Styling av CRM

Ska jag göra om bakdelen?


  • Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Någon som kan göra mig tjänsten att mätta breden på bakramen vid baklampan? Ska bygga eget lysse.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kronen skrev:
asså vad har du i svenska
?
IG -- eller?

Va? :va

g+ men vad har det här med det att göra?

Okey jag om formulerar mig lite. Kan någon vänlig (Motsats ord till elak) Person (i det här fallet ägare till en crm) Gå och mätta (förlagsvis med måttband, men tumstock eller stålskala går bra det med.) Bakramen? (Rörbitarna som sitter under bakkåpan) Jagvill gärna veta breden på den så att jag (jimmy him self) kan göra en baklampa som är lika bred.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jaha, idag blev bakhjulet klart, så nu sitter det på bra och fungerar faktiskt. Sedan har jag kommit på lösningen till ljuddämparna, deras placering och kylvingarna är utskurna så de passar, skall snart plastas.

Bakskärmen skal fixas till lite så att vinklar och allt blir rätt sdan skall den plastas den med. Har ju ingen kamera, men det har ju inte hänt så speciellt mycket så det hade inte blivit fina bilder ändå.

Jo och färgvalet är bestämt nu. Det kommer att bli mycket svart, vit ram och det vita på fälgarna. Tanken, det svarta i framlampan och troligtvis en stripe elle något liknande kommer att bli lime/neon/metallic grön. Bara för at ha en skrikig färg som sticker ut. Jag gillar inte gul och rött har en kompis till mig så man vill ju inte härmas. Så det stod mellan det och metallic blått och jag tror det kommer att bli riktigt snyggt. Tänkte lägga ut en bild sedan som någon får fixa till i photoshop elle nått. Men jag vill bli klar med kåporna först.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag har kommit på lite skillnader på NSR och CRM nu när jag har tänkt efter och kollat lite. Vad jag vet så är det en annan topp med lite mer komp i. Tror inte at det är samma svänghjul, om det är det vänligen säg till. Det är heller inte samma motorkåpa eftersom det inte finns någon öppning för startmotor på crm:en. Om det är mer skilnnader så lägg gärna till. Gällande motor då naturligtvis.
Fick tag på ett topplock föresten till den gammla nsr:en så snart har jag 3.7 häst mer. Vilket ger kanske 32 totalt, men är inte riktigt säker. Garanterat 31 iaf
 
Last edited:

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Fan va nice! Du ska köra dubbla pipes eller? Skynda dig med framhjulet...så att du kan ta en provsväng, spännande att se hur stor skillnad det blir med NSR locket :)

/Robin
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:
Fan va nice! Du ska köra dubbla pipes eller? Skynda dig med framhjulet...så att du kan ta en provsväng, spännande att se hur stor skillnad det blir med NSR locket :)

/Robin
Japp skall köra dubbla pipes, varför vet jag inte riktigt, men placeringen på den gör att det ser tanigt ut med bara en. Men ja de skall bli spännande med nsr topplocket. Hoppas det gör en del.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Lundgren skrev:
Japp skall köra dubbla pipes, varför vet jag inte riktigt, men placeringen på den gör att det ser tanigt ut med bara en. Men ja de skall bli spännande med nsr topplocket. Hoppas det gör en del.
Jaha då värmer man upp garaget då för glasfibring. Skärmen skall göras ida, eller iaf börja göra den, tror int jag har tillräckligt med polyester men det lär man märka.
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hehe kör hårt! Kul som fan att arbeta med glasfiber. Kan skapa vilka former man vill :) Fixa lite bilder sen så vi får se dina resultat!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Robe skrev:
Hehe kör hårt! Kul som fan att arbeta med glasfiber. Kan skapa vilka former man vill :) Fixa lite bilder sen så vi får se dina resultat!
Skall göra det när jag får min kamera. Ja glasfiber är ett fantastiskt redskap. Aldrig tänkt på det förut, men det är ju skitbra, och relativt enkelt är det med, om man inte har något emot slipjobb efteråt, men ju mer man använder det detso bättre blir det ju.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
Jaha då värmer man upp garaget då för glasfibring. Skärmen skall göras ida, eller iaf börja göra den, tror int jag har tillräckligt med polyester men det lär man märka.

Vi vill se bilder så snart som möjligt :yoparty
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top