Styling FZ6, röda kulan

creare

Guest
Nice.. Funderar kring o köra röda och även röda styränds-pluggar.
Följande bild kan möjligen ta priset för den värsta "photoshop'ade" bild i världshistorien, paint ftw.. :tummenupp Klämde på R-Version backspegeln, vet ej om propotionern stämmer speciellt bra eller vinkeln för den delen men man får lite mer känsla över det hehe.
Fast koppling kanske blir av kortare variant.
sämstpaint.JPGDSC_0027.jpg

(Har en jobbig granne, så fort han ser mig stannar han upp med sitt och verkligen följer mig med blicken när jag åker förbi. Så jävla larvigt, jag håller laglig hastighet lixom. Nu jefflar skall fingrar pekas rakt i hans blickar, jag menar dessa får småbarn o gråta haha..
6074819-origpic-da1adf.jpg )

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Nice.. Funderar kring o köra röda och även röda styränds-pluggar.
Följande bild kan möjligen ta priset för den värsta "photoshop'ade" bild i världshistorien, paint ftw.. :tummenupp Klämde på R-Version backspegeln, vet ej om propotionern stämmer speciellt bra eller vinkeln för den delen men man får lite mer känsla över det hehe.
Fast koppling kanske blir av kortare variant.
View attachment 329235View attachment 329236

(Har en jobbig granne, så fort han ser mig stannar han upp med sitt och verkligen följer mig med blicken när jag åker förbi. Så jävla larvigt, jag håller laglig hastighet lixom. Nu jefflar skall fingrar pekas rakt i hans blickar, jag menar dessa får småbarn o gråta haha..
View attachment 329237 )

eller varför inte guldiga broms & kopplingshandtag + styrändspluggar ? Kanske guldiga fotpinnar med ?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
eller varför inte guldiga broms & kopplingshandtag + styrändspluggar ? Kanske guldiga fotpinnar med ?

Jag tror det blir snyggare med helrött.. Men var observant, bara för att det står rött kopplingshandtag så är det inte alltid så att en röd styrändsplugg har samma röda, vilket gör att det ser plain uggly ut. Värt att tänka på! :tummenupp

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
e du nöjd med din nya philips lampa ? mina lyser värre än själva solen känns det som

creare

Guest
e du nöjd med din nya philips lampa ? mina lyser värre än själva solen känns det som

Min är inte monterad ännu, måste få ut hojen ur det lilla utrymme den står i för att kunna byta. Men nu insnöat typ.. Men då är du nöjd iallafall antar jag? :tummenupp
Ska bli kul o se om man ser skillnad på före- och efter-bild sen

Jag tror det blir snyggare med helrött.. Men var observant, bara för att det står rött kopplingshandtag så är det inte alltid så att en röd styrändsplugg har samma röda, vilket gör att det ser plain uggly ut. Värt att tänka på! :tummenupp

Mm, kan bli svarta syrändspluggar faktiskt om jag inte vill riskera. Har beställt svarta fotpinnar & oljelock just för att jag inte vågar chansa om de hade varit samma röda eller ej..
:gnissla Fast den beställningen är jag lite misstänksam till då inget händer.. :trött

Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Min är inte monterad ännu, måste få ut hojen ur det lilla utrymme den står i för att kunna byta. Men nu insnöat typ.. Men då är du nöjd iallafall antar jag? :tummenupp
Ska bli kul o se om man ser skillnad på före- och efter-bild sen

Mm, kan bli svarta syrändspluggar faktiskt om jag inte vill riskera. Har beställt svarta fotpinnar & oljelock just för att jag inte vågar chansa om de hade varit samma röda eller ej..
:gnissla Fast den beställningen är jag lite misstänksam till då inget händer.. :trött

om du ska köpa saker som stämmer färgmässit så gör Rizomas styre samt styrplugg det (hyffsat det är inte 100% match men det ser bra ut)

Jag tycker att om du satsar på röda detaljer så är styre, broms/kopplingshandtag och ändpluggen det som syns mest, sen om man vill, kör med oljelock/behållare i rött också :)

creare

Guest
you can have whateva u liiiike

Ja ni, inte fan händer det mycket här när gud strör natur-cola hej-vilt över huvfudschtaden helt iskallt... :död
Som vädret är nu kan jag inte få ut hojen ur mini-garaget för att staajla men idag damp i alla fall de sista beställda varorna ner i brevlådan. På tiden!
Sen att jag inte fick en faktura är en annan femma hehe :tummenupp Får ringa säljarn' o fråga om han ville ha en betalning..

Ett oljelock från Rizoma och nya fotpinnar från Oberon;
IMG_1012.jpgIMG_1019.jpg
IMG_1015.jpg

Angående färgvalen så kommer iallafall koppling + broms-handtagen att bli röda. Tror jag kommer stanna där på det röda tillsvidare. Men det är alltid öppet för ändringar så vi får se ;)

1 dag kvar, sen kan man börja beställa saker igen! På't na' igen :yoparty:yoparty

// creare

creare

Guest
Var köpte du oljelocket? Vad fick du ge?

tjää mannen! Se pm :tummenupp

Är det någon som har kunskap hur svårt det är o byta original-vätskebehållaren till en sån här;
ct025g.jpg
Är sugen på o slänga på en röd sådan. Märkt (av att döma på de bilder jag hittar) att Rizomas röda produkter som passar till fz6:eek:r är farligt likt min röda. Kanske gjorde man missen med svart oljelock där. Men det får inte bli för mycket heller..
Ska montera allt inom en kort tid så får vi se hur det ser ut med svart först.. :gnissla

EDIT;
Fel behållare men samma färg;
Rizoma_CT015R.jpg

Last edited:

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
tjää mannen! Se pm :tummenupp

Är det någon som har kunskap hur svårt det är o byta original-vätskebehållaren till en sån här;
View attachment 329489
Är sugen på o slänga på en röd sådan. Märkt (av att döma på de bilder jag hittar) att Rizomas röda produkter som passar till fz6:eek:r är farligt likt min röda. Kanske gjorde man missen med svart oljelock där. Men det får inte bli för mycket heller..
Ska montera allt inom en kort tid så får vi se hur det ser ut med svart först.. :gnissla

EDIT;
Fel behållare men samma färg;
View attachment 329490

Jag bytte orginal till Rizomas,var inte speciellt svårt,men jag fick tillverka
ett nytt fäste så det passade på ISR-kopplingsgrepp,sen fick jag ändra dragningen på slangen också.
Men på din så kanske fästet som följer med kan användas=klart enklare.

Bifogat

• 00.JPG
    00.JPG
    130.9 KB · Visningar: 124

creare

Guest
Jag bytte orginal till Rizomas,var inte speciellt svårt,men jag fick tillverka
ett nytt fäste så det passade på ISR-kopplingsgrepp,sen fick jag ändra dragningen på slangen också.
Men på din så kanske fästet som följer med kan användas=klart enklare.

Snygg färg o hoj!
Ok. I mina ögon ser det väldigt avancerat ut. Jag kan skruva av saker o skruva på, men att tillverka.. :gnissla
Hoppas inte jag ska behöva ändra fästen o skit för då är det rätt kört om inte en verkstad kanske kan..

Funderar på en röd vätskebehållare till där bak under sadeln till bakbromsen också (se den röda behållaren några inlägg upp). :tummenupp

Last edited:

creare

Guest
..hehe, jo, men dem "spetsarna"(längst ner till Vä) kunde funka...lite mer diskreta....

Mm, ska nog köpa dem, kostar nästan ingen ändå, värt o testa :tummenupp

Du har inte funderat på att byta handtag? Monterade de här på min hoj under vintern.
http://global.ebay.com/Pair_Rizoma_SPORT_LINE_moto_billet_grips_GR205R_Red/190476460261/item

Kompletterade med styrändar från Rizoma också, tycker det blev riktigt bra.

OM jag inte har funderat hehe..
Har just kollat in dina handtag förut då dem är sjukt snygga. Var det helt åt fanders med djävulskap o montera dina eller?
Vad har du för diameter på styret OCH hur är greppet/känslan att krama pinnarna?

Riktigt snyggt blev det iallafall !:yoparty

Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mm, ska nog köpa dem, kostar nästan ingen ändå, värt o testa :tummenupp

OM jag inte har funderat hehe..
Har just kollat in dina handtag förut då dem är sjukt snygga. Var det helt åt fanders med djävulskap o montera dina eller?
Vad har du för diameter på styret OCH hur är greppet/känslan att krama pinnarna?

Riktigt snyggt blev det iallafall !:yoparty

Är standard 22mm på handtagen. Var hur enkelt som helst att montera, är ett par små insexskruvar som låser fast handtagen. Har hört att det finns någon kinakopia på ebay också som ska vara helt överjävlig att få dit, men de här monterar du på en kvart.
Greppet känns bra också, det är ju gummi på mitten av handtagen. Fast jag har ju inte kört så mycket med dem än, såklart.

creare

Guest
Är standard 22mm på handtagen. Var hur enkelt som helst att montera, är ett par små insexskruvar som låser fast handtagen. Har hört att det finns någon kinakopia på ebay också som ska vara helt överjävlig att få dit, men de här monterar du på en kvart.
Greppet känns bra också, det är ju gummi på mitten av handtagen. Fast jag har ju inte kört så mycket med dem än, såklart.

Ok sweet. Då ska dem verkligen passa för mig med. Vet att det finns nån svensk återförsäljare på dessa också :tummenupp

(listar för personligt dåligt minne);
Kommande inköp;
¤ Rött kopplingshandtag (troligen kortare varianten) + rött bromshandtag
¤ röda handtag från rizoma
¤ svarta styränds-muttrar från rizoma
¤ Backspegel/backspeglar (troligen de italienska, svarta, dr.fazer/javaguru länkat tidigare i tråden)

Att montera;
¤ luftfilter
¤ fotpinnar
¤ glödlampa
¤ framdrev
¤ oljelock
¤ sätta i nytt batteri
¤ reflex på reg-skylt (för besiktn.)
¤ diod på reg-skylt (för besiktn.)

:banana

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition

Här har du en länk till Kina kopiorna. Halva priset och det tar inte mer än 10min att montera. Enda skillnaden är att du har orginal gasrulle kvar. Dessa trär man på som vanliga handtagsöverdrag.

Jag har kört med mina en säsong och de känns kanon.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Moto...t=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3a63

Här har du röda eloxerade broms och kopplingshandtag som är uppfällbara också.
Finns mycket godis på ebay...

http://cgi.ebay.co.uk/Foldable-Adju...34?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27b837d5ee

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...