Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?

• Antal röstningar
    0

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kronen skrev:
Det är nog snarare Dekaler som är shackrutit. det andra är lackat.. Ska du ha den Svart o vit eller?
Ja det är dekaler som jag skall ha alltså. Ja den ska bli svart och vit, eller snarare vit och svart.

Kan lägga till att kylvingarna beställda. För den som undrar kostar de 468:-. Får dem nästa vecka så dåska de moddas. Skärmen skall jag börja med imorgon.

Last edited:

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Fan va gött! Låter som det här kommer bli en riktigt grym cross!

Jag är inte inne så mycket i ''cross-världen'' så du får gärna slänga upp bilder på de hojar du tar inspiration och delar ifrån...

Riktigt fint kommer det att bli! GLHF! :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Rikard af Halms skrev:
Fan va gött! Låter som det här kommer bli en riktigt grym cross!

Jag är inte inne så mycket i ''cross-världen'' så du får gärna slänga upp bilder på de hojar du tar inspiration och delar ifrån...

Riktigt fint kommer det att bli! GLHF! :)
Jag har tagit en del inspiration från den på förra sidan. Med målflagge dekalen. Det kommer det troligtvis bli på min med. Också är det ju sm fälgar på den då. De ska väl snart vara klara. hoppas jag på iaf.

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Lundgren skrev:
Jag har tagit en del inspiration från den på förra sidan. Med målflagge dekalen. Det kommer det troligtvis bli på min med. Också är det ju sm fälgar på den då. De ska väl snart vara klara. hoppas jag på iaf.

Okej aa det såg jävligt fett ut!

Supermotarder är råcoola tycker jag... Din kommer väl bli nåt liknande en supermotard eller?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Rikard af Halms skrev:
Okej aa det såg jävligt fett ut!

Supermotarder är råcoola tycker jag... Din kommer väl bli nåt liknande en supermotard eller?
Japp det blir en supermotard. En ktm Duke bakfälg och en kawasaki zx6r framfälg.

Bifogat

• KTM_640_Duke_1024x768.jpg
    KTM_640_Duke_1024x768.jpg
    136.2 KB · Visningar: 57
  • 98-99-KAWASAKI-ZX6R.jpg
    98-99-KAWASAKI-ZX6R.jpg
    23.3 KB · Visningar: 60

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Fan va nice asså! De fälgarna var ju helråa! Lite skillnad på de som sitter på min RG hehe 16'' fram och 18'' bak men men...

Hur gör du när du ska besiktiga? Går den igenom med de fälgarna?

prulle skrev:

Jaha? :3freak

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rikard af Halms skrev:
Fan va nice asså! De fälgarna var ju helråa! Lite skillnad på de som sitter på min RG hehe 16'' fram och 18'' bak men men...

Hur gör du när du ska besiktiga? Går den igenom med de fälgarna?

Jaha? :3freak

Va en bild ihans inlägg på en skit fullt lackad orginal crm.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Prulle om du anser den vara original har du fel! Det är motardfälgar på den! :mattias

Ne den går inte igenom besiktningen med de fälgarna på. Det får vara en avikelse på 5% i däckbredd. Original är det 120 bak och öhh 90 fram tror jag, elle 100 kanske. Nu har jag iaf 160 bak och 120 fram och det är lite mer än 5%avikelse. Men det går lätt att skifta tillbaka då alla adaptarar med mera är specialgjorda. Så jag har original kvar.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Prulle om du anser den vara original har du fel! Det är motardfälgar på den! :mattias

Ne den går inte igenom besiktningen med de fälgarna på. Det får vara en avikelse på 5% i däckbredd. Original är det 120 bak och öhh 90 fram tror jag, elle 100 kanske. Nu har jag iaf 160 bak och 120 fram och det är lite mer än 5%avikelse. Men det går lätt att skifta tillbaka då alla adaptarar med mera är specialgjorda. Så jag har original kvar.

Lundgren tänker på allt :banana

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Inte hänt så mycket idag faktiskt. Började använda glasfiber lite för att se hur det reagerade. Verkar funka bra så imorn blir skärmen förhoppningsvis klar. Bildet kommer då. Adaptern fram är planerad och jag ska sätt mig ikväll med att skissa hur den skall se ut så förhoppningsvis är den klar nästa vecka någon gång. Sedan skall det bara vara att åka, nästan iaf. Okena är snart färdigslipad(hatar formen på dem, så dum) Så de skall grundas och lackas silver. tror jag har ni något annat förslag?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Okej glömde lägga in skärmen i helgen men nu kommer det en liten titt på hur den blir. Notera att detta inte är den riktiga skärmen. Började med en form som jag insåg snabbt hur snett och vint det blev så jag ska göra en ny form till helgen göra en ny. Men men såhär blir formen iaf.

Edit: Lite högre mittsektion. Så att lutning blir lite mer.

Bifogat

• Skärm1.jpg
    Skärm1.jpg
    118.5 KB · Visningar: 71
  • skärm2.jpg
    skärm2.jpg
    123.9 KB · Visningar: 57

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Okej glömde lägga in skärmen i helgen men nu kommer det en liten titt på hur den blir. Notera att detta inte är den riktiga skärmen. Började med en form som jag insåg snabbt hur snett och vint det blev så jag ska göra en ny form till helgen göra en ny. Men men såhär blir formen iaf.

Edit: Lite högre mittsektion. Så att lutning blir lite mer.

Kan kanske bli bra.. sågut som en planka typ.. :tomten

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
Kan kanske bli bra.. sågut som en planka typ.. :tomten
Ja jag vet det är en liten lutning nu bara, skall ändra det till nästa form så jag hoppas att den skall bli bättre. (Hoppas) Kan ju inte bli mycket sämre iaf.

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
mordent med bygga egna kåpor nu för tiden :tummenupp
men det blir snyggt=) håller oxå på lite med det och det är så roligt när man ser en sak växa upp och ta form :)

HAde (// Tomas

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jaha nu är det så att den förra skärmen slängde jag åt helvete, för den blev verkligen inge bra. Så nu ha jag börjat med en ny, tyvärr har min bror snott min kamera så jag har inga bilder. Mina kylvingar har kommit dessutom så den nya formen är klar, elle ja nya och nya. Den är lite modifierad och skall plastas inom kort. Så förhoppningsvis så ska jag ha kommit en liten bit påvägen efter helgen nu.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457