinnekulle, som inte heller får någon banlicens av svemo.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
CorbenDallas skrev:

Exakt vad menar du egentligen? Sturup är längre än Knutstorp i dagsläget om än knappt. Vilka krav är det egentligen du tänker på???? :va

Bara dumma spekulationer :pannkyss

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
CorbenDallas skrev:

Jösses vad aggresiv man kan vara då!! Fakta kvarstår, banan har använts ett bra tag utan att man kommit närmre en godkänd banbesiktning.....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
2403707 Räcken som är alldeles för nära bankanten, samt att man enligt vissa skulle kunna skicka över en hoj i mötande bana i vissa kurvor.
Kan inte uttala mig själv helt säkert, har bara sett ombordvarv och banskissen.
Men efter vad jag sett ser nästan lika farlig ut att köra på som kinnekulle, som inte heller får någon banlicens av svemo.
Jodå, den saknar inte sina "spännande" ställen, men det mesta går nog att bygga bort något så när. Utfarten är ett sådant exempel. Den är idag inte särskilt säkert placerad men kan nog placeras om genom att man "bara" tar upp ett nytt hål i betongmuren mot depån - typ. Andra ställen är knepigare men vill man, och har resurserna, så kan den nog göras hyggligt säker. Helt perfekt blir den aldrig i det avseendet med sin nuvarande utformning. Men kanske jämförbar med t ex Knutstorp (jo, den banan har sina ställen också...)

Men hursom, skulle det gå skulle det vara riktigt kul. Dels är banan mycket rolig att köra, dels är den i vissa avseenden helt unik. Man kan t ex från översta raden på mittläktaren se praktiskt taget hela varvet. Över huvud taget är den ytterst publikvänlig!

Den här filmen är tagen från den mittläktaren (tagen med en mobiltelefon så den är inte av absolut högsta tekniska kvalitet): http://media.putfile.com/Sturup-13-aug

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Nr:18 skrev:
2403777 Jösses vad aggresiv man kan vara då!! Fakta kvarstår, banan har använts ett bra tag utan att man kommit närmre en godkänd banbesiktning.....

Ja vissa fegisar vågar ju inte ens att åka på SRW:7peta

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
GSXR1100R skrev:
1455606 Nej dom räcker till gott och väl, vi har kört av där massor av gånger bara för att testa bollhavet och det funkar.

Banan är inte godkänd av SVEMO vad jag vet. Det finns ställen som är lifsfarliga vid avåkning om man kör fort. Avåkning = rakt i räcket.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
2403777 Jösses vad aggresiv man kan vara då!! Fakta kvarstår, banan har använts ett bra tag utan att man kommit närmre en godkänd banbesiktning.....
Är det något du vet? Har det gjorts någon besiktning?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
2403799 Är det något du vet? Har det gjorts någon besiktning?

Jag tror nordgren var där en vända för något år sedan. Så tror banägaren vet vad som måste fixas.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Näven skrev:
2403792 Banan är inte godkänd av SVEMO vad jag vet. Det finns ställen som är lifsfarliga vid avåkning om man kör fort. Avåkning = rakt i räcket.
Nu quotade du mitt inlägg om bollhav efter gamla start och mål, det har inget med räcken att göra.

Banan är i dagsläget inte godkänd för tävling med MC.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jösse skrev:
2404277 Hur är det med ljudkraven på srw nu ??
Tänkte på flygplatsen som är granne.
Inga bullerrestriktioner. Vi överöstar ändå inte flygplanen som startar och landar en bit bort :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning