Styrketräning Proteinpulver / Gainer

Kenya skrev:
Någon som tränar gym och har något tips när det gäller gainers?? Jordgubbs smak är ju att föredra :brinnerup

Köp nått billigare märke. Gainer är inget mirakel-medel ändå..
www.gymgrossisten.com

Ska du ha efter träningen är gainer att föredra då det innehåller snabba kolhydrater+protein. Ett "rent" proteinpulver kan tänkas som tillskott till maten om man känner att man itne får i sig tillräckligt med protein. Men som sagt, snabba kolhydrater efter träning viktigt!

Kenya skrev:
Någon som tränar gym och har något tips när det gäller gainers?? Jordgubbs smak är ju att föredra :brinnerup

Vassleprotein kör jag med. I den finns glutamin också som förmodligen är bra till något :va Inga kolhydrattillsatser dock. Ska man ha det förresten?

Anledningen till att jag överhuvudtaget äter kosttillskott är att det tar en dryg timme från det jag tränat tills jag har möjlighet att stoppa i mej ordentlig mat.

Blip skrev:
Vassleprotein kör jag med. I den finns glutamin också som förmodligen är bra till något :va Inga kolhydrattillsatser dock. Ska man ha det förresten?

Anledningen till att jag överhuvudtaget äter kosttillskott är att det tar en dryg timme från det jag tränat tills jag har möjlighet att stoppa i mej ordentlig mat.

Det är kolhydrater du ska ha!

Det billigaste gymgrossisten har, star nutrition är det godaste protein och gainergroggarna :)
Smakar inte så sött och man kan lätt sänka hela shakern i ett svep :)
Jag kör dom alltid i lite ljummet vatten för att man inte ska kräkas rakt ut den dagen man har kreatin eller glutamin i :lol

Själv kör jag en Gainomax direkt efter träningen, bara att öppna och dricka.
20g protein och 40g kolhydrater

Kostar 10kr och är smidigt att ta direkt utan behöva blanda själv.

Bifogat

• 5566.jpg
    5566.jpg
    13.3 KB · Visningar: 68
burner skrev:

Japp, men dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt.

Jag kör på proteinpulver blandat med druvsocker! Snabba kolisar är billigt så det är ingen idé att pröjsa massa dyra dollars för att få det färdigblandat.

HanneZ skrev:
Japp, men dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt.

10 kr är inte så dyrt och på köpet slipper jag kladda med drinkar på träningen.
Det får jag nog av hemma ändå :3freak

HanneZ skrev:
Snabba kolisar är billigt så det är ingen idé att pröjsa massa dyra dollars för att få det färdigblandat.

Gainomax innehåller även proteiner och proteiner är inte billigt men dock så viktigt.
Köper jag en Gainer eller liknande så får jag i mig för mycket kolhydrater i relation till proteiner.

Last edited:
Kenya skrev:
Tack för svaren.. det blev en gainer och en dos kreatin från gymgrossisten!

Lös kreatinet med ljummet vatten....annars riskerar du att få ont i magen...
Endel klarar det utan men jag måste numer lösa mitt kreatin...bara ett tips ;)

jawohl skrev:
Det är kolhydrater du ska ha!

Du kan inte säga att han endast ska ha kolhydrater!
Musklerna skriker efter sina byggstenar (aminosyror=proteiner) efter träningen.
Dock ska du givetvis imundiga båda delar.

Till trådstartaren:

Som Hannez säger är det bara helt dumt att köpa gainers då du betalar en massa onödiga pengar för kolhydrater.

Köp ett vassleprotein och blanda i dextropur, mkt billiga kolhydrater som finns i varje livsmedelsbutik, så har du din gainer!

Gymgrossisten funkar perfekt för mig. Tar en Gainer om dagen nu medan jag är inne i en viktuppgång. En proteindrink (whey80) direkt efter träningspasset och sedan direkt hem och laga riktig mat. Jag ser gainer och proteinpulver som ett tillskott och inte en ersättning för riktig mat. Kreatinet funkar bäst för mig när jag tar det tillsammans med proteinpulvret, d.v.s. direkt efter träningen men innan maten. Normalt brukar man köra kreatin i perioder och ladda första veckan. Detta gör jag följdaktligen inte. Jag använder upp en 250-300 g burk med kreatin och tar en dos varannan dag och sedan vilar jag en period. Min uthållighet och återhämtning blir så bra så jag måste vila emellan för att minska skaderisken. Bra träningstips finns på följande sida för de som orkar läsa: http://www.ast-ss.se/html/

mikael-carla skrev:
Lös kreatinet med ljummet vatten....annars riskerar du att få ont i magen...
Endel klarar det utan men jag måste numer lösa mitt kreatin...bara ett tips ;)

Kreatin är kristaller, inte pulver.
Dom måste lösas annars kan vi inte ens ta upp den lilla del vi faktigst kan snappa åt oss :mattias
Det tar lite tid också, jag brukar blanda i ordning ca 30min för :)

Varför äter ni inte riktig mat istället för massa jävla piller & pulver..haha, ja herregud... :3freak

Jag menar kolla bieffekterna!! :rofl

Bifogat

4.3 KB · Visningar: 341
HönaPower skrev:
Varför äter ni inte riktig mat istället för massa jävla piller & pulver..haha, ja herregud... :3freak

Jag menar kolla bieffekterna!! :rofl

Blir lite omständigt att ta med tex. en kycklingfilé och ris till träningen för att snabbt få i sig närningen.

efter träning brukar jag dundra i mig en flötig pizza för då är man verkligen värd den. :fatta!

burner skrev:
Blir lite omständigt att ta med tex. en kycklingfilé och ris till träningen för att snabbt få i sig närningen.
Hur viktigt är det då att få i sig näringen så snabbt, mot säg 20min efter träning istället?

Kör själv med whey 80 (star nutrition på gymgrossisten) ( chokladsmaken är att föredra :fatta! ) direkt efter träning, ca 4 riskakor samt en banan så att man får i sig både protein och lite snabba kollisar direkt efteråt. Sen hem å dra i sig ris å kyckling eller tonfisk å ev en skvätt "cottage chese" :tummenupp

Orca69 skrev:
Hur viktigt är det då att få i sig näringen så snabbt, mot säg 20min efter träning istället?

20 minuter är ett gränsfall tycker jag, men för mig tar det ca 30min att ta mig hem efter träningen och då är det perfekt med en drink innan jag lämnar stället.

Stoppsladd skrev:
Kör själv med whey 80 (star nutrition på gymgrossisten) ( chokladsmaken är att föredra :fatta! )

Jag tycker banansmaken är god också, men jag har kanske förbrukat 30-40kg av Whey80 med chokladsmak så variationen var välkommen.

burner skrev:

Var hittar du Gainomax för 10kr st?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...