Styrketräning!

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Ok någon annan som är lika såld på styrketräning som jag är?

Jag tränar ganska mycket nu. Ängnar minst tio timmar per vecka i gymet och satsar mest på att bygga. Kör lite kondis också för att få bra muskelkondition.
Dricker mina protein drinkar men vill inte bulka. Vill inte lägga på mig fett vill säga.
Tycker det är skit svårt att äta tillräckligt mycket och ännu svårare att få bra resultat.

Har ni några bra tips att dela med er av?

Jag delar in kroppen såhär:

Dag 1: Ben (både bak och framsida)
2: Biceps & Axlar, Mage
3: Kondis
4: Rygg, Triceps, Mage
5: Ben eller kondis

Lägger in yoga på morgonen också ibland.
Hur fasen ska man göra för att växa?

Kom igen nu knuttar och ge mig tips. SKa man åka hoj måste man va fit så man orkar sitta på hojen länge. :hihi
 

OzGood

Livet stinker, alkoholen är dess parfym
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R6
Tja...

Jag hade nog bytt på triceps och axlar. Jag har väl tränat i typ 4 år nu, vann sm för typ 2 år sen.. Gäller o skifta rätt mycke. Käka rätt osv... En vecka 8 rep nästa 6 rep o sen köra tungt som fan 3 rep. Men man är ju så olika i kroppen, jag har inte så svårt för att bygga muskler. Lycka till :yoparty
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Öka kaloriintaget med 3-400 (El har du koll på ditt intag?) och lägg in 2-3 morgon prommenader i veckan... Tycker det är rätt lätt att både öka o minska i vikt om man kör efter matschema,, dock lätt att lägga på sig lite fett, men de kan man ju bränna bort,,,

Gick ner från 19,7-11,4% Kroppsfett förra året
Detta året 17,7-10,3% Kroppsfett...

Lycka till
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Jag tror du får lunga dig lite med träningen, alltså du tränar för mycket. Kroppen hinner inte vila. Träna 3 gånger i veckan och så en kondition.

Hur länge har du tränat?

Att växa= träna, ät, ät och ät, vila´och vila
 

sandstream

Guest
RocketQueen skrev:
Kom igen nu knuttar och ge mig tips. SKa man åka hoj måste man va fit så man orkar sitta på hojen länge. :hihi
Vad du än gör, lägg inte på dig för mycket muskler :7peta
Finns inget värre än tjejer som tror att de är män :död
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Bröst då?

Eller behöver tjejer inte köra det? :tuttar

Jag kör bröst-mage, rygg-axlar, ben (och lägger in armar när jag känner för det) i rullande schema, ungefär varannan dag, dvs 3-4 ggr/vecka.
Protein och kreatin som extra tillskott.

Går upp i vikt gör man ju iaf :fyllisar
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
OzGood skrev:
Tja...

Jag hade nog bytt på triceps och axlar. Jag har väl tränat i typ 4 år nu, vann sm för typ 2 år sen.. Gäller o skifta rätt mycke. Käka rätt osv... En vecka 8 rep nästa 6 rep o sen köra tungt som fan 3 rep. Men man är ju så olika i kroppen, jag har inte så svårt för att bygga muskler. Lycka till :yoparty

Ok köra triceps och biccar samma dag?

Wow SM. :Bugar

Har nog inte heller så svårt men jag tror jag typiskt tjejkör.
Ibland passa killarna på gymet till mig men ofta kör jag själv då är det fan inte lätt.
Nu kör jag 3 övningar per muskelgrupp. 3 set sen ligger jag mellan 8-12 reps på de små muskelgrupperna och lite fler på ben.
SKa jag köra svintugnt alltså?
Jäklar det är ju ett helt företag att träna! :va
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
RocketQueen skrev:
Ok någon annan som är lika såld på styrketräning som jag är?

Jag tränar ganska mycket nu. Ängnar minst tio timmar per vecka i gymet och satsar mest på att bygga. Kör lite kondis också för att få bra muskelkondition.
Dricker mina protein drinkar men vill inte bulka. Vill inte lägga på mig fett vill säga.
Tycker det är skit svårt att äta tillräckligt mycket och ännu svårare att få bra resultat.

Har ni några bra tips att dela med er av?

Jag delar in kroppen såhär:

Dag 1: Ben (både bak och framsida)
2: Biceps & Axlar, Mage
3: Kondis
4: Rygg, Triceps, Mage
5: Ben eller kondis

Lägger in yoga på morgonen också ibland.
Hur fasen ska man göra för att växa?

Kom igen nu knuttar och ge mig tips. SKa man åka hoj måste man va fit så man orkar sitta på hojen länge. :hihi


Köp kreatin, det fungerade för mig när jag tränade. Jag tränade 5 veckor tog kretin en vecka (tränade den veckan oxå) och tränade utan preparat 5 veckor osv osv. Jag kände mig piggare och såg en possitiv utveckling av det.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Ronnie: Nej pressar i mig protein men räknar inte kalorier. Imponerande att gå ner så mycket i fett.
Jag skiter i vågen men vill vara slank. Eller fast kanske man ska säga.

DJM: Har bara tränat ett par månader efter nästan 2 års uppehåll. HAr blivit fastare i kroppen men vill ju ha mer muskler.
Ja vet att jag måste vila mycket svårt att låta bli att gå dit bara.

Sandstream: Det är jag absolut inte efter. Kvinnor ska ha former men va fasta. Snyggt med snygga biceps!

Dez: Bröst kör jag typ en gång i månaden. Prioriterar baksida axlar för hållningen.

Tack för alla tips! BEHÖVS!
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Kawwa skrev:
Köp kreatin, det fungerade för mig när jag tränade. Jag tränade 5 veckor tog kretin en vecka (tränade den veckan oxå) och tränade utan preparat 5 veckor osv osv. Jag kände mig piggare och såg en possitiv utveckling av det.

De lägger man inte på sig av då? Alltså fett.
Hmmm låter kanon.
 

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
suzuki...svart..
lite såld är man allt. har tränat sen jag var 15år (är 33år nu) med ett par korta uppehåll.
du måste träna bröst oxå annars får du dålig kroppshållning och det vill man ju inte :7peta
just nu kör jag såhär (men det ändras ganska ofta):
mån:rygg/bic
tis:axlar/tric
tors:bröst
fre:ben
mage och vader slänger jag in när jag känner för det.
kom ihåg att det är när man vilar som musklerna växer :tummenupp
lycka till :whip
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
jävla_typ skrev:
lite såld är man allt. har tränat sen jag var 15år (är 33år nu) med ett par korta uppehåll.
du måste träna bröst oxå annars får du dålig kroppshållning och det vill man ju inte :7peta

Hmmm jo jag vet men mina axlar lutar lite framåt eftersom jag är mycket starkare i bröst. Försöker väga upp de hela.

Ja man fastnar ju så lätt. Jag älskar att träna o va på gymet men efter era kloka råd verkar de som om jag ska dra ned lite på träningen.
Då kanske man får ett liv också o inte bara hänger på gymet som en annan idiot. :fyllisar
 

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
suzuki...svart..
ok, jag hade i.a.f laggt in ett par lätta bröstövningar i veckan. glöm inte att stretcha ordentligt efter träning så fixar det nog sig med axlarna :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
RocketQueen skrev:
Ok någon annan som är lika såld på styrketräning som jag är?

Jag tränar ganska mycket nu. Ängnar minst tio timmar per vecka i gymet och satsar mest på att bygga. Kör lite kondis också för att få bra muskelkondition.
Dricker mina protein drinkar men vill inte bulka. Vill inte lägga på mig fett vill säga.
Tycker det är skit svårt att äta tillräckligt mycket och ännu svårare att få bra resultat.

Har ni några bra tips att dela med er av?

Jag delar in kroppen såhär:

Dag 1: Ben (både bak och framsida)
2: Biceps & Axlar, Mage
3: Kondis
4: Rygg, Triceps, Mage
5: Ben eller kondis

Lägger in yoga på morgonen också ibland.
Hur fasen ska man göra för att växa?

Kom igen nu knuttar och ge mig tips. SKa man åka hoj måste man va fit så man orkar sitta på hojen länge. :hihi
Varför tränar du aldrig bröst???
 

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha YZF R1-05
RocketQueen skrev:
jävla_typ skrev:
Ja man fastnar ju så lätt. Jag älskar att träna o va på gymet men efter era kloka råd verkar de som om jag ska dra ned lite på träningen.

en aning beroende framkallande ja:)
jag brukar köra 2-3 gånger i veckan då en timme åt gången,har tränat i 1.5 år ungefär.
kör jag mer eller även mindre så sticker man upp i vikt oavsett och det går fn inte att röra sig på hojen:)
kör jag oftare än 3 gånger i veckan så tappar man orken,men det kanske beror på att man inte käkar helt rätt heller,inga proteindrinkar här,men en hel del pasta blir det:)
personligen tror jag man lägger på sig om man enbart kör styrka och minskar ner på konditionsträningen(där man bränner mer kalorier)
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
RocketQueen skrev:
Ok någon annan som är lika såld på styrketräning som jag är?

Har ni några bra tips att dela med er av? :hihi


Käka vita piller& någon ampull i veckan så får du ett jävla resultat. :rolleyes:

Annars så finns det den långa vägen att gå genom att träna och äta rätt.
Käka efter schema på vardagarna och ha en äta dag på helgen. Funkar helt grymt! Hade 9% fett förra sommaren.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top