Andra tillfället för iår att mecka lite. Även andra meck-tillfället som man har feber, inte börjat bra det här..
Drack ur det lilla i mitt glas med Tullamore Dew vid 15-tiden, slängde på mig mössa, luva + extra strumpor och begav mig ut.
Hursom, på ca 2h idag fick jag de nya fotpinnarna monterade och även det nya luftfiltret.
Två olika delar som man läser om att
"det tog bara 10 minuter att montera" Så det där med 10 minuter för att montera stämmer nog endast in på riktiga meck-göbbar hehe.. Alt om man gjort det innan. 1:a gången för mig i alla fall och jag anser mig inte vara "dålig" på att pilla så..
bortmonterad fotpinne;
ny fotpinne fastmonterad;
Vänster fotpinne tog 3 gånger så lång tid att fixa, till skillnad från höger då skruven som höll den gamla fotpinnen på plats slog i växel-fotpinnen när man skulle ta bort det. Gick alltså inte. Så den behövdes tas bort också innan jag fick av vänster original-fotpinne. Och denna jävla skruv är den hittills svåraste skruv jag någonsin fått skruva av. Gav upp en stund men Schazoo lyckades få mig att ta upp jakten igen efter 10 minuter
Ny fotpinne VS original (handen håller i original/gamla);
En del skillnad visuellt och även känslan när man har fötterna på. Tycker det känns sportigare och bättre nu då dem är i mindre storlek men de gamla är nog mer ergonomiska för trips osv då dem har en gummisula ovanpå.
Men men.. Ergonomi? Say what? jag bombar bara ändå så inget jag tänker på
Sen har vi luftfiltret, vilket gick betydligt smidigare att fixa. Av med tanken, skruva upp en kåpa med 6 skruvar, bort med gamla, på med nya, skruva på allt igen. Klart!
nytt luftfilter från BMC;
Luftfiltret på fz6
r (iaf på min 04:a) har inte ens några klämmor som håller fast det utan man sätter luftfiltret i skåror som, tillsammans med kåpan ovanpå med 6 st skruvar, håller skiten på plats.
Dessa bilder saknar dock "locket" som fästes med 6 st skruvar ovanpå luftfiltret.
Lite bonus kan jag väl bjössa på..
Schazoo slängde på sina nya speglar också när han inte satt o spåna på reg-skyltslösning till sin 660. Tycker det ser bra ut om man nu ska ha speglar
framifrån;
bakifrån;
Efter detta kom mörker och ytterligare en släng kyla, håll på o frysa ihjäl och fötterna var bortdomnade bara efter 15 min ute.
" Shiiiiiiiiit assåååååååh' "
EDIT1; "Assåååååh shiiiiiiiit"
Fortfarande en ny glödlampa att slänga på samt oljelock.
Oljelocket behöver en stål-vajer eller en tunn vajer av något slag då det inte ingick i paket... Så man får alltså inte med någon liten vajer så man kan avgöra hur vida locket skall vara "stängt" eller "öppet".. Smart där av Rizoma, jävla nötter
Nu blir det snart O'learys, Green Hornet i 3D och därefter mer Tullamore + elk!
Ha'de gött!
peeeyz!